مجله بانوان

سارا قمی: من از فوتبال ناامید شدم / 2 سال خداحافظی کردم



کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان می گوید دو سال است که از این مربی خداحافظی می کند.

در مصاحبه با کندوج ، سارا قمی ، فوتبالیست زن ، به کندوج مبنی بر ادامه تمرینات داخلی در قرنطینه خود ، اظهار داشت: به دلیل شیوع تاج ، لیگ برتر تعطیل است و تقریباً دو ماه است که در بلاتکلیفی قرار داریم. در ضمن ، من قصد دارم به اندازه هر مربی بدن سازی و مربی دیگری در خانه تمرین کنم – اگرچه تمریناتی که اکنون انجام می دهیم شامل 10٪ فشار تمرین روی زمین نمی شود ، اما خوب است بدن کاملاً از شرایط تمرین خارج شود. من از شما می خواهم که طاعون این بیماری را کاهش دهید.

وی گفت: “با آمدن تاج ، چالشی به نام” ماندن در خانه “را آغاز کرده ایم و خوشبختانه بسیاری از ورزشکاران این کار را انجام داده اند.” تقریبا دو ماه در قرنطینه بوده ام. موقعیت جغرافیایی من این است که به راحتی می توانم در خانه یا حیاط تمرین کنم اما بسیاری از بازیکنان در آپارتمان ها زندگی می کنند و جایی برای تمرین ندارند.

کیفیت لیگ به دلیل شیوع تاج رو به کاهش است

قمی با اظهارنظر درباره تأثیر تعطیلی لیگ بر کیفیت مسابقه گفت: “قطعاً کیفیت لیگ در حال كاهش است زیرا بازیکنان مجبور نیستند در خارج از خانه تمرین كنند. امیدوارم این بیماری به زودی آسان شود تا مجدداً رقابتها شروع شود اما چون مردم مجدداً از خانه خارج می شوند ، بیماری هرچه بازی پیشرفت می کند و هرچه بازیکنان بیشتر در خانه بمانند ، بیشتر از اینها کاملاً آماده نیستند

مشکل در فوتبال زنان

قم گفت: “فوتبال بانوان مشکلات زیادی دارد.” “عدم حمایت مالی یکی از این مشکلات است ، به خصوص اکنون که لیگ بسته است. بسیاری از تیم ها متحمل خسارات اقتصادی زیادی شده اند.” در بخش آقایان ، آیا همه فوتبالیست ها می گویند چه حقوقی دارند؟ شرایط برای خانم ها بسیار دشوارتر است ، زیرا تاخیر در لیگ می تواند تا سه ماه ادامه داشته باشد و تیم ها هزینه بالایی را متحمل می شوند. از سوی دیگر ، عدم پخش زنده مسابقات ، مسابقات کامپر و گزارشگر مشکلی برای فوتبال بانوان است. البته روزنامه نگاران از طرف رسانه بزرگتر هستند و با وجود محدودیت هایی که دارند ، آنها مخفیانه به دنبال گزارش در پشت حصار ، زیر زمین و مخفی هستند تا فوتبال زنان را پیش ببرد.

وی افزود: متأسفانه هیچ بازی انجام نشده است و هیچ کس مسابقات را در برنامه ها بررسی نمی کند ؛ ما از داوری ها متحمل دردسرهای زیادی شدیم و امسال تیم های زیادی این مشکلات را پشت سر گذاشتند. اگر احکام در یک برنامه مورد بررسی قرار می گرفت ، قضات توجه بیشتری می کردند و این بسیار مفید بود. به طور کلی موارد زیادی وجود دارد ، کدام موارد را باید ذکر کنم؟

من دو سال خداحافظی کردم

قمی بزرگترین رویای ورزشی خود را بیان کرد و گفت: “در حال حاضر ، رویای من این است که برای تیمی که برای آن کار می کنم ، پربار باشم ، اما در کل ، دوست دارم یکی از بهترین و مفیدترین مربیان ایران باشم.”

وی در پاسخ به این سؤال كه چه زماني قصد دارید وارد حرفه مربیگری شوید؟ وی گفت: “من نمی خواستم الان دو سال بازی كنم ، اما مربیان می گویند كه هنوز خیلی زود است و شما باید بازی كنید.” اگر خودم باشم امسال خداحافظی می کنم ، اما مربیان زیادی به دلیل اینکه آنها می خواهند فوتبال بازی کنند ، فکر می کنم هنوز هم جایی برای بازی کردن دارم. من در حالی که برای تیم سازنده هستم ، مثمر ثمر خواهم ماند ، وگرنه خداحافظی خواهم کرد.

من از فوتبال زنان ناامید شده ام

قم با بیان اینکه از فوتبال بانوان ناامید شده است ، اضافه می کند: من در البرز فوتبال بازی می کنم و افسران آن تیم از بانوان حمایت می کنند. برای اولین بار ، مسئولان را می بینم که از تیم بانوان حمایت می کنند. من به طور کلی از فوتبال ایران ناامید شده ام. بسیاری از بازیکنان فقط فوتبال بازی می کنند و انتظار انجام این کار را دارند ، اما این باشگاه به آنها پول نمی دهد یا تهدید می کند که مقامات لیگ این تیم را منحل کنند. وقتی مواردی از این دست را می بینیم ، از خود می پرسیم ، چرا اینقدر سخت کار می کنیم ، تمام زندگی و آینده خود را رها می کنیم ، زیرا برخی از مقامات تهدید به تجزیه گروه می کنند؟ من از معاونین یاد می گرفتم.

سرمایه گذاری در زیر بخش در حال پیشروی است

قم با بیان اینکه تأثیر آکادمی های فوتبال بر رشد بانوان است ، گفت: با نگاهی به پیشرفتی که فوتبال در سایر کشورها داشته است ، می بینم که تمام سرمایه گذاری در بازیکنان جوان است. آنها از ابتدا کار صحیح را آموزش می دهند دختران ایرانی نمی توانند به راحتی بیرون بروند و مانند پسران در خیابان بازی کنند. آکادمی ها به ما در آموزش کمک می کنند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: خانم نیلوفر اردلان از آکادمی که بازیکن منتخب بوده و تجربه او به دختران کمک زیادی کرده است. او می تواند بازیکنان خوبی را مربی کند. همچنین امسال سه بازیکن از دانش آموزان 14 و 15 ساله خانم مینا هاشمی در تیم نمایندگان البرز حضور دارند و بسیار خوب و با استعداد هستند. در واقع ، آنها می دانند که چگونه فوتبال بازی کنند. به طور کلی ، این آکادمی ها به فوتبال ما کمک می کنند و به زنان کمک می کنند تا پیشرفت کنند.

انتهای پیام


این نوشته از سایت بر اساس سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، لذا مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده منابع خبری بوده و سایت کندوج هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا