مجله ورزشی

سهمیه جهانی هندبال ایران محفوظ می‌ماند/ بدون مسئول حق بازی نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا و دور مقدماتی جام جهانی 23 شهریور با حضور 11 تیم در اردن آغاز شد و پیش بینی می شود 5 تیم در این جام جهانی شرکت کنند. تیم ایران در حال حاضر با سه برد و یک باخت با تفاضل گل بزرگ نسبت به تیم میزبان در رده دوم جدول گروه دوم قرار دارد.

با مثبت شدن تست تاجگذاری تکنسین های تیم شامل مربیان ، کمک مربیان و مدیران فنی و یکی از بازیکنان ، وضعیت تیم های ایرانی کمی سخت شده است ، بنابراین مربیان دیروز با کمک یک تیم به صورت تلفنی تیم را هدایت کردند. سرپرست و فیزیوتراپیست.

در همین حال ، خبرنگار آنلاین با میترا نوری ، عضو هیئت مدیره انجمن هندبال کشورمان ، عضو کمیته توسعه و روابط عمومی انجمن هندبال آسیا و عضو کمیته فنی مسابقات زنان آسیا صحبت کرد.

وی در این گفتگو اطمینان داد که اگر تیم ایران به نیمه نهایی برسد و سهمیه جهانی را کسب کند ، حتی اگر مسابقات ادامه پیدا نکند ، سهمیه آن باقی می ماند.

* خبرگزاری آنلاین – تحت شرایط تیم ملی هندبال بانوان ، آیا امروز ، فردا و قبل از بازی با سوریه میزبان نیز تیم تاج گذاری را بر عهده خواهد داشت؟

– میترا نوری: در اینجا ، با توجه به سوابق بهداشتی اعلام شده قبل از بازی ها ، هر 72 ساعت ، از جمله بازیکن ، مربی ، سرپرست و داوران و همه عوامل حاضر ، آزمایش تاج را انجام می دهند. با این حال ، از آنجا که آزمایش روی کاروان ایران شامل چهار مربی فنی و یک بازیکن مثبت است ، آنها هر 24 ساعت آزمایش می شوند. دیروز تیم ایران فقط به همراه سرپرست و فیزیوتراپیست در این مسابقه حضور یافت و خدا را شکر در مسابقات با اردن نیز برنده شد. با توجه به اینکه وضعیت عمومی خانم شافعیان و سونا بیداد خوب است و ممکن است در آزمون کوئید خطایی رخ داده باشد ، از برگزارکنندگان مسابقه خواسته ایم تا بار دیگر این افراد را آزمایش کنند. با توجه به اینکه این آزمون دیروز ساعت 10:30 توسط تیم انجام شد ، امروز این آزمون نیز توسط بازیکنان انجام شده است.

* اگر کادر فنی دیگر مشکل داشته باشد و تست تاج آنها مثبت باشد ، پس مشکلات بازی ها باید ادامه پیدا کند و چگونه می توان این مشکل را برای تیم ایران حل کرد؟

طبق قانون ، حتی مهمانی های “عمومی” باید به عنوان مدیر ، مدیر یا مربی حضور داشته باشند ، در غیر این صورت تیم اجازه بازی نخواهد داشت.

* اگر تیم بتواند به چهار تیم برتر برسد و در صورت افزایش تاج مثبت چه اتفاقی برای ایران می افتد ، آیا سهمیه جهانی برای ما محفوظ است یا خیر؟

– تیم ایران فردا با سوریه بازی می کند و حتی تساوی می تواند این تیم را به نیمه نهایی برساند ، اما پس از آن سهمیه جهانی تیم ایران قطعی است. امیدواریم دیگر مشکلی برای تیم ایجاد نشود. اما اگر این تیم نتواند بازیهای دور دوم را ادامه دهد ، سهمیه اسپانیا در اسپانیا برای ایران محفوظ است و مشکلی وجود نخواهد داشت.

* آیا کشوری غیر از ایران چنین مشکلاتی داشته است یا خیر و آیا میزبان به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا قلب برای دریافت کمک پزشکی برای تیم ما اقدام کرده است یا خیر؟

– تنها کشور دارای بازیکن و مربی با تاج ، ایران است. این افراد اکنون در اتاق های خود در هتل قرنطینه شده اند. به طور کلی وضعیت آنها خوب است. سازمان دهندگان تسهیلاتی مانند پزشک و بیمارستان را برای تیم ها فراهم کرده اند و حتی دیروز خانم قانع و رزمگر برای اسکن ریه به بیمارستان مراجعه کردند و حتی به آنها گفته شد که در صورت نامساعد بودن شرایط می توانند در بیمارستان بستری شوند. با این حال ، ما در بین چهار نفر از اعضای تیم روحیه بدی نداریم. این آزمون برای همه عوامل 72 ساعت است ، اما آنها از ایران هر 24 ساعت آزمایش می شوند. علاوه بر این ، تیم فلسطین ، که چند روز پیش در بازی انجام دادیم ، دوباره از نظر تاج مورد آزمایش قرار گرفته است و احتمالاً به صورت شبانه روزی آزمایش می شود.

به گزارش خبرنگار آنلاین ، برگزارکنندگان مسابقات امروز بر اساس پروتکلی که قبلاً اعلام شده بود از همه اعضای تیم ملی هندبال زنان و همچنین همه تیم های دیگر (هر 72 ساعت) تست تاج گرفتند. تیم ایران امروز اجازه تمرین در سالن را ندارد و بازیکنان در قرنطینه هستند. برای حل مشکل مربیان و سرپرستان ، علیرضا پاکدل ، رئیس انجمن هندبال کشورمان به اردن رفته است.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از 14 سپتامبر تا 20 اکتبر در اردن برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا