مجله علمی و سلامت

عمل جراحی لیزیک چشم بعد از رینوپلاستی شکستگی بینی

لیزیک چشم نوعی جراحی لیزر است که می تواند انواع آستیگماتیسم ، نزدیک بینی یا نزدیک بینی را اصلاح کند. در این عمل ، بعد از عمل ، دید فرد به طور واضح و کامل برمی گردد و ناراحتی پس از عمل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در این عملیات حدود 160 میکرون از سطح فاصله دارد غشای قرنیه با لیزر اگزایمر کنترل شده توسط رایانه برداشته و پردازش می شود غشای قرنیه با توجه به تعداد عینک ساخته شده است.

بسیاری از افراد با عینک به مرور زمان از استفاده از عینک خسته شده اند و یا از ابتدا علاقه ای به استفاده از عینک ندارند. این روش بهترین راه حل برای پاک کردن عینک از چشم آنها است و آنها می توانند این کار را با استفاده از عینک به راحتی برای همیشه انجام دهند.

چرا عمل لیزیک چشم انجام می شود؟

در واقع ، نور باید به خوبی بر روی شبکیه شما متمرکز شود تا شما بتوانید همه چیز را به خوبی ببینید ، اما وقتی این اتفاق نمی افتد و نور به خوبی بر روی شبکیه چشم شما متمرکز نمی شود ، در این صورت دید شما تار می شود و این یک نقص در علم پزشکی است. شکست نامیده می شود.

جراحی چشم لیزیک

انواع اصلی جرایم عبارتند از:

1- نزدیک بینی: این گروه از افراد می توانند اجسام نزدیک را به خوبی ببینند اما در دیدن اشیا and و اجسام از راه دور و دیدن اشیا در مه مشکل دارند.

دوربین 2-دوربین: این گروه از افراد اجسام مه از نزدیک را می بینند اما مشکلی برای دیدن اشیا در فاصله طولانی و دیدن خوب آنها ندارند.

آستیگماتیسم: در این گروه از افراد ، همه اشیا and و اشکال مبهم قابل مشاهده است.

چه کسی نمی تواند برای عمل جراحی لیزیک چشم مراجعه کند؟

1- این روش برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست و این افراد نباید تحت عمل جراحی لیزیک قرار گیرند.

2- این روش برای افرادی که شیرده یا باردار هستند مناسب نیست.

3- افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند برای این روش مناسب نیستند.

4- افرادی که دارند قرنیه آنها نازک یا ناهموار هستند و انجام این کار امکان پذیر نیست.

5- افراد مبتلا به بیماری های چشمی مانند گلوکوم یا چشم های بسیار خشک برای این روش ها مناسب نیستند.

6- افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید ، لوپوس اریتماتوز یا دیابت برای این روش مناسب نیستند.

جراحی چشم لیزیک چه فوایدی دارد؟

1- قدمت این عمل بیش از 25 سال است و اکثر پزشکان این عمل را به بیماران خود توصیه می کنند.

2- این عمل درد بسیار کمی دارد و اگر درد داشته باشید بعد از 24 ساعت از بین می رود.

3. در این عملیات هیچ درز یا باند وجود ندارد.

4- برای افرادی که علاقه به عینک ندارند و از آن خسته شده اند مناسب است.

5- اگر بینایی فرد با افزایش سن تغییر کند ، پزشک می تواند به راحتی آن را اصلاح و درمان کند.

جراحی چشم لیزیک عوارض جانبی چه هستند؟

این جراحی مانند سایر جراحی ها دارای عوارض و خطرات است اما عوارض این جراحی بسیار ناچیز است و آسیب زیادی نمی رساند.

تحریک و خشکی چشم ، حساسیت به نور طبیعی ، تاری دید ، کاهش قدرت بینایی ، دیدن هاله های اطراف تصاویر ، نوسانات بینایی ، مشکلات رانندگی در شب ، لکه های کوچک چشم ، خراش های چشم و … نکات اصلی هستند عوارض این روش این است که اینها همه علائم طبیعی هستند و پس از سه تا شش ماه از بین می روند و دیگر هیچ جای نگرانی نیست. اما اگر بعد از نیم سال هنوز این علائم را دارید ، بهتر است به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید و مشکل را با او در میان بگذارید تا وی بتواند مشکل شما را حل کند و به شما کمک کند.

جراحی لیزیک چشم چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان جراحی چشم بسیار کوتاه و بین ده تا بیست دقیقه است و بعد از این مدت جراحی شما به پایان می رسد.

حتماً یک نفر همراه خود باشید تا بعد از عمل به شما کمک کند و به شما در رسیدن به مقصد کمک کند.

بعد از جراحی لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟

بعد از لیزیک ، ممکن است چشمان شما خشک و تحریک شود. همچنین ممکن است چشم های شما متورم یا آلوده شود ، بنابراین پزشک برای شما قطره چشمی مختلفی تجویز می کند تا دچار چنین مشکلی نشوید. استفاده به موقع از این قطره ها بسیار مهم است و باید در زمان مناسب استفاده شود.

هنگامی که از این قطره ها استفاده می شود ، ممکن است فرد دچار سوزش یا تاری دید شود که این علائم طبیعی است ، اما در صورت ایجاد مزاحمت برای فرد ، باید به پزشک مراجعه کرده و وی را ملاقات کند. توجه داشته باشید که بدون مشورت با پزشک نباید کاری انجام دهید.

چشمان شما ظرف چند روز بهبود می یابد و بینایی شما بسیار خوب و واضح است.

بعد از انجام لیزیک به مدت یک هفته حمام نکنید و صورت خود را بشویید زیرا یک لنز جراحی در داخل چشم شما قرار گرفته و ممکن است با شستن صورت آسیب ببیند.

به مدت دو هفته از شنا و غوطه ور شدن در آب گرم خودداری کنید زیرا ممکن است چشم شما آسیب ببیند.

چشمان خود را حدود یک هفته پس از عمل در معرض کسی قرار ندهید زیرا باعث تحریک و تخریب چشم می شود.

نفروت

دلایل گرفتگی بینی:

شایعترین آسیب استخوانی که در صورت رخ می دهد شکستگی بینی است. آسیب رساندن به بینی دشوار است ، اما تحقیقات نشان داده است که شایع ترین نوع شکستگی در صورت مربوط به بینی است و نیمی از شکستگی های صورت است. شکستگی بینی به دلیل ضربه و ضربه به بینی است. اگر شکستگی رخ داده است ، باید شکستگی درمان شود. بسته به نوع آسیب ، بینی برای درمان آن به عمل جراحی نیاز دارد یا نیازی به آن ندارد. جراحی بلافاصله پس از آسیب قابل انجام نیست زیرا به دلیل التهاب و التهاب در بینی ، شکل واقعی آن کاملاً قابل مشاهده نیست ، بنابراین ابتدا باید اولین معالجه را روی بینی انجام دهید ، مانند خونریزی را متوقف کنید و حداقل بعد از سه ماه برای جراحی زیبایی بینی به دکتر سپرده شد.

درمان رینیت

علائم شکستگی بینی:

برای اطلاع از شکستگی بینی پس از آسیب دیدگی ، باید علائم زیر را بدانید تا بتوانید شکستگی بینی را تشخیص دهید.

  • اگر بینی شکسته شود ، بر غضروف تأثیر می گذارد.
  • خونریزی بینی و لخته شدن خون در حفره بینی.
  • مشکلات تنفسی و درد بینی.
  • رینیت در خارج و داخل بینی.
  • کبودی دور چشم ؛

اگر این علائم را مشاهده کردید ، باید به پزشک مراجعه کرده و به دنبال درمان شکستگی بینی باشید.

درمان رینیت

زمان مراجعه به پزشک برای شکستگی بینی:

اولین اولویت در شکستگی بینی مراجعه به پزشک است. اگر خونریزی از یک یا هر دو سوراخ بینی دیده شود و پس از بیش از چند دقیقه هنوز قابل مشاهده است ، اگر پوست بینی پاره شده باشد ، اگر احساس نشود ، سردرد قابل توجه ، حالت تهوع ، درد و تورم در بینی بهبود می یابد شکل بینی تغییر می کند و تنفس دشوار است ، نشان می دهد که آسیب جدی است و نیاز به مراقبت پزشکی دارد. اگر در شکسته شدن یا نشدن بینی شک دارید ، برای معاینه با یک متخصص گوش ، حلق و بینی مشورت کنید.

سه تا پنج روز پس از خونریزی بینی ، هنگامی که التهاب بینی فروکش کرد ، باید با یک متخصص گوش ، حلق و بینی مشورت کنید. درمان اصلی شکستگی بینی نباید بیش از پنج روز طول بکشد. اگر دیر به پزشک مراجعه کنید و این تاخیر بیش از 7 تا 10 روز طول بکشد ، باعث شکل گیری بینی در همان شکستگی می شود.

درمان رینیت

تشخیص شکستگی بینی:

گفتیم که اولین قدم در شکستگی بینی ، درمان شکستگی بینی است. هنگام مراجعه به پزشک ، وی موارد زیر را برای تشخیص انجام می دهد:

  • پزشک داخل و خارج بینی را با دستگاه خاصی معاینه می کند. این نوع مشاهده احتمالاً کمی دردناک است.
  • در شرایط خاص ، فرم بینی نیز امکان پذیر است.
  • اگر شکستگی شدید باشد ، سی تی اسکن صورت مورد نیاز است.

قبل از جراحی ممکن است چندین ماه طول بکشد جراحی بینی باید به خودتان استراحت دهید تا شکل خود را بدست آورید. اگر بینی آسیب دیده را درمان نکنید ، ممکن است بینی شما زشت و مخدوش به نظر برسد و در تنفس مشکل داشته باشید.

برای مشاوره رایگان یکی از بهترین پزشکان کرگدن تهران به سایت مراجعه کنید کلینیک زیبایی نقاش صورت به https://clinicchehrenegar.ir بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا