مجله علمی و سلامت

قارچی که جایگزین گوشت خواهد شد

به گزارش شفاف و به نقل از IO، صنعت دام مسئول 15 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی و 80 درصد استفاده از زمین در جهان است. قارچ ها سرشار از مواد مغذی هستند و می توانند حداقل بخشی از گوشت را جایگزین کنند. در حال حاضر تعداد کشاورزان و کارآفرینانی که تمایل به پرورش قارچ دارند کم نیست. اما بسیاری از آنها امکانات مناسبی ندارند و برخی دیگر که امکانات مناسبی ندارند به فکر ساختن سازه های مبتکرانه هستند. این امر باعث شد استارت‌آپ‌های ATTA دانش خود را در زمینه ساخت گیاهان مناسب برای اصلاح نباتات و توسعه یک سیستم پرورش قارچ معقول به روز کنند. اولین نمونه در حال حاضر راه اندازی شده است و آنقدر ساده است که هر سوپرمارکتی می تواند از آن برای پرورش قارچ استفاده کند. داستان زیر داستان یکی از بنیانگذاران این شرکت نوپا به نام “سباستین مدل” (سباستین مدل) است که یک پرورش دهنده قارچ است.

نمایندگان راه اندازی ATTA
نمایندگان راه اندازی ATTA

نام ATTA از کجا آمده است؟

ATTA نام لاتین مورچه های برگ است که بیش از 30 میلیون سال است که قارچ پرورش می دهند. آنها الگوهای فوق العاده ما هستند. این حشرات در سیر تکاملی رژیم غذایی خود را تغییر داده و آن را به قارچ تبدیل کرده و در لانه خود روی برگ های جمع آوری شده پرورش داده اند. این رژیم غذایی بسیار سالم است و مورچه های ATTA امروزه یکی از بزرگترین و قوی ترین جمعیت مورچه ها هستند.

مرکز پرورش قارچ چگونه است؟

مرکز پرورش قارچ ما یک سیستم واحد است و هم در سالن های بزرگ و هم در فضای باز قابل استقرار است. برای اطمینان از برداشت، ما یک پلت فرم نظارت از راه دور را باز کرده ایم. ضروری است که این تسهیلات امکان تولید غیرمتمرکز را فراهم کرده و نیاز به مسیرهای حمل و نقل طولانی را از بین ببرد. این امر همچنین باعث می شود که مهاجرت به شهرهای بزرگ راحت تر شود. طراحی مدولار یا مدولار بودن در طراحی، یک قانون طراحی است که یک سیستم را به قطعات کوچکتر به نام واحدها تقسیم می کند. واحدها را می توان به طور مستقل ایجاد کرد، تغییر داد، جایگزین کرد یا با واحدهای دیگر یا بین سیستم های مختلف جابجا کرد.

انگیزه شما چیست؟

قارچ یک جایگزین عالی برای گوشت است. ما قارچ های زیادی را امتحان کردیم تا اینکه بهترین نژاد را پیدا کردیم و آن یال شیر است. این قارچ دارای خواص متعددی مانند گوشت، با انتشار دی اکسید کربن بسیار کمتر و استفاده از منابع است. در آسیا، این قارچ به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شود و اغلب به گوشت مرغ یا خرچنگ تشبیه می شود. به عنوان یک محرک مجازی مغز نیز شناخته می شود.

آینده این شرکت را در پنج سال آینده چگونه می بینید؟

دو هفته دیگر اولین برداشت خود را خواهیم داشت که آن را به شرکت های رستوران و فرآوری می فروشیم. اگر به عنوان تولیدکننده کار کنیم و گردش نقدی مثبتی داشته باشیم، سرمایه گذاری در ساخت سیستم را ادامه خواهیم داد. در طول پنج سال آینده، ما می خواهیم تجهیزات خود را در سراسر اروپا بفروشیم تا بسیاری از مردم بتوانند قارچ را به روشی حرفه ای و مقرون به صرفه پرورش دهند و همچنین رژیم غذایی خود را سالم تر و پایدارتر کنیم.

چه چیزی نوآوری شما را بهتر یا متفاوت می کند؟

سیستم واحد ما این مزیت را دارد که مشتریان می توانند با سیستم های کوچک شروع کنند و آنها را به سرمایه گذاری های افزایشی گسترش دهند. در عین حال، سیستم ما بسیار کارآمد است زیرا می تواند دما، رطوبت، دی اکسید کربن و نور را کنترل کند و قارچ ها شرایط رشد ایده آلی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا