مجله عمومی

مایلی‌کهن: مگر قرار است پرسپولیس تا ابد قهرمان شود؟

آیا پرسپولیس برای همیشه قهرمان می شود؟ فوتبال دیگر نیست. پرسپولیس همیشه نمی تواند قهرمان باشد. در اسپانیا، رئال یا بارسا همیشه برنده می شود؟

به گزارش کندوج و به نقل از کندوج، بحث های جالب سرمربی سابق تیم ملی فوتبال درباره لیگ برتر و وضعیت این روزهای فوتبالی. محمد مایلی کهن یکی از آن افراد صادق و مخلص آن زمان است. در مورد کسانی که صحبت می کنند و اینکه کجا باید بگویند: «این سخنان من است. حرفه خودم آن را تغییر ندهید. من از یکی و دیگری نمی ترسم، اما عده ای هستند که تغییر حرفه می دهند. من می‌خواهم هرچه می‌گویم منتشر شود، نه هر چیزی که دیگران می‌خواهند.»

هنوز فوتبال نگاه می کنی؟ پرسپولیس سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانان برای استقلال مقابل سپاهان شکست خورد.

آیا پرسپولیس برای همیشه پیروز می شود؟ فوتبال دیگر نیست. پرسپولیس همیشه نمی تواند قهرمان باشد. آیا رئال یا بارسا هرگز در اسپانیا برنده می شود؟

او امسال پس از پنج سال استقلال قهرمان لیگ برتر شد اما در دنیای آنلاین بسیاری از رقبا این موضوع را به وزیر، وکیل و … گره می زنند.

بارها و بارها شروع شد و می خواهند نقش مربیانی مثل فرهاد مجیدی را کمرنگ کنند. امسال استقلال قهرمان شد چون “چاق تر” بود. شکی نیست اگر مثلا پرسپولیس قهرمان می شد می گفتند کار برانکو بود! اصلا نمی دانم چرا این حرف را می زنند. به جز سیدجلال و کامیابی نیا چه بازیکنان دیگری از برانکو باقی مانده است؟

اتفاقا خیلی ها از یحیی و قهرمانی اخیر پرسپولیس می گویند او تیم برانکو بود و ….

سوال من این است چرا برانکو در عمان موفق نشد؟ چرا این تیم را به جام جهانی نبرد؟ حالا از فرهاد مجیدی حرف می زنند. به طور کلی وقتی یک تیم قهرمان می شود عوامل زیادی در آن قهرمانی تاثیرگذار است.

مجیدی هم شاگرد شما بوده است. در مورد سرمربی شدن شاگردتان در نقش سرمربی چه احساسی دارید؟.

من هرگز از این عنوان استفاده نمی کنم که فرهاد مجیدی یا هرکس دیگری شاگرد من بوده است. البته آقا فرهاد الان با شاه فالوده نمی خورد! اما بگذارید یک نکته را بگویم. سال ها پیش زمانی که مجیدی و موسوی در تیم های امید پاس و بهمن حضور داشتند، به من که سرمربی تیم ملی بودم، گفتند این فینال امید است. در استان تهران و بین پاس و بهمن. خلاصه رفتیم و بعد از بازی فرهاد مجیدی از بهمن و علی موسوی از پاس را که آن زمان سرباز بود به تیم ملی دعوت کردم. مراقب امیدهایت باش حالا کدام مربی این کار را انجام می دهد؟ مهدی مهدوی کیا، داریوش یزدانی، خداداد عزیزی، کریم باقری، سیروس دین محمدی و حتی نیما نکیسا. اگر احمدرضا عابدزاده دروازه بان خودت باشی، برای بازی نیما نکیسا این کار را می کنی؟ اما من انجام دادم.

بسیاری از کارشناسان معتقدند به راحتی نمی توان از نقش گابریل پین در عنوان قهرمانی استقلال گذشت. چه فکری در این باره دارید؟

من نمی گویم گابریل پین نقشی ندارد، اما مدیر کل کی بود؟ فرهاد مجیدی. حمایت مدیریت از سوی همه بازیکنان، مربیان، حتی نقل و انتقالات، به موفقیت همه این جنبه ها کمک می کند. به نظر من نقش مربی و سرمربی در موفقیت 20 یا 30 درصد است. به عنوان نمونه به استراماچونی اشاره می کنم. همه می گویند استقلالش را عوض کرده است. یکی از تغییرات را به من بگویید. اگر مربی خیلی خوبی بود چرا تیمش در قطر هشت تا هشت گل می زند؟ «باور کنید اگر پرسپولیس امسال می برد همه می گفتند تیم برانکو بود!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا