مجله عمومی

چرا «روز قدس»، چرا حمایت از «فلسطین»؟

این توطئه از همان سالهای نخستین اجرای خود با مخالفت مسلمانان فلسطینی روبرو شد و به اعتراض به مسلمانان و مردم آزاده و هوشیار در قلب جهان پرداخت. پس از پیروزی انقلاب ، امام خمینی (س) در اولین فرصت برای نشان دادن حساسیت بین المللی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آنها از چنگال جنایتکاران صهیونیست ، آن را به عنوان “روز قدس” تعیین و به همین مناسبت پیامی ارسال کرد.

امام در پیامی که در 7 آگوست 1979 ، در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری به جهان اسلام صادر کرد ، حضرت فرمود:
وی افزود: “طی سالهای گذشته ، من به مسلمانان در مورد خطر اشغال اسرائیل هشدار داده ام ، كه اکنون حملات وحشیانه خود را به خواهران و برادران فلسطینی ، به ویژه در جنوب لبنان ، با هدف نابودی مبارزان فلسطینی ، بمب گذاری در خانه های آنها افزایش داده است. آیا آن را انجام می دهد من از مسلمانان جهان و دولت های اسلامی می خواهم که برای قطع این حومه و حامیان آن متحد شوند. و من از همه مسلمانان جهان دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که روز قدر است و می تواند سرنوشت مردم فلسطین را تعیین کند به عنوان “روز القدس” و در طی مراسم همبستگی بین المللی مسلمانان اعلام حمایت از حقوق قانونی مسلمانان. “از خداوند متعال برای پیروزی مسلمانان بر کافران دعا می کنم.” (سری 9 ، 9: 267)
بدین ترتیب ، پیام امام متأخر چراغ امید را در قلب مظلوم فلسطینیان تابانده و میلیون ها پناهنده و مبارز را مصمم و مصمم تر برای مقابله با توطئه رژیم اشغالگر قدس و آمریکا که جهان را می خورد ، کرد.
دوراندیشی امام خمینی (ره) در این برهه مهم نه تنها ریشه های مقاومت درخت در برابر صهیونیست ها و طرفداران غربی آنها را از بین برد ، بلکه بستر جدیدی را برای وحدت جهان مسلمانان در آزادسازی قدس ایجاد کرد.
امام خمینی (ره) با برنامه روز قدس خود تقریباً نشان داد که مشکلات مسلمانان مانند غل و زنجیر در هم گره خورده اند و نباید اجازه دهند دشمنان امت اسلامی بر اساس اختلافات مذهبی و نژادی در جهان اسلام دچار تفرقه و اتحاد شوند. کلام بد

حرف آخر این است:
در تفکر سیاسی امام خمینی (ره) ، آزادی اولین مسلمانان قبله و پایان ظلم و ستم بر مردم فلسطین یکی از اصول اساسی جهان اسلام است. مهم بوده است.

تفکر استراتژیک امام خمینی (ره) در تصمیم گیری در مورد روز جهانی قدس ، معروف به روز مبارک و وحدت ، تحول اساسی در چهره رژیم صهیونیستی ایجاد کرد. اکنون ، بیش از هر زمان دیگر ، مسلمانان در جهان برای نجات قدس شریف و نابودی این سرطان ایستاده اند و به دشمنان ثابت خواهند کرد که هیچ قدرتی نمی تواند فریاد درست و غلط را در گلوگاه مسلمانان خفه کند.
پیام “روز قدس” هر ساله به دشمن این است که مسلمانان جهان اسلام در حمایت از قدس شریف و مسجدالاقصی و همچنین دفاع وحشیانه از مردم مظلوم فلسطین و از بین بردن رژیم بی رحمانه صهیونیستی اسرائیل ، حمایت فلسطین را فریاد زده اند. آنها بیش از هر زمان دیگر خشم و انزجار خود را از این سرطان ابراز کرده و به دشمنان هشدار می دهند که فلسطین به عنوان بخشی از جهان اسلام هرگز فراموش نخواهد شد. ، و
حرکت در مسیر جهاد سیاسی ، رسانه ای و مردمی تا رسیدن به آرزو و هدف امت اسلامی که آزادی قدس ، مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی در سرزمین زندان و عروج است ، ادامه دارد.

* مدیر کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا