مجله فرهنگ

چرا طراحی پوستر جشنواره موسیقی نواحی حساس بود؟

طراح پوستر چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای در ایران درباره روند طراحی پوستر این رویداد صحبت کرد و تاکید کرد که طراحی پوستر این رویداد از حساسیت بیشتری برخوردار است ؛ چون مسائل ملی در خطر بود.

به گزارش کندوج ، کیارش زندی ، عضو گروه هنر دانشگاه سوره ، در گفت وگو با دفتر مطبوعاتی چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای ایران در این زمینه توضیح داد: ایران کشوری است که در جاده ابریشم نشسته است و دارای اقوام مختلفی است که مالک این کشور. اولین ایده ای که برای طراحی به ذهن ما خطور کرد ، هنر “چهل تکه دوزی” بود و ایده ما این بود که به سراغ هنرهای سنتی برویم که ماهیتی ایرانی دارد و از نظر جزئیات با موضوع اصلی جشنواره ، “وحدت در تنوع گروه های موسیقی ایرانی “که ظاهر شرقی دارد ، سازگار باشید.

زندی افزود: تنوع و وحدت در واقع دو واژه متضاد هستند ، اما در فلسفه شرق این دو کلمه از نظر معنا مخلوط شده اند. کشور ما دقیقاً در آن موقعیت قرار دارد و دارای اقوام مختلف است که همه آنها زنجیره ای از یک بدن هستند. “چهل تکه” هنر بومی و دست ساز زنان ایرانی است که سرانجام با دوخت اجزای مختلف به یکدیگر به دست می آید و این طرح روی پوستر اجرا شده و عدد 8 برای آن طراحی شده است.

این طراح در مورد جنبه های دیگر پوستر جشنواره چهاردهم گفت: پس از اجرای ایده اصلی ، ابتدا تصمیم گرفته شد که طراحی سازهای بومی را روی هر اثر قرار دهیم ، اما ممکن است طرح بسیار شلوغ به نظر برسد و سازها در آن گم شوند. در ضمن و غیره دلیل ایده ما برای وجود ملیت در پوستر یک موضوع بسیار حساس بود.

وی افزود: سرانجام ما ایده طراحی یک نوازنده ، یعنی تولیدکنندگان صدا از سازهای ملی ایران را پیدا کردیم و با تصاویر نوازندگان محلی رفتیم و آن را به صورت مجازی اجرا کردیم. در چهل فصل ، از رنگ هایی با کنتراست زیاد استفاده شد و برای نوازندگان محلی ، رنگهای پرچم ایران ، یعنی. سبز ، سفید و قرمز ، زیرا ما می خواستیم کار بار معناداری داشته باشد و “مفهوم” مناسب در مفهوم داشته باشد.

چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای ایرلند به صورت غیرقابل رقابت از 20 اکتبر تا 23 نوامبر 2014 در کرمان برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا