چگونه از طریق هنر مهاجرت کنیم

هنر ریشه های عمیقی در تاریخ معاصر دارد که روز به روز با پیشرفت بشر متحول گردیده و کامل تر شده است. رشته هنر یکی از رشته های محبوب در بین دانش پذیران در سراسر دنیا است. اشخاص زیادی تمایل دارند در این رشته تحصیل کنند و همچنین مایلند بدانند به چه صورت است، بهترین رشته هنر برای مهاجرت چیست و چگونه بورسیه هنر بگیریم؛ رشته هنر دارای شاخه ها و گرایش های متعددی است؛ اعم از رشته های نقاشی، طراحی، گرافیک، طراحی لباس، عکاسی، سینما، گریم، رقص و… که هر دانشجو با توجه به علاقه شخصی خود در شاخه مورد نظر ادامه تحصیل می دهد.

بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان - دوره آنلاین زبان آرمانی (IELTS)

متقاضیان می توانند دوره های هنر را در سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا طی کنند. دانشجویان می توانند برای تحصیل در رشته هنر، دانشگاه یا کالج یا مدرسه را انتخاب نمایند. علاوه بر این هزینه تحصیل در رشته های هنری به طور میانگین می تواند از 15,000 دلار تا 70,000 دلار متغیر باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد مهاجرت از طریق رشته هنر، بهترین رشته هنر برای مهاجرت ارائه می کنیم و به این سوال که چگونه بورسیه هنر بگیریم، پاسخ خواهیم داد.

بررسی رشته هنر

هنر یک رشته با گرایش ها و زیر مجموعه های متنوع و متعدد می باشد. از رشته های هنری می توان به رشته هایی مانند طراحی لباس، عکس برداری، گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی، طراحی، موسیقی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و … اشاره نمود.

در بین رشته های هنر، گرافیک از رشته های پر تقاضای این حوزه است. گرافیک هنری است که از آن به عنوان وسیله ای است برای انتقال بصری یک پیام به یک مخاطب خاص، خواه برای فروش یک محصول، تبلیغ یک تصویر یا اطلاع رسانی به مردم می توان بهره برد.این رشته به سرعت در حال پیشرفت است، به خصوص با حضور اینترنت و پیشرفت روز به روز رسانه های دیجیتال، فرصت های شغلی بسیار زیاد و جدیدی را در طراحی گرافیک به وجود آمده است.

از دیگر رشته های پر درآمد حوزه هنر، در حال حاضر صنعت فیلم و سینما می باشد. این رشته در اکثر کشور های دنیا رشد بسیار چشمگیری داشته است و حتی می توان گفت بخشی از تولیدات ناخالص داخلی کشورها را تأمین کرده است.یکی دیگر از رشته های پر تقاضای هنر موسیقی است  و افراد این رشته می توانند در آینده در مشاغل خوانندگی، آهنگسازی، تنظیم کننده موسیقی، رهبران ارکستر و… به کار و فعالیت مشغول شوند.

مد و فشن از دیگر رشته های هنری است که داوطلبان زیادی دارد و از آنجا که معمولاً با طراحی همراه است، امکان فعالیت در فرصت های شغلی از جمله بازاریابی از طریق مدلینگ، تولید و… را نیز فراهم می نماید.

اگر به دنبال مهاجرت از طریق رشته هنر هستید، باید فاکتورهای مهمی را در نظر گرفته و شرایطی را داشته باشید که بتوان به این نتیجه رسید که شما گزینه مناسب جهت مهاجرت از طریق این رشته هستید. اگر علاقه مند به مهاجرت و ادامه تحصیل در بهترین رشته هنر هستید، داشتن شرایط زیر می تواند راه شما را برای گرفتن بورسیه هنر هموار سازد. تحصیل در قبرس شمالی برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد؛ اما دانشجو موظف است پس از دریافت پذیرش تحصیلی و ورود به خاک این کشور، پروسه مشخصی را در بازه زمانی یک هفته پس از ورود طی کند.

مهم ترین و اولین قدم برای شروع فرآیند مهاجرت تقویت انگیزه و هدف مهاجرت است. باید مطمئن شوید که آیا مهاجرت ارزش سختی هایش را دارد و می توان از طریق آن به دستاوردهایی که مدنظرتان است برسید؟ برای پاسخ به این سوال ها، وقت بسیاری صرف کنید.

  • زمان بندی مناسب برای شرکت در آزمون های زبان

دو آزمون ایلتس و تافل برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی برای هر مرکز آموزشی اهمیت بسیار بالایی دارد و در دسته مدارک ضروری برای اخذ پذیرش به شمار می آید. شخصی با سطح زبان خوب و متوسط تقریباً بین ۳ تا ۶ ماه و سطح زبان ضعیف حداقل یک سال باید زمان برای یادگیری زبان اختصاص دهد تا به سطح مورد قبول دانشگاه ­های سرتاسر دنیا برسد.

  • رزومه و انگیزه نامه حرفه‌ ای بنویسید.

یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین بخش­ ها در اخد پذیرش از کمیته و جلب کردن نظر اساتید دانشگاه ها، آماده­ کردن یک رزومه و انگیزه نامه‌ حرفه­ ای است. زمان زیادی برای آن صرف نمایید و هر چند وقت یکبار آن را بروزرسانی کنید.

یکی از مدارک مورد نیاز برای هر دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا، داشتن توصیه نامه از اساتید که قبلاً با آن­ها کار کرده ­اید یا درس داشته ­اید، خواهد بود. توجه داشته باشید توصیه نامه خوب احتمال دریافت پذیرش را بسیار افزایش می دهد و تاثیر زیادی بر روی تصمیم کمیته پذیرش دارد. علاوه بر این در این مرحله توصیه می شود چنانچه در دانشگاه دولتی تحصیل کرده اید، اقدام به آزاد سازی مدرک خود از طریق سامانه سجاد کنید.

یک فایل اکسل از مراکز آموزشی (دانشگاه، کالج یا مدرسه) و مدارک مورد نیاز آن ‌ها، ددلاین اپلای، مبلغ مورد نیاز برای پرداخت اپلیکیشن فی و نام اساتید مرتبط با حوزه­ تحصیلی مورد علاقه­ خود تهیه نمایید.

در این بخش حتما باید به فرایند ایمیل زدن، متن ایمیل و پیوست کردن سی وی دقت شود. تا جایی که ممکن است از ایمیل تمپلیت استفاده نکنید و با در نظر گرفتن مهارت­ ها و حوزه تحقیقی خود استاد را متقاعد به خواندن ایمیل و جواب دادن کنید.

یکی از فاکتورهای مهم و رمز موفقیت شما، صبر و داشتن امید است. در طول مسیر مهاجرت از طریق رشته هنر، از مشورت دیگران استفاده نمایید. بسیاری از افراد شاید بیش از هزار ایمیل به اساتید مختلف داده و جواب نگرفته باشند، ولی ناامید نشده و ادامه دادند و موفق به دریافت پذیرش شده ­اند.

  • دریافت پاسخ های امیدوار کننده

اگر به این مرحله رسیده اید، حاصل تلاش خود را برداشت کرده اید. پس از پیدا کردن استاد یا گرفتن جواب­ های مناسب و امیدوار کننده، به اپلای برای هر دانشگاه/کالج یا حتی جواب قطعی از استاد، باید شروع به پرکردن اپلیکیشن نمایید.

  • پرکردن اپلیکیشن دانشگاه ها

پر کردن اپلیکیشن هر مرکز آموزشی شامل مراحلی است اعم از:

  •  وارد کردن اطلاعات شخصی
  • وارد کردن مقاطع تحصیلی قبلی و آپلود ریز نمرات
  •  ریپورت کردن نمرات زبان و جی آر ای
  • اپلود کردن سی وی و اس او پی
  • وارد کردن اطلاعات ریکامندر ها
  • پرداخت اپلیکیشن فی و در نهایت سابمیت کردن آن.
  • گرفتن پذیرش از مراکز آموزشی

پس از گذشت چند ماه از ارسال اپلیکیشن فرم­ ها، نتایج پذیرش به افراد اعلام می­ شود که در صورت اخذ پذیرش، هر فرد با توجه به معیارهای خود و نتایجی که از مراکز آموزشی دیگر می­ گیرد، آن را قبول یا رد می­ کند.

بعد از اخذ مدرک پذیرش، لازم است درخواست ویزای خود را سابمیت کنید. در این مرحله لازم است مراحل دریافت ویزای تحصیلی را به وکیل مهاجرتی مورد اطمینان بسپارید تا بدون هیچ گونه معطلی فرایند اخذ ویزا را برای شما انجام دهند.

اپلای رشته هنر به خارج از کشور

ادامه تحصیل در رشته هنر های زیبا می تواند بر دسته ای از هنرها از جمله هنرهای تجسمی، هنرهای تزئینی یا هنرهای گرافیک تمرکز داشته باشد. مدرک شما در رشته هنر می تواند در یک زمینه موضوعی خاص مانند عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی یا فیلم سازی باشد یا ممکن است شامل تعدادی تمرین باشد.

تکمیل مدرک هنر های زیبا در خارج از کشور می تواند به شما الهام هنری از محیط و فرهنگی جدید برای درک بیشتر هنر بدهد. با شناخت بخش های مختلف جهان، تکنیک ها، هنرمندان و روند های جدیدی را تجربه خواهید نمود که ممکن است در کشور خودتان چنین فرصتی فراهم نباشد.علاوه بر این احتمال دارد که تحصیل در خارج از کشور در این رشته گزینه های بیشتری از دانشگاه ها را با امکانات و تجهیزات پیشرفته تر برای متقاضیان رشته هنر در اختیار شما قرار دهد.

توجه داشته باشید که ممکن است برای درخواست در برخی از برنامه های رشته هنر به مدرک پایه در هنر نیاز داشته باشید. به عنوان قسمتی از هر سطح از مدرک هنرهای زیبا، بخش بزرگی از نحوه ارزیابی شما، شامل مجموعه ای از کار یا چندین پروژه است که در آن هنر خلاقانه خود را به نمایش خواهید گذاشت.

در کنار هر کار عملی، نیاز به مقاله هایی برای توضیح فرآیند خلاقیت خود و همچنین مقالات جداگانه ای در مورد موضوعات، سبک ها یا هنرمندان خاص داشته باشید. مدارک رشته های هنر فقط به کار انفرادی نیاز ندارند، و شما اغلب می توانید در کار گروهی شرکت کنید، یا در پروژه ها همکاری نمایید.

تحصیل در رشته هنر در اروپا و بریتانیا برای دانشجویان بین المللی رایج است که این امر به دلیل شهرت این دانشگاه ها در ارتباط با برتری آموزشی و همچنین امکانات پیشرفته هنری است. با این حال، در سراسر جهان برنامه های بسیاری را برای تحصیل در رشته های هنری خواهید یافت.

لیست کشورها برای ادامه تحصیل در رشته هنر

مهاجرت از طریق رشته هنر و همچنین انتخاب بهترین رشته هنر برای مهاجرت و انتخاب کشور مقصد، همواره یکی از بزرگ ‌ترین دغدغه ‌های علاقه ‌مندان به این رشته است. توجه کنید که هر کشور شرایط خاصی برای تحصیل در این رشته در نظر گرفته است. بنابراین لازم است با کشورهایی که رشته هنر در آن ها ارائه می شود آشنا شوید. در ادامه به برخی از این کشورها اشاره می کنیم.

داوطلبان علاقه مند به تحصیل هنر در خارج از کشور، غالباً فرانسه را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب می نمایید. بر کسی پوشیده نیست که این کشور مهد فرهنگی برای هنرمندان، فیلسوفان و سایر متفکران در سراسر دنیا است.

از قرون وسطی تا به امروز، کشور فرانسه با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی بوده است. در سال ۱۹۹۸، دولت فرانسه حتی یک استراتژی حمایتی جامع برای دانشجویان بین المللی که در موسسات آموزشی فرانسه ثبت نام کرده بودند، معرفی نمود. این سیاست از آن زمان تاکنون برقرار بوده است. این استراتژی روند اخذ ویزای دانشجویی را آسان تر می کند و دولت فرانسه نیز کمک های مالی را در قالب بورسیه ارائه می نماید.

وقتی صحبت از هنرهای خلاقانه می شود، «شهر نورها» در پاریس گزینه بی نظیری خواهد بود. فرانسه همچنین دارای سه موزه بزرگ لوور، موزه اورسای و کاخ ورسای است.

 

دکمه بازگشت به بالا