چگونه تلخی خورشت قیمه را از بین ببریم؟

گاهی اوقات آش قیسی شما به دلایل مختلف ممکن است سمی شود، دلایل اصلی تلخ شدن قیمه رستورانی چیست و راه حل چیست؟

علل ایجاد طعم تلخ در خورش قیمه و راه حل آن

خورش های سوخاری مانند خورش سبزی، خورش فسنجان و بسیاری دیگر از خورش های اصیل ایرانی، پای ثابت سفره ها و مجالس ما با طعم و عطری خاص هستند. این خورش که هم با سیب زمینی و هم بادمجان سرو می شود، یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهایی است که در بسیاری از اعیاد و نذری ها در کنار پلو ایرانی استفاده می شود. یکی از مواردی که هنگام پختن قیمه اتفاق می افتد این است که قیچی تلخ می شود، اما چه چیزی باعث تلخ شدن قیمه می شود و چگونه تلخی آن را از بین ببریم؟

دلیل تلخی قیمه چیست؟

زنان ایرانی برای خوش طعم شدن و خوش عطر شدن آبگوشت به این خورش لیمو عمانی اضافه می کنند. لیمو عمانی طعم بسیار خوبی به خورش می دهد که نمی توان آن را نادیده گرفت، اما در صورت استفاده نادرست، خورش تلخ می شود، بنابراین سوء استفاده از لیمو عمانی را در واقع می توان عامل اصلی طعم تلخ خورش ها دانست. خورش قیمه پس در این مورد مراقب باشید.

برای جلوگیری از تلخ شدن خورش قیمه با لیمو عمانی:

1. در ابتدای پخت لیمو عمانی را به سس اضافه نکنید، زیرا هر چه زودتر لیمو به تابه اضافه شود تلخی آن بیشتر می شود، بنابراین در مراحل پایانی پخت لیمو عمانی را به سس اضافه کنید.

2. اگر می خواهید از لیمو عمانی به صورت سالم استفاده کنید، قبل از افزودن لیمو عمانی به فرنی، لیمو عمانی را با چنگال له کنید، یک ساعت در آب داغ خیس کنید تا تلخی آن گرفته شود، سپس بریزید. شیشه. استو

3. در خورش قیمه به جای لیمو عمانی از پودر لیمو عمانی استفاده کنید. به این ترتیب آبگوشت شما طعم ترش لیمو عمانی را به خود می گیرد و تلخ نمی شود اما پودر لیمو عمانی رنگ آبگوشت را تیره می کند.

4. یکی از راه هایی که می توانید از لیمو استفاده کنید اما لیمو خورش شما را تلخ نمی کند این است که لیمو عمانی را از وسط نصف کنید سپس دانه ها را بردارید و در 20 دقیقه آخر در قابلمه له کنید تا بجوشد. زیرا دانه های لیمو تلخ هستند.

5. از لیمو عمانی نترسید و آبغوره یا تمر هندی را جایگزین لیمو عمانی کنید، اما بدانید که این جایگزین ها نمی توانند عطری را که لیمو به خورش می دهد ایجاد کنند.

6. لیمو عمانی کهنه و بی کیفیت را به خورش قیمه اضافه نکنید. زیرا طعم قیمه را تلخ می کند.

چگونه تلخی خورش قیمه را از بین ببریم؟

اگر خورش قیچی شما تلخ شد، ابتدا لیمو عمانی را از خورش خارج کنید و سپس برای کم کردن یا از بین بردن کامل تلخی، از روش های زیر استفاده کنید.

فیلینگ سیب زمینی را در قابلمه بریزید:

برای از بین بردن تلخی خورش یک سیب زمینی درشت را پوست گرفته و خرد کنید و داخل خورش بیندازید. با این حال سیب زمینی ها را از خورش خارج کرده و قبل از اینکه کاملا بپزند دور بریزید.

زعفران و شکر را داخل خورش بریزید:

تلخی ها را از سوپ گندم جدا کرده، کمی زردچوبه چرخ کرده، به نسبت زردچوبه کمی شکر اضافه کنید، هم بزنید تا شکر کمی حل شود، سپس پودر زردچوبه را به تابه اضافه کنید تا مخلوط زردچوبه و شکر گرفته شود. کمر سوپ.

دو حبه قند را در تابه بریزید:

برای از بین بردن تلخی قیمه دو حبه شکر داخل خورش بریزید که تا حدی تلخی خورش را از بین می برد.

آب خورشت را رقیق تر کنید:

برای از بین بردن تلخی خورش قیمه، اگر آب غلیظتر آمد، پیاز را کمی تفت دهید و سپس آب را روی آن بریزید. آن را به جوش بیاورید، سپس پیاز داغ و آب جوش را به پرهوک اضافه کنید.

دکمه بازگشت به بالا