مجله علمی و سلامت

۵۰۰ تن شیرخشک ترخیص شد/ بلاتکلیفی ارز بعد از ۲۰ مکاتبه!

پس از مدت ها بحث ارزی واردات مواد اولیه شیر خام، سرانجام 500 تن از گمرک ترخیص شد، اما تکلیف گروه ارزی همچنان مشخص نیست و در این صورت ممکن است صاحب محصول مجبور به واردات کالا شود. وارداتی با ارز 4200. با نیم ارز اتفاق می افتد.

به گزارش کندوج، پیگیری آخرین وضعیت شیرخشک ذخیره‌سازی شده با اطلاع نماینده فنی گمرک ایران مبنی بر تکمیل فرآیند با حداقل مدارک همراه بود، اما مشکل این است که تصمیم نهایی برای تغییر رده است. و مواد اولیه مواد اولیه گروه 1 و ارز 4200 را جهت اجرا به بانک مرکزی بازگرداند.

به گفته اروانقی صاحب این محصول، با توجه به اینکه ماندگاری بیشتر این مواد آن را در آستانه فساد قرار می دهد و همچنین با کمبود مواد اولیه تولید مواجه می شود، پالایش شده و به نظر می رسد تولید صورت گرفته و رسیده است. عرضه. سطح، اما تکلیف تامین ارز این محصول برای وی مشخص نشده است.

در این بین این اتفاق افتاد یادآور همان روند صدور بخشنامه ها و تصمیمات زمانی بود، اما تا پایان سال 1398 شیرخشک صنعتی کم چرب (SMP) که ماده اولیه مورد نیاز برای تولید شیرخشک نوزادان است در گروه یک قرار داشت. محصول و واجد شرایط دریافت است. ارز 4200 تومان بود، اما در سال 1399 در آیین نامه صادرات و واردات، تغییر تعرفه شیرخشک گاو صنعتی ایجاد شد و در حالی که در گروه یک قرار دارد، اولویت کالا طبق ماده 1999 بود. یک سیاست واردات شیرخشک به تعرفه جدید منتقل نمی شود.

بر این اساس، ماده اولیه تولید شیرخشک بدون چربی از گروه یک گرفته و در گروه دو قرار گرفت، اما پس از آن دیگر جزء ارز 4200 نیست و باید به صورت نیم‌سواری حتی به گروه 27 تحویل داده شود. اولویت ارز غیرفعال. منتقل شد.

اما در مکاتبات متعدد نهادهای ذیربط با انجمن تولیدکنندگان شیرخشک برای بررسی این تغییر، در نهایت در جلسه شهریور ماه مقرر شد اولویت ارزی مالیات شیرخشک صنعتی کم چرب برای نوزادان تحت پوشش. سازمان بازرسی صادرات و واردات اعلامیه رسمی خود مبنی بر انتقال این کالا به گروه یک و وابسته به ارز 4200 تومانی اعلام کرده است.

اما اکنون با گذشت حدود دو ماه از این جلسه، به نظر نمی رسد وزارت صمت مصوبه و ابلاغ نهایی به بانک مرکزی برای تغییر رده محصول شیرخشک را انجام دهد و تکلیف واردات مواد اولیه شیرخشک نیز مشخص نیست. و 500 تنی که تصفیه می شود نامشخص است و اگر با گروه یک موافق نیستید باید 4200 مابه التفاوت ارز را نصف کنید.

20 نامه جواب نداد!

طی مکاتبات و عدم اقدام وزارت صمت با توجه به درخواست های گمرک، سازمان غذا و دارو و شرکت مورد نظر برای تعیین جایگاه گروه فرآورده های شیرخشک، بیکوزاده – سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت. وزارت محرمانه – گمرک در نامه ای 20 تایی از وی درخواست کرده بود که 500 تن شیرخشک برای توزیع دارد و بی پاسخ بود.

اما در جدیدترین مکاتبات، نماینده فنی گمرک به این درخواست پاسخ داد و با استناد به اسناد نامه‌ای گفت: محموله مورد نظر در شرایطی پردازش شده است که وظایف گروه کالا و ارز محول شده است. نهایی نشده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا