اقتصادیکسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

آشنایی با عوامل موثر بر هزینه کاشت مو

میل به زیبایی و زیبا بودن ویژگی ذاتی همه انسان‌ها هست. ما آدم‌ها خودمان را از ابتدا با موهای سرمان شناخته‌ایم و زمانی که این موها را به‌دلایل مختلف از دست می‌دهیم، نگرانی‌های مختلفی به سراغمان می‌آید. این مسئله زمانی بیشتر می‌شود که شغل ما در ارتباط با مردم دیگر قرار می‌گیرد و تاثیرگذاری چهره ما روی آنها دارای اهمیت بیشتری می‌شود. به همین دلیل و دلایل مشابه، افراد زیادی به فکر پیوند مو می‌افتند، اما شاید ندانستن باعث تردید آنها در تصمیم‌گیری شود.

آیا تعداد گرافت‌ها در هزینه کاشت مو تهران تاثیرگذار است؟

ریزش مو در افراد مختلف با هم متفاوت است. بعضی در قسمت پیشانی و خط مو دچار ریزش مو شده و پیشانی آنها کمی بلند شده است. برخی هم بخشی از موهای پشت سر خود را از دست داده‌اند. البته بعضی افراد هم بیشتر موهای خود را از دست داده‌اند. طبیعی است تعداد گرافت‌های مو که هرکدام از این افراد نیاز دارند، با دیگری متفاوت است.

گاهی 2000 گرافت مو برای یک نفر کافی است. اما زمانی دو برابر این مقدار هم نمی‌تواند بی‌مویی یک نفر را درمان کند. هرچقدر تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت مو بیشتر باشد، نیاز به زمان بیشتری برای پیوند مو است. در مواردی که مقدار بی‌مویی زیاد است، ممکن است نیاز به بیش از یک جلسه پیوند مو باشد. همۀ این موارد بر هزینه کاشت مو تهران موثر است.

هزینه کاشت مو تهران در سال 1401 چقدر است؟

به گزینه‌های مختلفی که در هزینه کاشت مو در تهران موثر است، اشاره کردیم. البته همه این موارد در جلسه معاینه و مشاوره مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند و قیمت نهایی به شما ارائه می‌شود.

بسیاری از کلینیک‌ها هزینه کاشت مو را با توجه به تعداد گرافت مو برای شما مشخص می‌کنند. یعنی هزینه به‌صورت کاشت هر گرافت مو در هر روش برای شما مشخص می‌شود. به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم میانگین هزینه کاشت مو در کلینیک کاشت مو VIP.

به جرات می‌توان گفت اولین قدمی که افراد در مسیر پیوند موها و بازیابی موهای از دست رفته برمی‌دارند؛ بررسی هزینه است. این گامی است که حتی قبل از انتخاب کلینیک یا پزشک مورد نظر و مطالعه درباره روند درمانی برداشته می‌شود.در بسیاری از موارد ممکن است شما به ده‌ها کلینیک زنگ بزنید و تعرفه کاشت مو را به روش‌های مختلف از آن‌ها بپرسید؛ حتی ممکن است به چندین کلینیک برای مشاوره مراجعه کرده و بخواهید که هزینه کاشت مو را با توجه به شرایط و نیازهای شما تخمین بزنند. اما برخی از کلینیک‌ها اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند و همچنان شما را در مورد هزینه تقریبی کاشت مو در سردرگمی نگه می‌دارند.

روشی است که می‌تواند چنین تضمینی را به شما بدهد و برای همیشه شما را از شر مشکل ریزش مو خلاص کند. برای این کار یک قسمت از موها در پشت سر یا اطراف گوش‌ها به عنوان بانک مو در نظر گرفته می‌شود؛ حتی می‌توان به تشخیص پزشک، از موهای بدن هم برای این کار استفاده کرد. پس از آن تارها یا گرافت‌های مو با استفاده از روش‌های خاصی از بانک برداشته شده و در ناحیه تحت درمان جایگذاری می‌شوند.

کاشت مو یک روش کاملا غیر تهاجمی است که می‌تواند در عرض چند ساعت، موهای از دست رفته شما را ترمیم کند. دوره نقاهت این روش برابر 10 تا 14روز است و شما می‌توانید در پایان یک سال، نتیجه بسیار خوبی را از کاشت مو مشاهده کنید. پس از این مدت، موهای کاشته شده هیچ تفاوتی با موهای طبیعی نخواهند داشت؛ به این معنا که رشدی طبیعی دارند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را با استفاده از حالت‌دهنده‌های مو، شکل دهید.

ارزان ترین روش کاشت مو

همانطور که گفته شد عوامل زیادی در تعیین هزینه کاشت مو موثرند. برای یافتن کمترین هزینه کاشت مو باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کنید. اما از بین روش های متداول کاشت مو، روش FUT هزینه بسیار کمتری خواهد داشت. به این دلیل که در روش FUT، موها بصورت گروهی و یکجا برداشته شده بنابراین زمان زیادی برای انجام این کار نیاز نخواهد بود. اما در روش FUE برداشت گرافت های مو بصورت تکی انجام می شود. لذا پزشک متخصص نیاز به زمان و مهارت بالایی برای اتمام این عمل دارد.

در روش SUT نیز کاشت مو با کمک دستگاه های مدرن انجام می شود. و با اینکه نحوه انجام آن مانند روش FUE است اما به دلیل حضور تجهیزات، کاشت مو به روش SUT سرعت بالاتری نسبت به روش FUE دارد. بنابراین هزینه های کاشت مو در این روش پایین تر از روش دستی آن است. به صورت حدودی قیمت کاشت موی سر بصورت SUT بین 7 تا 9 میلیون تومان متغیر است.

اما کاشت مو به روش MFIT را می توان به عنوان جدیدترین روش کاشت مو در جهان دانست. این متد که در دسته بندی روش های FIT جای می گیرد. بسیار سبک و با دقت بالایی انجام می شود. کاشت مو با این روش به دلیل عدم نیاز به تراشیدن سر، درد و خونریزی کمتری نسبت به سایر روش ها برجای می گذارد. هزینه متوسط کاشت مو با روش MFIT معمولا 7 تا 9 میلیون است.

اما به صورت کلی و برای نتیجه گیری باید گفت که در حال حاضر در کشور عزیزمان، کاشت مو با روش FUT نسبت به دیگر روش ها هزینه نهایی کمتری برای شما خواهد داشت.

قیمت کاشت هر تار مو (قیمت کاشت هر گرافت مو)

کلینیک ها با توجه به عوامل مختلف تعرفه های متفاوتی را برای عمل کاشت مو در نظر می گیرند. قیمت کاشت هر گرافت مو کاملا تابع مهارت پزشک، تجهیزات کلینیک و روش های مختلف برای کاشت هر گرافت است. با این حال بعضی قیمت های نجومی و عجیب و غریب نیز منطقی نبوده و بی دلیل بالاست.

در حال حاضر بعضی از مراکز ارائه دهنده خدمات کاشت مو، قیمت های پایینی را برای خدمات زیبایی خود در نظر می گیرند. معمولا با حضور در آنجا متوجه کیفیت پایین کار و مشکلات دیگر خواهید شد.

نکته ای که در تعیین هزینه ترمیم مو یا قیمت کاشت هر گرافت مو وجود دارد. همپوشانی روش کاشت و تعداد گرافت است. به این معنی که تعداد گرافت های کاشته شده را با تعیین روش کاشت آن می توان قیمت گذاری کرد. به عنوان مثال کاشت 2000 گرافت مو با روش FUT قیمت متفاوتی با کاشت همین تعداد گرافت اما با روش FIT دارد.

اما بطور میانگین کمترین هزینه کاشت مو برای هر گرافت را می توان 2500 تومان درنظر گرفت.

کمترین هزینه کاشت مو

احتمالا شما هم با بنرهای تبلیغاتی کمترین هزینه کاشت مو مواجه شده اید. در حال حاضر بسیاری از مراکز ارائه دهنده خدمات آرایشی ادعا می کنند که هزینه ترمیم مو یا کاشت آن را به حداقل رسانده و با ترفندهای مختلف اقدام به جذب مخاطبین می کنند. اگر به صورت منطقی هزینه های جاری یک کلینیک مانند مکان، تجهیزات و پرسنل را محاسبه کنید. متوجه می شوید که یک جای کار می لنگد و چنین قیمت های پایینی منطقی بنظر نمی رسد.

در واقعیت نیز همین است! اکثر این مراکز بدون وجود حتی یک متخصص یا جراح، تنها با بهره گیری از مدارک غیرمعتبر و پرسنل بی تجربه اقدام به کاشت مو با قیمت های پایین می کنند. البته قیمت بالای ارائه خدمات نیز نمی تواند دلیل محکمی بر کیفیت مناسب باشد. اما قطعا بعضی از قیمت ها غیرمنطقی و غیر واقعی هستند. بنابراین در انتخاب کلینیک مورد نظر دقت کرده و بدانید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست!

هزینه کاشت مو در سایر کشورهای جهان

در حال حاضر کشورهای ایران و ترکیه قیمت بسیار مناسبی را برای ارائه خدمات زیبایی نسبت به سایر کشورهای جهان ارائه می دهند. البته این هزینه پایین به هیچ وجه دلیل بر کیفیت پایین متخصصان داخلی یا ترکیه ای نیست. بلکه به دلیل افزایش تقاضا در این کشورها و انجام روزانه هزاران عمل زیبایی توسط پزشکان، همچنین وجود رقابت شدید در این عرصه، به تدریج کلینیک برای جذب بیشتر متقاضیان قیمت های مناسب تری ارائه می دهند. تمام این عوامل دست به دست هم داده اند تا ترکیه به مقصد بسیاری از اروپاییان برای انجام خدمات زیبایی و کاشت مو تبدیل شود.

در حال حاضر هزینه کاشت مو در این کشور حدود 2500 دلار است. که نسبت به قیمت های 15 الی 20 هزار دلاری کشورهای پیشرفته جهان مثل کانادا، آلمان و … کاملا مناسب است.

هزینه کاشت مو در ایران چقدر است؟

اما در کشور عزیزمان یعنی ایران، هزینه ها نسبت به کشورهای دیگر حتی ترکیه نیز کمتر و بصرفه تر است! در حال حاضر می توان کمترین هزینه کاشت مو در جهان را متعلق به کشور عزیزمان دانست. که با هزینه حدودی 500 الی 1000 دلار برای کاشت مو، سالانه میزبان بسیاری از ساکنان کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس است.

در واقع فارغ از اینکه از چه روشی برای کاشت مو استفاده می کنید. یا به چه میزان گرافت جدید مو نیاز دارد. احتمالا عددی بین 7 تا 9 میلیون را برای این عمل در ایران باید در نظر بگیرید. البته شهرت و اعتبار پزشک و مرکز ارائه دهنده نیز در این قضیه کاملا موثر است. می توان این بازه را با کمی درصد خطا درنظر گرفت. اما هزینه های بسیار بالا یا پایین نسبت به این قیمت ممکن است که غیرواقعی یا غیرمنطقی باشند.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا