کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

برای ورم صورت بعد از کاشت مو چه باید کرد؟

ریزش مو یک تجربه ناخوشایند است که ممکن است برای بسیاری از افراد اتفاق بیفتد. عوامل ارثی، سبک زندگی اشتباه، رژیم غذایی اشتباه و مشکلات هورمونی از مهم ترین عوامل ریزش مو هستند. از دست دادن حجم زیاد مو، جدا از اینکه موهای شما را زشت نشان می دهد، می تواند عزت نفس شما را نیز کاهش دهد. اما نگران نباشید، روش های مدرن کاشت مو به کمک شما آمده اند تا به شما کمک کنند تا با درمان نهایی ریزش مو، ظاهری زیبا داشته باشید. با کلینیک زیبایی همراه باشید.

امروزه کاشت مو با کمک بهترین تجهیزات پزشکی انجام می شود، بنابراین این عمل بیشترین اثربخشی و کمترین عوارض را دارد. اگرچه کاشت مو در بیشتر موارد بی خطر است، اما این روش درمانی می تواند مانند سایر جراحی ها با عوارضی همراه باشد. تورم بعد از کاشت مو یکی از عوارض احتمالی بعد از جراحی است. به همین دلیل در این قسمت از وبلاگ کلینیک کاخ سفید به سوالات رایج شما در مورد این نوع تورم و نحوه درمان آن پاسخ خواهیم داد.

تورم بعد از عمل کاشت مو چیست؟

پس از کاشت مو، ممکن است ورم در پوست سر، پیشانی و اطراف چشم ها تجربه کنید. اما نگران نباشید زیرا تورم بعد از کاشت مو طبیعی است و مشتریان زیادی می توانند آن را تجربه کنند. درمان تورم بعد از کاشت مو کار سختی نیست و به راحتی می توانید با رعایت دستورالعمل ها تورم را کاهش دهید. حتی در برخی موارد می توانید با انجام اقدامات پیشگیرانه احتمال بروز این عوارض را کاهش دهید.

تورم پس از کاشت مو معمولا بلافاصله پس از عمل اتفاق می افتد و می تواند در نواحی مختلف صورت ایجاد شود. اگر بعد از جراحی از کاشت موی خود به خوبی مراقبت کنید، زمان بهبودی شما کوتاه خواهد بود و ورم به راحتی درمان می شود.

تورم بعد از کاشت مو

علل تورم بعد از کاشت مو

پس از انجام هر نوع جراحی، عوارض جانبی قابل انتظار است. کاشت مو نیز نوعی جراحی است که اگرچه بی خطر است اما بدون عارضه نیست. تورم بعد از کاشت مو یکی از عوارض کاشت مو است که در پاسخ به تغییرات ناشی از این روش ایجاد می شود. در حین عمل کاشت مو، شکاف هایی در پوست سر ایجاد می شود و فولیکول ها در این شکاف ها کاشته می شوند.

سیستم ایمنی بدن در پاسخ به تشکیل این ضایعات و حرکت فولیکول ها به شکل التهاب واکنش نشان می دهد. بنابراین تورم بعد از کاشت مو طبیعی است و اصلا جای نگرانی نیست. شایع ترین علل تورم پس از کاشت مو عبارتند از:

تزریق سرم در حین جراحی

برای پیوند فولیکول های مو باید فضای کافی در ناحیه مورد نظر وجود داشته باشد تا پیازها به راحتی در این فضا قرار گیرند. بنابراین در حین جراحی کاشت مو، پس از بی حسی موضعی، کمی سرم به پوست سر تزریق می شود. این سرم یک شکاف در این شکاف ایجاد می کند و به کاشت فولیکول ها به راحتی کمک می کند. پس از جراحی، پس از کاشت مو ورم ایجاد می شود زیرا سرم نمی تواند از بدن خارج شود.

ابتدا بعد از بلند شدن از رختخواب، به دلیل حرکت سرم مقداری تورم در پوست سر ایجاد می شود. به دلیل اثر جاذبه، سرم به سمت پایین حرکت می کند و ممکن است باعث تورم در ناحیه چشم شود. بنابراین توصیه ما این است که در روزهای اول پس از جراحی سر خود را به سمت پایین خم نکنید تا احتمال تورم صورت کاهش یابد.

میزان تورم بسته به میزان سرم تزریق شده متفاوت است. هرچه سرم بیشتری در حین جراحی به پوست تزریق شود، تورم بزرگتر و بزرگتر می شود.

پیشنهاد ما برای اطلاعات بیشتر:

داروهای بعد از کاشت مو

بهترین داروها پس از کاشت مو – به روز رسانی 2022

4 آدار 1401

قبل از کاشت مو مراقب باشید

قبل از کاشت مو

4. مارتا 1401

تغذیه بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو چه بخوریم؟ تغذیه مناسب بعد از جراحی

4 مارس 1401

کلاه بعد از کاشت مو

پوشیدن کلاه بعد از کاشت مو

4 مارس 1401

روش کاشت مو

یکی از دلایل اصلی تورم بعد از کاشت مو، ماهیت خود جراحی کاشت مو است. زیرا در حین این عمل سوراخ ها و بریدگی های کوچکی در پوست سر ایجاد می شود. این ترک ها باعث باز شدن جمجمه می شوند و نوعی زخم محسوب می شوند. از آنجایی که تعداد این برش ها در حین جراحی زیاد است، بدن سعی در ترمیم و بازسازی می کند تا دوره بهبود سریع باشد و به این تغییرات به صورت التهاب واکنش نشان دهد.

اثرات بیهوشی

داروهایی که برای بیهوشی در حین جراحی به پوست تزریق می شوند می توانند باعث تورم شوند. میزان تورم بعد از جراحی بسته به مقدار داروی تزریقی متفاوت است. از سوی دیگر، آلرژن ها نیز در التهاب نقش دارند. زیرا اگر با ترکیبات ماده بی حس کننده سازگار نباشید، بدن به صورت التهاب به آن واکنش نشان می دهد.

راه حل هایی برای جلوگیری از تورم شدید

اگرچه عوارض جانبی مانند نفخ در برخی شرایط اجتناب ناپذیر است، اما انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند احتمال نفخ را کاهش دهد. مهمترین توصیه های مراقبتی برای پیشگیری و درمان التهاب عبارتند از:

بلافاصله پس از جراحی به خانه بروید و در رختخواب استراحت کنید. بهتر است تا 5 روز پس از کاشت مو از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید.

هنگام خواب و استراحت پس از جراحی سر خود را در زاویه 45 درجه قرار دهید. قرار دادن دو بالش زیر سر می تواند به بالا بردن سر از بدن و کاهش تورم کمک کند.

در روز اول بعد از عمل از کج کردن سر خودداری کنید.

پس از کاشت مو از مصرف غذاهای تند و شور و غذاهای پرچرب خودداری کنید.

مصرف مایعات به خصوص آب را بعد از جراحی کاشت مو افزایش دهید. نوشیدن مایعات به عبور تورم از ادرار کمک می کند.

تا 2 هفته پس از جراحی از ورزش و سایر فعالیت های سنگین خودداری کنید. در این دوره باید از رابطه جنسی و سایر فعالیت های مشابه خودداری شود.

برای درمان تورم و التهاب از تجویز پزشک خود پیروی کنید.

یک هفته پس از کاشت مو، از مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، آسپرین و سایر داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید. این نوع داروها با رقیق کردن خون باعث افزایش سرعت خون رسانی به پوست سر و افزایش تورم می شوند.

تورم در سر بعد از کاشت مو

راه های کاهش تورم بعد از کاشت مو

یکی از بهترین توصیه های کارشناسان کاشت مو این است که روی یک صندلی راحت یا روی تخت بخوابید تا سرتان در هفت روز اول آسیب نبیند. این فعالیت در جلوگیری از ورم پیشانی و چشم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

خوابیدن در حالت دراز کشیده به طوری که بین نشسته و دراز کشیده باشید، علاوه بر بالا نگه داشتن سر، مانع از غلتیدن شما به شکم یا پهلو و کشیدن سر به سمت بالش در هنگام خواب می شود. بهترین انتخاب شما برای خواب راحت و کاهش تورم پس از جراحی کاشت مو، یک تکیه گاه یا تکیه گاه است.

در صورت امکان، یک تخت خواب بخرید یا قرض بگیرید. اگر نمی توانید، یک بالش روی بازوی مبل قرار دهید تا سر خود را نگه دارید و از چرخش و چرخش در طول شب جلوگیری کنید. از هر روشی که استفاده می کنید، سر باید 45 درجه نسبت به بدن باشد.

داروتو بخور

بسته به نیاز، پزشک داروهایی را برای کاهش تورم پس از کاشت مو تجویز می کند. این مواد اثر ضد التهابی دارند و ساختار استروئیدی (کورتونی) دارند. به یاد داشته باشید که مصرف داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن که در واقع داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی هستند، می توانند خون را رقیق کرده و التهاب را افزایش دهند.

از ورزش شدید خودداری کنید.

فعالیت بدنی شدید می تواند التهاب را افزایش دهد. همچنین احتمال آسیب به نواحی ملتهب نیز وجود دارد که پس از کاشت مو یا لخته شدن خون ممکن است عفونی شوند. حداقل یک هفته پس از کاشت مو از ورزش های سنگین خودداری کنید. تا دو هفته بعد از عمل وزنه های سنگین بلند نکنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب.

نوشیدن آب زیاد نقش موثری در کاهش تورم بعد از کاشت مو دارد. به طور کلی نوشیدن آب فواید زیادی برای سلامت کلی بدن به خصوص سلامت پوست دارد. پس بیشتر آب بنوشید.

آناناس بخور

برای جلوگیری از تورم بعد از کاشت مو، آناناس بهترین دوست شماست. مصرف کاج به صورت تازه یا آب پز بسیار توصیه می شود. این محصول حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است که می تواند از التهاب و پف چشم و پیشانی شما جلوگیری کند. مصرف مقداری آناناس در صبح و عصر پس از کاشت مو توصیه می شود.

کمپرس سرد

همه ما می دانیم که کمپرس سرد یا یخ چگونه روی تورم اثر می گذارد. اما برای کاهش تورم پس از کاشت مو، باید مراقب باشید که یخ را در کجا قرار می دهید. هرگز یخ را مستقیماً روی محل کاشت قرار ندهید، زیرا ممکن است میزان موفقیت کاشت را کاهش دهد. یک کمپرس سرد روی پیشانی خود بالای ابرو قرار دهید.

درمان تورم بعد از کاشت مو

بهبود تورم پوست سر بعد از کاشت مو.

چند نکته سریع در مورد تورم بعد از کاشت مو

اگر با وجود رعایت تمام نکات بالا همچنان ورم دارید، فوراً از کمپرس سرد استفاده کنید. هر چه سریعتر یخ را روی ناحیه ملتهب بمالید، اثر ضد التهابی آن بیشتر است. همچنین توصیه می کنیم از قرار دادن یخ در محل پیوند خودداری کنید.

اگر آناناس دوست ندارید و نمی توانید این میوه خوشمزه را تحمل کنید، اگر بیش از یک لیوان آب بنوشید، می توانید از خوردن آناناس صرف نظر کنید.

سه هفته پس از کاشت، آفتاب گرفتن و حمام بخار را فراموش کنید.

پس از کاشت سعی کنید یک هفته استراحت کنید و در خانه استراحت کنید.

سعی کنید موهای خود را به خصوص سشوار داغ به مدت دو هفته پس از استفاده خشک کنید.

بعد از اینکه موهایتان را درست کردید، بطری آب خود را پر کنید، روی کاناپه مورد علاقه خود حلقه بزنید (خوابش نبرد)، تلویزیون را روشن کنید و اجازه دهید انتقال جادویی کوچک ما اتفاق بیفتد. آن نقاط گم شده را پر کنید.

پاسخ به سوالات رایج شما

اگر شما نیز راه حل هایی برای مقابله با تورم بعد از کاشت مو دارید، می توانید تجربیات خود را در قسمت نظرات با مخاطبان ما در میان بگذارید.

تورم بعد از کاشت مو در کدام مناطق ایجاد می شود؟

تورم بعد از کاشت مو به خصوص در پوست سر. با این حال، بلند شدن یا حرکت کردن بعد از جراحی می‌تواند باعث انتقال آب زیر پوست به نواحی دیگر و ایجاد تورم شود. این مایع را نمی توان به راحتی از پوست خارج کرد، بنابراین به سمت پایین مهاجرت می کند و باعث تورم در پیشانی، چشم ها و حتی گردن می شود. با این حال، این تورم کاملا طبیعی است و فقط به طور موقت رخ می دهد. لطفا توجه ویژه ای داشته باشید

تورم کی تمام می شود؟

مدت زمانی که طول می کشد تا تورم از بین برود در افراد مختلف متفاوت است. با این حال، طبق دستور پزشک، این تورم در عرض 3 تا 5 روز پس از عمل فروکش می کند.لطفا به کلینیک کاشت مو مراجعه کنید.

تورم بعد از کاشت مو چقدر طول می کشد؟

این برای افراد مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، در مورد مردان، معمولا تورم برای چند روز مشاهده می شود و سپس بهبود می یابد. از آنجایی که تورم وضعیت فیزیکی بالای صورت را بر هم می زند، باید برای کاهش آن اقدامات لازم را انجام دهید و مراقب باشید.

منبع: کلینیک کاشت مو در شیراز

دکمه بازگشت به بالا