مجله علمی و سلامت

آغاز فعالیت سامانه «نظارت بر واکسیناسیون و وضعیت بهداشتی مدارس»

معاون اسبق وزیر ورزش و سلامت در وزارت آموزش و پرورش از افتتاح سامانه «پایش واکسیناسیون و سلامت مدارس» از امروز خبر داد.

به گزارش کندوج، مهرزاد حمیدی در مراسم تکریم و معارفه چند تن از مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان اصلی این وزارتخانه برگزار شد، ضمن تشکر از همکاران و وزرای سابق که فرصت خدمت رسانی به دانش آموزان را در اختیار وی قرار دادند، گفت: برای دکتر دکتر . ستاری فر برای معاون جدید وزیر ورزش آرزوی موفقیت و انتصاب وی را تبریک می گویم.

وی افزود: اجرای سند تحول بنیادین محور برنامه های ما بود. سیاست های الهام گرفته از سیاست ها و سیاست های کلی همه فعالیت های ما را هدایت کرد و هسته سند مدرسه، دانش آموز و مدرسه را یافتیم و برنامه هایمان رنگ و بوی مدرسه به خود گرفت.

حمیدی با بیان اینکه مخاطب ما دانش آموزی بود که به ما اقبال کرد، گفت: مدرسه محوری، کیفیت محوری، علم محوری و مشارکت محوری سیاست های کلی ما را شکل داد و بر اساس آن برنامه هایمان را مشخص کردیم و ایده را اجرا کردیم. سند تبدیل. وظایف از سیاست های الهام گرفته از این سند استخراج و اولویت بندی شدند.

وی به برنامه هایی مانند المپیک مدارس، حیاط پویا، کانون قهرمان و مدرسه، برنامه آموزشی، مکمل آهن، مکمل های ویتامین، سفیر سلامت، برنامه داوری، واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان، ایجاد تغذیه سالم اشاره کرد. پایگاه ها و گفت: مدرسه از امروز کلید خورد. طراحی نمادها و حمایت از زندگی در حوزه آسیب های اجتماعی نیز پیگیری شد.

دستیار سابق وزیر ورزش و بهداشت به کادرسازی و تربیت مدیران کمتری در این معاونت اشاره کرد و گفت: دکتر ستاری فر یکی از این مدیران است که سرمایه اداره ورزش محسوب می شود. استقلال انجمن ورزش دانش آموزی اجرا شد. ما چهار حکم را در برنامه ششم توسعه تصویب و رعایت کرده‌ایم و از جایگزین جدید می‌خواهیم تا برای برنامه هفتم توسعه آماده شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز مدیر ما دستیار است و ما را در اجرای طرح ها یاری می کند، گفت: افتخارات مختلفی در این مدت به دست آمده است. از همکارانم تشکر می کنم که در این هشت سال خستگی ناپذیر برای ارتقای نقش تناسب اندام و سلامت تلاش کرده اند. امروز جایگاه معلم ورزش بهتر شده و قدش بلندتر شده است. رمز موفقیت ما این بود که تیمی متشکل از 40000 نفر را به سراسر کشور بیاوریم.

به گزارش کندوج، صادق ستاری فرد، معاون جدید وزیر ورزش و سلامت وزارت آموزش و پرورش وی در مراسم تکریم و معارفه برخی از مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه و اهمیت تربیت بدنی گفت: وضعیت تربیت بدنی و سلامت در نظام جمهوری اسلامی به گونه ای است که رایگان تربیت بدنی. برای همه در تمام سطوحی که بر حقوق جهانی تاکید شده است.

باز کردن سیستم

وی افزود: توسعه، تعمیم و ترویج ورزش مدارس و تربیت بدنی دانش آموزان در سند تحولات اساسی و سیاست های کلی ابلاغی رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون جدید وزیر ورزش و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ورزش مدارس به عنوان پایه ورزش در کشور تعریف شده است، گفت: اگر بخواهیم نسلی سالم و قوی تربیت کنیم که این امر لازمه تمدن نوین اسلامی است. اساس گام دوم انقلاب. و اگر می خواهیم نظام سلامت ملی کارآمد و نیروی کار مولد داشته باشیم باید به سلامت و ورزش دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشیم.

ستاری فرد تاکید کرد: اگر در ورزش قهرمانی به دنبال تعالی هستیم نقطه شروع مدرسه است. امروزه ورزش دانش آموزی فقط سرگرمی نیست، بلکه طبیعتاً به عنوان مقوله های آموزشی و سلامت محور تعریف می شود. با توجه به محدودیت زمانی، مطالعات تاج و فاصله زیاد دانش آموزان از مدرسه و عدم تحرک عمومی، ورزش دانش آموزی در اولویت آموزش قرار می گیرد.

وی افزود: تلاش می کنم با مشارکت متولیان نهادهای بهداشتی، ورزشی و فرهنگی و قوه مقننه و همکاری همکاران، بنیان انقلابی در حوزه زیست شناسی و تربیت بدنی ایجاد کنم. سعی می کنم سند تحولات اساسی و سیاست ابلاغی رهبری و برنامه های پیشنهادی وزیر را با کیفیت محوری اجرا کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا