مجله علمی و سلامت

آیا آب خوردن وسط غذا باعث چاقی می شود؟

این یک سوء تفاهم است زیرا فقط یک سوء تفاهم در مورد عوارض جانبی آب آشامیدنی است! راستش ، مشکل اینجاست که نوشیدن آب باعث می شود برخی از معده ها پر شود ، بنابراین زودتر احساس می کنید. بنابراین ، برخی از افراد در حین غذا خوردن برای سرکوب اشتها و کاهش وزن ، آب می نوشند ، اما این تفکر کاملاً اشتباه و بی اساس است.

آیا نوشیدن آب با غذا باعث چاقی یا کاهش وزن می شود؟

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که آب معدنی یکی از بهترین نوشیدنی های فروشی در رستوران ها است! با توجه به فروش و توزیع آب معدنی در رستوران ها ، می فهمیم که بسیاری از افراد به نوشیدن آب بین وعده های غذایی یا بعد از غذا عادت دارند.

در هر صورت ، نوشیدن آب بین وعده های غذایی عوارض جانبی بسیاری دارد. نمی توان گفت نوشیدن آب در هنگام وعده های غذایی به کاهش وزن کمک می کند ، اما باعث چاقی و نفخ نیز خواهد شد.

تصور غلط رایج بسیاری از افراد در مورد از دست دادن وزن با نوشیدن آب بین وعده های غذایی به این دلیل است که افراد فکر می کنند با استفاده از بخشی از قدرت معده خود با آب می توانند جلوی خوردن را بگیرند.

با توجه به این مسئله ، باید بگوییم که برای کاهش وزن می توانید دو لیوان آب یک تا یک و نیم ساعت قبل از غذا بنوشید. اما هرگز نباید کمتر از نیم ساعت قبل از ناهار یا شام آب بنوشید.

عوارض نوشیدن آب با غذاهای غیر از چاقی چیست؟

نوشیدن آب با غذا از نظر پزشکی صحیح و حتی در نگاه اسلام نیست. دلایل زیادی وجود دارد که شما نباید هنگام خوردن آب بنوشید. در این بخش به برخی از این دلایل خواهیم پرداخت.

آیا نوشیدن آب در وسط وعده غذایی باعث چاقی می شود؟

1 – ضعف معده به دلیل نوشیدن آب با غذا

اگر این عادت را در طولانی مدت انجام دهید ، در نهایت درد معده و ضعف معده را تجربه خواهید کرد. با نوشیدن آب و مایعات هنگام غذا خوردن ، روند هضم دشوارتر می شود و سرانجام معده بعد از مدت طولانی مشکلات مختلفی را به همراه خواهد داشت.

2- نوشیدن مایعات در هنگام خوردن غذا و حالت تهوع

از آنجا که هضم غذا پس از نوشیدن مقادیر زیادی آب مشکل تر می شود ، ممکن است فرد دچار حالت تهوع شود. به خصوص اگر آب یا مایعات بنوشید که کمی سنگین تر باشند. آب باقیمانده ، آب راکد است که مدت طولانی در یک ظرف می ماند.

از آنجا که 20 لیتر کولر آبی ارزانتر از لیترهای کوچکتر است ، برخی افراد ترجیح می دهند لیترهای بزرگتری خریداری کنند. بنابراین ، اگر این ماده معدنی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگیرد ، رکود و بد بو می شود. البته ، حالت تهوع بعد از غذا می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد ، اما به طور کلی برای افرادی که معده حساس دارند ، بیشتر دیده می شود.

3 – سوء هاضمه و یبوست

ممکن است علاقه مند باشید بدانید که از یبوست جلوگیری می شود. یکی از مهمترین دلایلی که در نهایت منجر به یبوست می شود این است که افراد با نوشیدن آب یا مایعات قبل از غذا معده خود را خنک می کنند!

هضم غذا در معده انسان به گرما در معده و همچنین مایعات هضم نیاز دارد. هنگامی که قبل از غذا یا حتی بین وعده های غذایی آب سرد یا مایع می نوشید ، این گرما را از بین می برید. نه تنها گرما بلکه مایعات گوارشی لازم برای هضم غذا با نوشیدن آب از بین می رود.

البته بهتر است بگوییم که این مایع کاملاً از بین نمی رود بلکه از حالت اولیه خود است و دیگر قادر به هضم غذا نخواهد بود.

سرانجام ، هنگامی که معده سرد می شود ، مایعات گوارشی ضعیف می شود و معده سنگین تر می شود ، شما عوارض جانبی مختلفی مانند ضعف ، چاقی و درد معده را تحریک می کنید.

آیا نوشیدن آب در وسط وعده غذایی باعث چاقی می شود؟

چرا نوشیدن آب باعث چاقی در هنگام غذا می شود؟

با نوشیدن آب هنگام غذا خوردن ، آب هضم حالت خود را از دست می دهد و درنهایت غذا هضم نمی شود. از آنجا که یبوست ، حالت تهوع ، نفخ و سایر عوارض از عوارض جانبی نوشیدن آب در طول وعده غذایی به حساب می آیند ، فرد اشتها را از دست می دهد و در طول روز انرژی ندارد.

افرادی که عادت به نوشیدن آب در حین غذا دادن را ندارند ، سرانجام چاق می شوند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که عادت به نوشیدن آب در حین غذا دادن دارید ، سعی کنید این روش را به روش های مختلف بشکنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید در ساعات مختلف روز از آب بنوشید تا عطش خود را فرو ببرد تا نیازی به نوشیدن آب در بین آن نباشد. این عادت را به روش های مختلف توسعه دهید. به عنوان مثال ، هنگامی که در بیرون از منزل هستید ، با خریدن کمی آب و نگه داشتن آن ، خود را مجبور کنید که آب را به بدن خود وارد کنید.

به طور کلی ، توصیه می کنیم اگر عادت به خوردن مشروبات الکلی ندارید ، کنار بگذارید. اگر فکر می کنید کنار گذاشتن این عادات برای شما کار دشواری است ، توصیه می کنیم از صفحه تعجب دیدن کرده و مقالات مرتبط با نوشیدن آب و عوارض جانبی عادات بد را بخوانید تا با آگاهی از بیماری های مختلف و عوارض جانبی آن را پیدا کنید. مسیر. راه درست برای شکستن عادت های بد را پیدا کنید.

* گزارش تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا