مجله حوادث

اختلاف وزارت بهداشت و شهرداری؛ انگیزه اجرای مجدد طرح ترافیک چیست؟

آفتاب نیوز:

علی رغم مخالفت مکرر وزارت بهداشت و روسای دولت برای مبارزه با کورونا در اجرای طرح ترافیک تهران ، شهرداری تهران مصمم است تا اجرای این طرح را در شرایط جدید توسط عید سعید فطر از سر بگیرد. البته مناف هاشمی معاون وزیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است که این تصمیم تصمیم شهرداری تهران نیست بلکه نتیجه چندین جلسه شورای عالی ترافیک با حضور شهردار تهران ، معاون نخست وزیر کشور ، وزیر کشور است. دفتر مرکزی کرونا تهران. دلیل این تصمیم افزایش ترافیک در بخش مرکزی شهر از 42٪ به 167٪ است که به عقیده وی در پخش کوراو ویروس در منطقه مرکزی شهر مؤثر بوده است. به گفته مناف هاشمی ، تصمیم مشترک این بود كه اجرای طرح ترافیك و جلوگیری از آلودگی هوا به نفع تهران خواهد بود. زیرا از سفرهای اشتباه در قسمت مرکزی شهر جلوگیری می کند.

به گفته مقامات محلی تهران ، ابطال یک طرح ترافیکی که توسط ستاد کرونا اجرا شده ، باعث شده تعداد مسافران در وسایل نقلیه عمومی از 4 میلیون به 1 میلیون در روز کاهش یابد و به نظر می رسد این ستاد در حال کاهش است. این سیستم نصب شده است. دلیل مخالفت وزارت بهداشت این است که با استفاده مجدد از طرح ترافیک ، مسافران را به سیستم حمل و نقل عمومی سوق می دهد و از آنجایی که سیستم حمل و نقل عمومی در تهران ظرفیت حمل و نقل مردم را ندارد ، این مجموعه منجر به همه گیری های بیشتر خواهد شد. به همین دلیل وزیر بهداشت از شهرداری تهران خواسته بود كه روش دیگری برای كاهش ترافیك در تهران پیدا كند.

اختلافات بین وزارت بهداشت و شهرداری؛ انگیزه ای برای معرفی مجدد طرح ترافیک چیست؟

ما دلایل بازگشت طرح ترافیک را نمی دانیم

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد تاج گذاری در آخرین پاسخ خود به اجرای طرح ترافیک ، از شهرداری تهران انتقاد کرد و این سؤال را پرسید: «دلایل بازگشت به طرح ترافیک را نمی دانیم. کشور در وضعیت عادی نیست و تهران طی چند هفته صعودهای بسیاری را تجربه کرده است. »اخیراً. در حال حاضر اولویت ما حفظ فاصله اجتماعی و جسمی است نه آلودگی هوا.

به گفته وی ، دیدگاه واضح وزیر بهداشت این است که اجرای طرح ترافیک در برخی از شهرهای بزرگ تا اطلاع ثانوی منطقی نیست و ما قطعاً با آن مخالفیم و براساس شرایط ، خطرات و ارزیابی ریسک ، نه تنها اجرای طرح ترافیک کمکی نمی کند بلکه باعث می شود مردم به این امر برسند. استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می تواند مشکلاتی ایجاد کند ، خصوصاً در هفته های آینده در تهران. بنابراین ، نظر وزارت بهداشت در مورد اجرای طرح ترافیک اعلام شده است و ما هنوز مخالف اجرای طرح ترافیکی هستیم که تا اطلاع ثانوی در حال انجام است.

در همین حال ، رئیس پلیس پایتخت به همراه وزارت بهداشت با اجرای طرح ترافیک در این زمان مخالف هستند. وی که اخیراً در جلسه شورای شهر تهران نشسته بود ، گفت که در شرایط امروز مخالف استفاده از یک ماشین شخصی نخواهد بود؛ اما پلیس انتظار دارد مردم در شرایط فعلی برای کاهش ترافیک در شهر ، سفرهای غیر ضروری را انجام دهند.

در همین حال ، مینو مهرز ، عضو دفتر مرکزی كرونا ، با اجرای طرح ترافیك مخالف است و می گوید برگشت مردم به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی خطر ابتلا به كرونا را افزایش می دهد. آلودگی شهر و هوا افزایش یافته است ، بنابراین برای کنترل اوضاع لازم است راهکارهای مناسب در نظر گرفته شود یا اقدامات سختگیرانه تری در رابطه با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی انجام شود.

شورای شهر با اجرای طرح ترافیک موافقت می کند

با توجه به شرایط فعلی ، به نظر نمی رسد شورای شهر تهران در اجرای طرح ترافیک بسیار توانمند باشد. نخست وزیر زهرا نوری در این شورا قرار دارد که موافقت خود را برای اجرای طرح ترافیک اعلام می کند. وی می گوید: “از زمان اجرای طرح ترافیک ، شاهد ترافیک سنگین در تهران به ویژه در مناطق مرکزی شهر بوده ایم اما یکی از اهداف اصلی این طرح کاهش ترافیک در مدیریت مرکزی و گردشگری شهر بوده است.”

صدراعظم نوری ادامه می دهد: در حال حاضر ترافیک تهران به حدی سنگین است که بسیاری از رودخانه های اصلی شهر قفل شده است. اگرچه به نظر می رسد بیشتر افرادی که وارد طرح ترافیک می شوند افرادی هستند که کار لازم را ندارند.

وی به نتایج یک بررسی اخیر شهرداری تهران اشاره می کند و می افزاید: “براساس این بررسی ، اکثر افرادی که وارد منطقه برنامه ریزی ترافیک می شوند کار لازم را ندارند.” به همین دلیل ، هدف اصلی این شهر بازگرداندن برنامه ریزی ، مدیریت و نظارت بر ترافیک برای جلوگیری از سفر غیر ضروری است.

وی در پاسخ به نگرانی های وزارت بهداشت در مورد بازگشت مردم به سیستم حمل و نقل عمومی ، افزود: مطمئنا سیستم حمل و نقل عمومی ما یک سیستم کامل و کافی برای پاسخگویی به تمام نیازهای شهروندان نیست ، اما در این شرایط همه باید با هم کار کنیم. مردم باید از چارچوب پیروی کنند و پیروی کنند. به گفته وی ، وقتی افرادی که کار لازم را ندارند ، وارد منطقه نشوند و نیایند و نمی توانند بیایند ، البته مترو و اتوبوس سوار نمی شوند.

نوری تصریح کرد: اجرای طرح ترافیک هدف دیگری ندارد و هدف اصلی آن ساماندهی سفرها و جلوگیری از سفرهای غیرضروری است. وی معتقد است هزینه هایی که مردم در صورت اجرای طرح ترافیک باید بپردازند یک عامل بازدارنده است به طوری که به دلیل کار غیر ضروری در محدوده طرح ترافیک قرار نمی گیرد.

با این حال ، در حالی که نگرانی های مختلفی در مورد اجرای طرح ترافیک وجود دارد ، برخی پیشنهاد می کنند که بهتر است شهرداری تهران برای متقاعد کردن مردم برای استفاده از دوچرخه و انتخاب به جای اجرای طرح ترافیک ، تمرکز کند. استفاده از ماسک در اماکن عمومی را تأیید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا