مجله فرهنگ

از انتشار پیام وزیر ارشاد تا رونمایی از اعلان دو مستند

از انتشار پیام سید عباس صالحی به عنوان مشاور جشنواره فیلم حقیقت تا رونمایی از پوستر مستندهای “قهرمان” و “گزارش آشوب” از جمله اخبار این رویداد است.

پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره فیلم حقیقت منتشر شد.

به گزارش کندوج ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی درخواست اولین روز برگزاری جشنواره واقعیت سینما را به صورت آنلاین داد.

به نام خدا
سینمای مستند زبان بیلکنت و تصویر بی تکلف هنرمندان جشن ایران اسلامی است. نگاه گرانبها ، دلسوز و جستجوگر فیلمسازان مستند در سالهای اخیر جایگاه واقعی خود را در میان اهل اندیشه و خرد پیدا کرده است و اکنون از اعتبار و علاقه بیشتری در بین مردم هنردوست منطقه برخوردار است. وقتی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم حقیقت را به عنوان تلاقی پیدا می کنیم ، این حقیقت طلب و تلاش های هنرمند حقیقت جوی را نشان می دهد.
افزایش مشارکت منابع در جشنواره در سال جاری ، به ویژه حضور چشمگیر زنان هنرمند در فصل آینده ، انسجام این رویداد فرهنگی و اهمیت آن را برای فیلمسازان نشان می دهد. همچنین نشان می دهد که فضای مطلوبی برای تبلور خلاقیت و استعداد زنان هنرمند در این کشور وجود دارد.
امیدوارم ، با وجود همه نگرانی ها و دشواری های زمان تاجگذاری امروز ، جشنواره موفق سال آینده ما را روشن کند و دریچه هایی برای افق جدید را باز کند.
بذر عباس خالی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی “

پوستر “گزارش آشوب” رونمایی شد

پوستر مستند “گزارش هرج و مرج” به کارگردانی محمدرضا گیوه چیان ، با داستانی از خونین ترین سال پس از انقلاب ، در ابتدای چهاردهمین جشنواره فیلم حقیقت رونمایی شد.

“گزارش آشوب” سال التهاب 60 ، خونین ترین سال از زمان تأسیس جمهوری اسلامی ایران را با تصاویر دیده نشده از آن دوران آشفته توصیف می کند.

این مستند فقط یک نمایش در جشنواره فیلم حقیقت دارد و روزنامه نگاران و رسانه ها می توانند پنجشنبه 18 دسامبر در وب سایت هاشور تماشا کنند.

این مستند داستان یک فیلتراسیون و قتل را روایت می کند که منجر به وقایع خونین در دهه 1960 شد.

مستند “گزارش آشوب” به تهیه کنندگی رضا کریمی محصول سینمای مستند است و برای اولین بار در بخش جوایز شهید آوینی سینما حقیقت نمایش داده می شود.

پوستر مستند “قهرمان” رونمایی شد
پوستر مستند “قهرمان” به تهیه کنندگی و کارگردانی الهام آقالری و تولید شبکه مستند طراحی شده توسط نوید برهمند همزمان با حضور در قسمت ویژه چهاردهمین جشنواره فیلم حقیقت رونمایی شد.
“قهرمان” به تهیه کنندگی و کارگردانی الهام آقالاری ، عضو انجمن کارگردانان مستند ، داستان زندگی فاطمه حشمتی ، مادربزرگ 84 ساله و قهرمان ملی و آسیایی در کشتی آزاد است که برای رقابت در مسابقات جهانی تلاش می کند. او خیلی تلاش می کند تا در این مسابقات شرکت کند.
این مستند در جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت چهارشنبه 17 دسامبر در ناماوا ، جمعه 28 آذر در هاشور (اکران عمومی) ، شنبه 29 آذر در تیوا و یکشنبه 30 آذر در فیلیمو به نمایش در می آید.


پوستر “قهرمان” توسط نوید برهمند طراحی شده است که پیش از این سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران و طرح پوستر فیلم های رایگان ، فیلم ، آرا و … را طراحی کرده است. سایر ویژگی ها عبارتند از: بابک حیدری ، تحقیق ، تحقیق و نگارش: مهدی جوزایی ، الهام آقالاری ، تصویربردار: عبدالله شکری ، عکاسان: محمد آقا محمدی ، الهام آقالاری ، ضبط صدا: علی بلندنظر ، ضبط سایه: تصحیح رنگ و نور: حمیدرضا فاطورچیان ، کندوج جمشیدی ، انتقال بین المللی: میلاد خسروی بالدی ، تهیه کننده تیم: عبدالله شکری ، مدیر تولید ، تنظیم کننده و روابط عمومی: علی کشاورز ، ترجمه: حسن شرف الدین ، ​​متن: رضا میرشاری علی کی ، علی کشاورزی علی و دستیار تولید: مطهره کشاورز محمدیان.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا