مجله حوادث

از بازداشت سارقان سریالی تا موادفروشان جنوب تهران

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان سریالی لوازم یدکی، فروشندگان مواد مخدر و … خبر داد.

به گزارش کندوج، سرهنگ جلیل موفوفی با اشاره به مهمترین پرونده های پلیس پیشگیری در روزهای اخیر گفت: وقوع چندین فقره سرقت سریالی اموال خودرو در محدوده یافت آباد، پلیس را بر آن داشت تا طرح تشدید مبارزه با سرقت را اجرایی کند. در این منطقه. در این رابطه ماموران تیم عملیاتی کلانتری یافت آباد با تحقیقات گسترده و انجام عملیات فنی پلیسی موفق به شناسایی یکی از عاملان سرقت شدند. همچنین مشخصات ظاهری و اطلاعات خودروی متهم نیز در اختیار کلیه واحدهای گشت کلانتری قرار گرفت و روز گذشته ماموران کلانتری حین مراقبت در یکی از خیابان های مجاور خودروی سارق را مشاهده و پس از توقف خودروی متهم وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به انتقال متهم به مقر پلیس و بازرسی از خودروی وی گفت: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه به 20 فقره سرقت با همکاری همدست خود اعتراف کرد. تعدادی از مالباختگان نیز شناسایی و تلاش برای دستگیری همدست این متهم ادامه دارد. متهم دستگیر و روانه دادسرا شد.

دستگیری فروشندگان مواد مخدر در جنوب تهران

مقوفی با اشاره به دستگیری یک فروشنده مواد مخدر در منطقه خانی آبادنو گفت: ماموران کلانتری 152 خانی آبادنو با اطلاع از خرید و فروش مواد مخدر فردی در این منطقه تحقیقات و جست و جو را برای اطلاع از هویت وی آغاز کردند. . و یک مخفیگاه موفق شدند این مرد را شناسایی کنند.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قانونی، جمعی از ماموران پلیس آگاهی برای دستگیری متهم به مخفیگاه او رفتند و در یک عملیات غافلگیرانه و هماهنگ پلیسی، وی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند. ماموران کلانتری در بازرسی از مخفیگاه این متهم که 34 ساله و دارای سابقه بود، 500 گرم مواد مخدر شیشه و هروئین کشف و ضبط کردند.

سارقان خودرو را بلافاصله پس از سرقت دستگیر کنید

مقوفی با اشاره به دستگیری چند سارق خودرو گفت: وقوع چندین فقره سرقت از داخل یک دستگاه خودرو پژو پارس موجب شد تا عوامل کلانتری گلبرگ بلافاصله به محل اعزام و به همراه خود اطلاعات مربوط به این پرونده را جمع آوری کنند. در صحنه سرقت مشخص شد سارقان با یک دستگاه خودروی پراید اقدام به سرقت کرده و متواری شده اند. بنابراین اطلاعات خودروی سارقان در اختیار کلیه واحدهای گشت پلیس آگاهی قرار گرفت و طرح مهار پلیس به اجرا درآمد.

مدیر پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری غیرمنتظره متهم توسط پلیس گفت: دقایقی بعد پلیس خودروی سارقان را در حالی که بین خودروها پارک کرده بود مشاهده کرد و سارقان متعجب و دستگیر شدند. انتظار حضور پلیس و دستگیری را نداشته باشید.

وی با اشاره به کشفیات پلیس از این متهم گفت: در بازرسی از خودروی متهم قطعات اضافی که دقایقی قبل از خودروی یکی از شهروندان سرقت کرده بودند، کشف کردند. این موارد شامل ضبط و نوار ماشین و موتور مورد استفاده در سرقت بود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به سابقه متهم گفت: این متهمان دارای سابقه ارتکاب تعدادی جرایم و تحمل حبس بودند. تعدادی از اموال مفقودی نیز در رابطه با این پرونده شناسایی شد و کار برای شناسایی سایر اموال مفقود در حال انجام است.

دستگیری دو سارق تلفن همراه و کشف 10 فقره سرقت

مقوفی با اشاره به کشف دو سارق تلفن همراه و کشف 10 فقره سرقت گفت: ماموران تیم عملیاتی 114 غیاثی حین گشت زنی در محله غیاثی به یک دستگاه موتورسیکلت دو چرخ با پلاک مخدوش مشکوک شدند. بی هدف پرسه می زد و شهروندان را آزار می داد و این مردم را زیر نظر داشتند. در همان زمان ماموران مشاهده کردند که این افراد اقدام به سرقت و کپی گوشی تلفن همراه کرده و از محل متواری شدند. بنابراین ماموران بلافاصله وارد عمل شده و اطلاعات مربوط به سارقان را به سایر گشت های پلیس آگاهی رسانده و طرح مهار را انجام دادند. بعداً در یک عملیات ضربتی، موتورسیکلت توقیف و سارقانی که قصد داشتند با سلاح سرد با پلیس درگیر شوند، دستگیر شدند.

وی در خصوص کشف سلاح سرد و اقلام مسروقه از متهم گفت: در تحقیقات اولیه از متهم دو قبضه سلاح سرد و دو دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد. متهمان 25 و 28 ساله در تحقیقات مقدماتی به سرقت گوشی تلفن همراه به روش کپی موبایل، تهدید با سلاح سرد و 10 فقره سرقت مشابه در شرق تهران اعتراف کردند. تعدادی از اموال مفقود نیز در ارتباط با این پرونده شناسایی شده است. تحقیقات تکمیلی برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد و پس از تشکیل پرونده جهت تشکیل پرونده جهت صدور قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا