مجله علمی و سلامت

اسلامی: امروز دانشمندان ما در حوزه آب‌سنگین حرف‌هایی برای گفتن دارند

اسلامی: امروزه دانشمندان ما در حوزه آب سنگین حرف های زیادی برای گفتن دارند

سمینار نقش داروهای رادیواکتیو در تشخیص و درمان سرطان روز پنج شنبه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیرعامل شرکت پارس ایزوتوپ و جمعی از مدیران و دست اندرکاران حوزه سلامت در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد. سالن کنفرانس در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران.

به گزارش کندوج، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور در سمینار تخصصی “نقش داروهای رادیواکتیو در تشخیص و درمان سرطان” با اشاره به نقش فناوری هسته ای در تامین سلامت جامعه گفت: در این سمینار نقش داروهای رادیواکتیو در تشخیص و درمان سرطان وجود دارد.
وی افزود: با توجه به فعالیت های این نهاد در حوزه پزشکی، پیشرفت ها و گام های مثبتی داشته ایم که یکی از آنها راه اندازی مجموعه غربالگری نوزادان بود. دشمن حمله شدیدی به فعالیت های مسالمت آمیز ایران در بحث آب سنگین کرد و خواست ایران در منطقه فعال نباشد.
وی افزود: خوشبختانه بدون توجه به فشار غرب توانستیم مسیر دستیابی به آب سنگین و تبعات آن را ادامه دهیم و امروز در حوزه آب سنگین دانشمندان ما حرفی برای گفتن دارند.
رئیس انرژی هسته ای ایران درباره مصرف آب سنگین کشور گفت: آب سنگین یک جنبه بسیار بزرگ و مهم در فرآیند مهندسی مولکولی و هسته ای است، زیرا مشتقات آن می تواند در سلامت و صنعت داخلی بسیار موثر باشد. کشور ما با ایجاد توانمندی های علمی و فناوری راهبردی در میان امپراتوری ها قرار گیرد.

اسلامی در خصوص فعالیت دانشمندان هسته ای در حوزه های بهداشت، صنعت، کشاورزی و استفاده از تشعشعات گفت: ما امکانات کامل چرخه سوخت هسته ای را در اختیار داریم و با ظرفیت علمی، پژوهشی و صنعتی که ایجاد کرده ایم در خدمت هستیم. ما 50 گونه رادیودارو را برای تشخیص، تسکین و درمان در اختیار مراکز درمانی قرار داده ایم.
معاون رئیس جمهور افزود: هدف ما این است که در عرصه های راهبردی که دشمنان با آن مخالفت می کنند، گام های مهمی برداریم و سطح علمی و قدرت ایران اسلامی را افزایش دهیم.
وی با اشاره به تحقیقات سریع و علمی و موفقیت آمیز دانشمندان هسته ای در حوزه های مختلف گفت: امروز چه از طریق راکتورهای هسته ای و چه از طریق شتاب دهنده ها باید ایزوتوپ هایی را که باید به آن دست یابیم و توانمندی های صنعتی را که باید داشته باشیم ایجاد کنیم. . ما باید بیشتر داروهای رادیواکتیو را داشته باشیم که می توانند مستقیماً بر سلول های سرطانی تأثیر بگذارند.
معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به بررسی رنج بیماران سرطانی و اقدامات سازمان انرژی اتمی برای کاهش درد و رنج این بیماران پرداخت و گفت: در حال ورود به حوزه پزشکی هستیم تا با پرتو درمانی و سلول درمانی عوارض جانبی را به حداقل برسانیم. . 210 مرکز پزشکی از محصولات و داروهای رادیواکتیو ما استفاده می کنند و در حال تحقیق و کار روی تعدادی از داروهای رادیواکتیو جدید هستیم.
مهندس اسلامی در پایان سخنان خود به اقدامات این سازمان در زمینه جت های پلاسمای سرد برای درمان سرطان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات مهمی که راه اندازی کردیم و مردم ما در آینده نزدیک شاهد تاثیر مثبت آن خواهند بود، موضوع است. جت های پلاسمای سرد.” این یک تکنیک و دستاورد عالی است که برای قسمت های مختلف بدن به ویژه گردن و بالا استفاده می شود. به طور مستقیم سلول های سرطانی را هدف قرار می دهد و به طور قابل توجهی رنج بیماران سرطانی را کاهش می دهد. همچنین در حال افتتاح اولین کلینیک بیماران دیابتی با استفاده از پلاسما درمانی هستیم.

من باید بگویم؛ سمینار تخصصی “نقش داروهای رادیواکتیو در تشخیص و درمان سرطان” با همکاری پژوهشکده هماتولوژی، انکولوژی و سلول درمانی و شرکت پارس ایزوتوپ با حضور جمعی از پزشکان سرشناس هسته ای و … برگزار شد. انکولوژیست ها در ایران هدف از برگزاری این سمینار آشنایی پزشکان سرطان با داروهای رادیواکتیو و استفاده از آنها در تشخیص و درمان سرطان به منظور بهره مندی از کاربرد آنها در تشخیص و درمان انواع سرطان بود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا