مجله علمی و سلامت

کشف مهم دانشمندان درباره کرونا

طبق گزارشی از کلینیک مایو ، یکی از مراکز و دانشگاههای معتبر در جهان پزشکی ، ورزش منظم و ورزش روزانه می تواند بدن را در برابر نوع جدی تر Quid-19 محافظت کرده و در نتیجه خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد.

به گزارش کندوج ، عصر ایران “یک مطالعه اخیر در مجله Medical-Sports Journal انگلیس منتشر شده است که جنبه های مختلف این پرونده را بررسی می کند. این مطالعات به طور مشترک و با همکاری تعدادی از دانشمندان آمریکایی انجام شده است. این مطالعه نشان داد که “بیماران مبتلا به Covid-19 که قبل از عفونت به طور منظم ورزش می کردند ، کمترین خطر بستری شدن و مراقبت های ویژه و همچنین مرگ را داشتند.”

این مطالعه از داده های تقریباً 50،000 بیمار بزرگسال کالیفرنیایی که از ژانویه 2020 تا پایان اکتبر همان سال مبتلا به Covid-19 بودند ، استفاده کرد.

برای اندازه گیری نسبتاً دقیق سطح فعالیت ها ، محققان از هر بیمار خواستند که در طی یک هفته زمان ورزش خود را گزارش کند. تیم تحقیق سپس فعالیت بدنی هفتگی را با پاسخ فیزیکی هر بیمار به کوید -19 تجزیه و تحلیل کرد. همچنین مشخص شد که بیماران غیرفعال (ورزش کمتر از 10 دقیقه در هفته) در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان ، بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه و میزان مرگ و میر بالاتر در مقایسه با بیماران فعال (حداقل 150 دقیقه ورزش در هفته) هستند.

حتی پس از کنترل سایر متغیرهای تأثیرگذار مانند چاقی و سیگار کشیدن در تجزیه و تحلیل داده ها ، مشخص شد که عدم فعالیت با افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان ، بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه و مرگ همراه است. در همین حال ، وضعیت بیماران با ورزش متوسط ​​بسیار بهتر از گروه کم تحرک است.

دکتر رابرت ای. سالیس ، پزشک خانواده و پزشک ورزشی توضیح می دهد: “ورزش منظم و ورزش روزانه بهتر از هر روشی برای افزایش ایمنی در برابر ترمز شدید یا تهدید کننده زندگی بدون استفاده از مکمل ها و داروها است.”

به گفته سالیس ، بزرگسالان باید حداقل 150 دقیقه و حداكثر 300 دقیقه در هفته ورزش متوسط ​​یا 75 تا 150 دقیقه در هفته ورزش هوازی شدید داشته باشند. به نظر می رسد این فعالیت بدنی برای کاهش احتمال بستری شدن در بیمارستان پس از Covid-19 کافی باشد.

البته به کسانی که به پیاده روی علاقه مند هستند نیز توصیه می شود روزانه 30 دقیقه به مدت 5 روز در هفته انجام دهند. این عادت خوب نه تنها از رشد Covid-19 جلوگیری می کند ، بلکه می تواند در کاهش خطر ابتلا و درمان تعدادی از بیماری های دیگر نیز مثر باشد.

مطالعه دیگری که در ژوئن سال 2020 توسط انستیتوی ملی بهداشت ، شاخه ای از وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده منتشر شد ، نشان داد که ورزش منظم با افزایش پاسخ ایمنی همراه است.

در مطالعه ای در مارس 2020 ، همچنین می خوانیم که قدرت حرکت برای جلوگیری از انواع خطرناک Covid-19 بسیار مهم است. به عنوان مثال ، سرعت غیرمترقبه خطر ابتلا به بیماری ویروس کرونا قلب را چهار برابر بیشتر از سرعت پایین کاهش می دهد. بیش از 400000 بزرگسال انگلیسی میانسال در این مطالعه شرکت کردند. تمام اطلاعات مربوط به این ارزیابی علمی در وب سایت خبری Science Daily منتشر شده است.

یک محقق و استاد تناسب اندام در دانشگاه لستر گفت: “ما قبلاً می دانستیم که چاقی و ضعف جسمی از عوامل اصلی ایجاد Covid-19 هستند ، اما این اولین مطالعه است که نشان می دهد حتی سرعت راه رفتن و ورزش نیز بالا است.” همچنین خطر بیماری Covid-19 را کاهش می دهد. بله ، درست است که اگر می خواهید از بدن خود در برابر این بیماری همه گیر محافظت کنید ، پس ورزش منظم مانند راه رفتن با سرعت بالا بهترین انتخاب است!

توجه نزدیک: ورزش و پیاده روی خطر بیماری عروق ویروس کرونا قلب را کاهش نمی دهد بلکه خطر عفونت را کاهش می دهد و یا در صورت آلودگی خطر مرگ را کاهش می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا