مجله عمومی

افزایش ۳ و نیم برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

سرمایه گذاری خارجی پارسال در خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۳و نیم برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد خراسان رضوی طی یک وافزایش ۳ و نیم برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی سال نیم گذشته در همه زمینه‌ها افزایش داشته است از افزایش ۳.۵ برابر سرمایه گذاری خارجی در استان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در سرمایه گذاری داخلی استان هم ۶۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع دیده شده بود که بیش از این میزان یعنی ۷۰ همت محقق شد.

 

ابوالفضل چمندی به عملکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی طی یک و سال نیم گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقداماتی طی یک سال و نیم گذشته در استان خراسان رضوی ایجاد قرارگاه اقتصادی بود تا نظم اقتصادی حاکم شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه عدد گذاری‌ها برای شاخص‌های اقتصادی مختلفی که در عرصه دستگاه‌های اجرایی است افق‌ها تعیین شد و الحمدلله محقق شد که نتیجه آن سبقت افزایش اقتصادی استان از میانگین کشوری است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ در احیای واحد‌های راکد نیز ۳۱۰ واحد غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگشت و همچنین در رشد معادن ۵۰ درصد رشد و خام فروشی را هم به کمتر از ۲ درصد رسانده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات نیز باتوجه اینکه بازار افغانستان تحت تاثیر اتفاقات منفی شده بود و بازار این کشور کشش برای خرید نداشت، اما توانستیم ۱.۴ درصد رشد صادراتی داشته باشیم.

 

چمندی افزود: در حوزه کشاورزی با توجه به خشکسالی‌ها پیش بینی می‌شد ۱۰۰ هزار تن کاهش تولید و خرید تضمینی گندم داشته باشیم، اما همانند سال قبل آن تولید داشتیم.

 

 

دکمه بازگشت به بالا