مجله علمی و سلامت

اوج کرونا در کشور/ احتمال تشدید کووید با شیوع آنفلوآنزا

یکی از اعضای کمیته علمی دفتر مرکزی علیه کرونا گفت که در حال حاضر کوید – 19 در موج سوم در کشور به اوج رسیده بود و تقریباً در همه جای کشور بود. زیرا ما هیچ واکسنی ، دارویی خاص و درمانی نداریم.

در مصاحبه ای با کندوج ، دکتر مینو مهرز وی با اشاره به وضعیت موج سوم تاج در کشور گفت: متأسفانه تعداد بیماران به میزان قابل توجهی افزایش یافته و بیمارستان ها پر شده اند. وضعیت بیماری حتی از مارس و آوریل نیز بدتر شده است. در عین حال ، شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب به طور قابل توجهی افزایش یافته و در نتیجه ، تعداد بیماران نیز افزایش یافته است. تجمع و پیش فرض ها منجر به ورود تعداد زیادی از بیماران شده و بسیاری از آنها نیز مجبور به بستری شدن در بیمارستان هستند.

وی افزود: در این شرایط ، اگر افراد به شرایط بهداشتی ، فاصله جسمی و استفاده از ماسک پایبند باشند ، از ابتلا به ویروس های تنفسی رایج دیگر در هوای سرد مانند آنفولانزا جلوگیری می شود اما در صورت ادامه وضعیت ، از بروز آنها جلوگیری می شود. ویروس های فصلی دیگر. “اضافه شده به بیماری Covid-19.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد اثبات شده آنفولانزا نداشته ایم ، اما از ماه اکتبر معمولاً شاهد عود آن هستیم ، گفت: به غیر از آنفلوانزا ، ویروس های تنفسی دیگری نیز وجود دارد. انواع مختلفی از آنفلوانزا ، آدنو ویروس ها (ویروس های رایج که باعث بیماری های مختلف می شوند) و غیره هستند که می توانند خفیف باشند یا حتی باعث آسیب تنفسی شوند. وقتی هوا سرد می شود ، با ویروس های زیادی روبرو می شویم.

وی تأکید کرد: مردم باید آن را رعایت کنند. ما می بینیم که استفاده از ماسک کاهش یافته است. استفاده از ماسک ، شستن دست و فاصله جسمی سه روش مناسب برای جلوگیری از بیماری های تنفسی است. در نیمکره جنوبی که از زمستان جان سالم به در برده است ، آنفلوانزا به دلیل مشکلات سلامتی به شدت کاهش یافته است. اگر اینگونه نباشد ، می توانیم همزمان با این ویروس ها روبرو شویم که می توانند روی یکدیگر تأثیر بگذارند و مضر بودن آنها را افزایش دهند. تاج و آنفولانزا می توانند مکمل یکدیگر باشند.

مهرز گفت از زمان جهش تاج و افزایش ظرفیت حمل آن ، شاهد افزایش عفونت های خانوادگی بوده ایم. “در نتیجه ، بروز بیماری بیماری کرونا قلب در افراد مسن افزایش یافته است. بالا می رود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کوید -19 در کشور به اوج رسیده و تقریباً در همه جای کشور قرمز است و ما به اوج موج سوم بیماری در کشور رسیده ایم. رفتار اجتماعی افراد در کنترل بیماری بسیار مثر است. زیرا ما هیچ واکسنی ، دارویی خاص و درمانی نداریم. بنابراین مردم باید با آن کنار بیایند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا