مجله علمی و سلامت

با تلفن همراه خود تست کرونا بگیرید

تست کووید 19 را با دوربین تلفن همراه خود انجام دهید!

به گزارش Gizmodo، این سیستم که توسط محققان دانشگاه سانتا باربارا در کالیفرنیا توسعه یافته و در مقاله جدیدی در مجله JAMA Network Open منتشر شده است، به تجهیزات ارزان قیمتی مانند صفحه داغ با قیمت کمتر از 100 دلار نیاز دارد.

پس از تهیه این موارد، هزینه هر آزمون تنها هفت دلار خواهد بود. این امر آن را به یک گزینه بالقوه مناسب برای جوامعی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند تبدیل می کند.

روش کار ساده است. اپلیکیشن ساخته شده توسط دانشمندان به نام “Bacticount” را دانلود کنید. بزاق خود را در یک مجموعه روی صفحه داغ قرار دهید و مواد واکنشی را اضافه کنید که آن را به دوربین تلفن شما واضح می کند. گوشی را در صفحه داغ نگه دارید و برنامه را فعال کنید.

محلول معرف با مواد ویروسی مانند کوویدیم و آنفولانزا ترکیب می شود و رنگ قرمز روشنی تولید می کند. اپلیکیشن موبایل میزان بار ویروسی را بر اساس میزان ترشح بزاق تجزیه و تحلیل می کند.

این سیستم که اسمارت لامپ نام دارد، ارزان بوده و نصب آن آسان است. بنابراین، این یک فرصت عالی برای دستیابی به هدف این پروژه است که پاسخگویی به نیاز کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط ​​برای آزمایش قابل اعتماد، ارزان و با فناوری پایین SARS-COV-2 است.

اما این روش نیاز به بررسی بیشتر دارد زیرا مطالعه اول نمونه کوچکی از 50 فرد بدون علامت و بدون علامت را در کالیفرنیای جنوبی بررسی کرد. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید که کیت های Bacticount به این زودی ها سفارش داده شوند. علاوه بر این، این اپلیکیشن در حال حاضر فقط برای کار با دوربین موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 کالیبره شده است.

با این حال، این سیستم امیدوارکننده است و اگر دقت آن بالا باشد، همانطور که آزمایش‌های اولیه نشان داده است، انتخاب خوبی برای آزمایش کووید-19 خواهد بود که احتمالاً تا پایان سال 2022 همچنان به آن نیاز خواهیم داشت.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا