مجله علمی و سلامت

تمهیدات هلال احمر برای بازگشت زمینی زائران اربعین و اخذ تست کرونا در مرزها

به گزارش شفاف ، محمد حسن قوسیان مقدم وی در خصوص اقدامات هلال احمر برای بازگشت زائران اربعین به کشور گفت: بر اساس پیش بینی ها ، بازگشت زائران اربعین به کشور از امشب آغاز می شود و برخی از زائران که به عراق پرواز کرده اند برای خشکی به داخل کشور پرواز می کنند. ”

وی ادامه داد: در همین راستا 52 محل امدادی دائمی و موقت در استان های ایلام و خوزستان برای خدمت رسانی به زائران ایرانی که از عراق باز می گردند در نظر گرفته شده است. همچنین 410 امدادگر هلال احمر در قالب 82 کارگروه آماده کمک به حوادث احتمالی هستند.

به گفته مدیر هلال احمر ، 33 آمبولانس ، چهار آمبولانس ، سه خودروی مخابراتی و سه هلیکوپتر هلال احمر از تجهیزات نجات است که تا ظهر سه شنبه 5 آنلاین در اختیار کارگروه ها قرار گرفته است.

قوسیان در مورد آزمایش تاج برای زائرانی که به کشور باز می گردند ، گفت: با توجه به قیمت بالای تست تاج در عراق ، سعی می کنیم تا فردا آزمایشهای فوری را به زائران ایرانی در بیمارستانهای هلال احمر عراق بدهیم. و اگر زائران با این آزمایشها به کشور بازگردند ، قابل قبول است.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات لازم در مرز برای اخذ آزمایش تاج از مسافران ورودی به کشور انجام شد و ما در حال نظارت بر وزارت بهداشت هستیم تا کیت های آزمایشی را در اختیار ما قرار دهد.

قوسیان همچنین درباره خدمات رسانی هلال احمر به زائران عازم عتبات اظهار داشت: با توجه به اینکه سفر به عراق انجام نشده است ، ما در این زمینه اقدامی نداریم و زیر ستاد اربعین هستیم. “در مورد بازگشت ، ما اقدامات لازم را در فرودگاه ها و پایانه ها انجام داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا