مجله علمی و سلامت

بزرگترین پالایشگاه ضمائم زایمانی در کشور راه اندازی می شود

بزرگترین تأسیسات تولد نوزاد در کشور راه اندازی می شود

کندوج / آذربایجان غربی مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان گفت: تا امروز 4000 نمونه خون در آذربایجان غربی جمع آوری شده است.

مرتضی ضرابی امروز 10 مرداد در نشست خبری که در اتاق جلسات بانک خون بند ناف در آذربایجان غربی و با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان برگزار شد ، افزود: از سال 94 شروع به کار کرد و تاکنون در آذربایجان غربی 4000 خون بند ناف جمع آوری شده است.
وی با اشاره به اینکه محتوای سلول های بنیادی بسیار گسترده شده است و امروزه جامعه متنوعی این مقوله را می شناسند ، تصریح کرد: خونی که به عنوان زباله بیولوژیکی حاوی سلول های بنیادی دور ریخته شد و امروزه به عنوان ذخیره تلفن همراه شناخته می شود.
ضرابی با بیان اینکه هم اکنون 39 پروژه سرپوشیده و 2 پروژه در اربیل ، عراق و مسقط داریم ، تاکید کرد: تا به امروز 150 هزار نمونه رشته در کشور ذخیره شده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ذخیره سازی داخلی ترکیه ، ترکمنستان ، رومانی ، عراق ، افغانستان ، اردن ، انگلستان ، کانادا ، نروژ ، امارات و عمان ، نمونه ای از هموطنان جمع آوری شده و به کشور آورده شده است.
مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: این سلول های بنیادی می توانند بیش از 80 بیماری خون و خون از جمله ایسکمی ، انواع سرطان ها ، اختلالات ایمنی و کم خونی مادرزادی را درمان کنند.
ضرابی ادامه داد: بزرگترین مرکز درمان زایمان با هدف پردازش کلیه مزایای زایمان به زودی در کشور راه اندازی می شود.
دکتر امین رستم زاده ، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی توضیح داد که استان جهاد دانشگاهی قصد دارد با توسعه این دفتر در استان خدمات ارزشمند و فنی بیشتری را به شهروندان ارائه دهد. در واقع یک ضایعات بیولوژیکی تلقی می شد که بانک خون رویان جهاددانشگاهی با دانش فنی آن را به ثروت پنهان و نوعی پس انداز برای سلامتی کودک و اقوام درجه یک او در برابر بیماری های مختلف از جمله بیماری ها تبدیل کرد. حفاظت از خون و سلامت مردم باعث شده است تا شهروندان منطقه از این فرصت تکنولوژیکی برای اطمینان از سلامت خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 5 میلیارد رول در مرحله اول برای فضای فیزیکی و منابع انسانی هزینه و برنامه ریزی شده است ، تصریح کرد: 100 متخصص زنان ، ماماها و تکنسین های اتاق عمل در منطقه و همکاری در این زمینه انجام می دهند.
وی ادامه داد: توسعه بحث سلول درمانی از طریق دفتر مرکزی بانک خون و اجرای سایر دستاوردها و پروژه های ملی فناوری در استان از دیگر پروژه های منطقه ای این رشته توسط نماینده پژوهشی جهاد دانشگاهی در آذربایجان غربی برای شهروندان استان “
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های توسعه این دفتر و گسترش فعالیت در هر 19 شهر ، گفت: انتظار داریم حداقل 200 زوج یا مادر باردار ماهانه از خدمات این دفتر بهره مند شوند. “
در نهایت ، وی از همه متخصصان و متخصصان زنان و زایمان و دست اندرکاران حوزه بهداشت و دست اندرکاران ارائه اطلاعات تخصصی به مردم برای درک این خدمات تخصصی و اطمینان از سلامتی تقدیر کرد: از همه پزشکان و کارکنان در زمینه تمرینات اتاق در این زمینه برای همکاری در شهرها دعوت می شود و برای کسب اطلاعات بیشتر مانند زوج متقاضی می توانند به شماره تلفن 33485081-044 و ​​آدرس: ارومیه ، خیابان حسنی ، جنب پمپ بنزین ، ساختمان حکیم 2 ، طبقه 6 مراجعه کنند. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا