مجله عمومی

ترمیم بیمه‌ فرهنگیان با استفاده از ظرفیت صندوق ذخیره – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین قاسم احمدی لاشکی وی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: کنگره دهم این صندوق را مورد بررسی قرار داد، به بسیاری از نرخ های سود بانک سرمایه پرداخت. خیلی زیاد دریافت کردند و بخشی از پول به صندوق برگشت.

وی با اشاره به اینکه چند نفر از اعضای صندوق روانه زندان شدند، افزود:

معاون فرهنگی وزیر امور خارجه با اشاره به وجود بیش از 50 شرکت در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: از این تعداد 17 شرکت از شرکت های نفت و انرژی است که حق دارند. نگه دارید فتروفرهنگ در حالی مدیریت می شود که دارایی های خدماتی، سرمایه گذاری ها و امثال آن در صندوق است و ما به دنبال برنامه هستیم. ثروتمند و قرار است از ظرفیت آنها در صندوق استفاده کنیم.

احمدی لاشکی وی ادامه داد: صندوق ذخیره هم اکنون به افرادی که بازنشسته یا فوت می کنند خدمات ارائه می کند. در حالی که صحبت ما ارائه خدمات به فرهنگیان از جمله رفاه، درمان و بیمه است.

وی افزود: به همین دلیل به دنبال تعمیر بیمه معلمان هستیم و در چند روز آینده خبرهای خوبی در این زمینه خواهید شنید که من به این موضوع اعتقاد دارم. اوم می توان از همان ظرفیت صندوق ذخیره استفاده کرد.

جفت شدن دستمزد طبق قانون ششم توسعه صورت گرفت

معاون وزیر دادگستری و مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز در پاسخ به خبرنگار آنلاین درباره یکسان سازی حقوق معلمان و مستمری بگیران در سال ۱۴۰۱ گفت: الخطاب ما قانون هستیم. ماده 30 قانون ششم توسعه مستقیماً به یکسان سازی کارمندان و مستمری بگیران می پردازد و آنچه را که قانون مقرر کرده است تاکنون در وزارت آموزش و پرورش انجام داده ایم.

احمدی لاشکی افرودقوه مقننه تصمیم خواهد گرفت که آیا این طرح در برنامه هفتم توسعه هم ادامه پیدا می کند و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی می افتد.

هیچ معلمی به دلیل مشکلات صنفی در بازداشت نیست

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری معلمان در اعتراض صنفی گفت: معلم در کلاس درس است و اکنون معلمی به دلیل مسائل صنفی در بازداشت نیست اما اگر موضوع خارج از امور صنفی باشد وزیر می گوید. نمی تواند کاری انجام دهد.”

تکمیل می شود…

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا