مجله عمومی

توهم فتح یک‌روزه تهران چگونه ایجاد شد؟

در چنین روزی 33 سال پیش ، ارتش فریبنده در تاریخ خود آماده می شد تا طی دو روز کاری را انجام دهد که تجهیزات نظامی صدام در طی هشت سال نتوانسته بود انجام دهد.

به گزارش کندوج ، روزنامه “جوان” نیز نوشت: منافقانی که در آخرین عملیات خود (آخرین خیانت آنها را بخوانیم) علیه کشور و ملت ایران ، مهران خالی از سکنه را به طور موقت اشغال کرده بودند ، اکنون در راه تهران بودند دو ساعت. از جانب. آنها را بیاورید اما این فریب چگونه ایجاد شد؟

شلوار جین

در 22 ژوئیه 1988 ، به دنبال وعده روشنی مبنی بر بازگشت ایران به ایران علیرغم تصویب قطعنامه 598 ، در اردوگاه اشرف عراق شورش ها آغاز شد. در تماس با طرفداران خود در سراسر جهان ، رجوی توانست صدها منافق را به خود جلب کند. و ضد انقلابیون از اروپا و غرب به عراق.

بسیاری از این افراد در شلوار جین خود کتانی می پوشیدند و فریبی را که مسعود رجوی برای آنها ایجاد کرده بود ، داشتند. در شب 22 ژوئیه 1967 ، همه منافقین در سالن عمومی اردوگاه اشرف جمع شدند و به سخنان رئیس جمهور منتخب مسعود رجوی گوش فرا دادند.

سخنرانی در اشرف

رجوی در سخنرانی خود خطاب به باغبان اشرف گفته بود: “البته بعضی گفتند برو اهواز را ببر و دیگران گفتند برو کرمانشاه را بگیر. ما نشستیم و فکر کردیم و دیدیم که باید کرمانشاه را طی کنیم ، زیرا قبل از هر چیز شرایط مسیری که انتخاب کرده ایم بسیار مناسب و بهتر از قبل است ، زیرا عراق به قصر شیرین و سرپل ذهاب منتقل شده است و به این زمان ما انجام می دهیم لازم نیست خط را بشکنید. به راحتی می توانیم به کرمانشاه برویم. “دومین نقطه مرزی بعدی است که به تهران کرمانشاه می رسد.”

منافقین پس از آنکه در روزهای آخر خرداد 67 با کمک ارتش عراق موقتاً مهران را اشغال کردند ، فریاد زدند: “امروز مهران ، فردا تهران”. البته این شعار در دهان یکی از سناتورهای آمریکایی گذاشته شد و آنها بیش از حد به آن اعتقاد داشتند.

48 ساعت تا تهران

یک ماه پس از شعار امروز شعار مهران ، فردا در تهران ، هنگامی که ایران قطعنامه را در 17 ژوئیه 1967 تصویب کرد ، رجوی احساس کرد که کشور ما در اوج ضعف خود است و در چنین شرایطی پایان جنگ در او نخواهد بود. لطف؛ بنابراین ، در روزهای آخر جنگ ، او تصمیم گرفت شانس خود را برای شکست دادن تهران امتحان کند ، که فکر می کرد کار سختی نیست. چهار روز پس از آنكه ایران تصویب قطعنامه را اعلام كرد ، وی در قسمت دوم منبر اشرف گفته بود: البته ما در لشكرهای 84 و 88 جاسوسی كرده ایم. “اگر یک وضعیت سیاسی مانند پذیرش قطعنامه 598 محافظه کار شورای امنیت اتفاق نمی افتاد ، ما ممکن بود فقط در آنجا (در کرمانشاه) چنین کاری می کردیم ، اما اکنون ایرانی ها بسیار ضعیف هستند!”

توهم نقاط ضعف ایران

توهم نقاط ضعف ایران مسئله مهمی بود که رجوی کنترل زیادی بر آن داشت. وی پس از سالها تلاش در جهت دهی به ذهن طرفداران خود ، به راحتی می توانست فریبهای معنوی را به آنها منتقل کند و به راحتی با بیش از 4000 نیروی خیالی ارتش را به ایران بفرستد.
آنها که می خواستند تهران را فتح کنند ، در فاصله 4 تا 5 آگوست 1988 ، چنان در 35 کیلومتری کرمانشاه به طرز مهلکی سقوط کردند که حداقل نیمی از آنها کشته شدند و نیمی دیگر ، زخمی و زخمی ، فرار را انتخاب کردند.

در پایان ، قسمت دیگری از سخنرانی رجویس را می خوانیم ، که روشن ترین دلیل پوچی افکار ریاکارانه است: از دست خواهد رفت ، زیرا اگر صلح بین ایران و عراق برقرار شود ، ما در اینجا بسته خواهیم شد و هیچ چیز دیگری وجود ندارد می تواند انجام دهد و ما به یک فسیل سیاسی تبدیل خواهیم شد.

“بنابراین ما باید لحظات آخر را وارد کنیم و کل سازمان را به صحنه بفرستیم و مطمئن هستیم که پیروز خواهیم شد و از این پس این پیروزی را به شما و مردم قهرمان ایران تبریک می گویم!”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا