مجله علمی و سلامت

خطر افزایش کرونا در کودکان با بازگشایی مدارس / علایم سندروم “میس” در کودکان مبتلا

این متخصص بیماریهای عفونی در بیمارستان مفید درباره عود زودرس در مدارس و کنار گذاشتن پیوند عروق کرونا و محدودیت ها ، با تأکید بر اینکه افزایش شیوع بیماری عروق کرونا مستقیماً با افزایش درگیری ، بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ و میر نوزادان ارتباط دارد ، هشدار داد.

دکتر. سید علیرضا فهیم زاد در مصاحبه با کندوج ، وی با تأکید بر اینکه عدم وجود کودکان مبتلا به کوید 19 سوerstand تفاهمی بود که در ابتدای شیوع بیماری رایج بود ، اظهار داشت: در ابتدای اپیدمی ، اکثر کودکان با بیماری های زمینه ای و نقص ایمنی در بیمارستان بستری شدند و به دنبال آن قرن دوم و سوم رخ داد. افزایش در کودکان ، شاهدان. ما همچنین در بیمارستانی برای کودکان سالم بودیم.

بروز سندرم MIS-C در کودکان پس از بیماری کرونا قلب

وی گفت: در موج های دوم و سوم ، نوعی سندرم در کودکان مبتلا به بیماری عروق کرونا مشاهده کردیم. در ابتدا ، این سندرم ناشناخته منجر به مرگ در میان کودکان شد ، اما خوشبختانه ، با تشخیص این بیماری ، تحقیق در مورد علل آن ، خرد پزشکان و گزینه های درمانی ، کودکان مبتلا به این سندرم تحت درمان قرار می گیرند.

دکتر. فهیم زاد ادعا کرد که سندرم میس 2 تا 6 هفته پس از دریافت Covid 19 کودکان رخ می دهد و علائم این بیماری را گزارش داد: تب ناگهانی ، علائم پوستی مانند بثورات و قرمزی ، قرمزی چشم و لب ، افزایش عضله آنزیم کبد ، خواب آلودگی شدید ، خستگی و شوک. برخی از علائم این بیماری است که با گذشت زمان به دنبال بیماری کووید ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه “سندرم گمشده” گاهی در کودکان سالم اتفاق می افتد ، اظهار داشت: در ابتدای سندرم ، کودکان بر اثر نارسایی قلبی جان خود را از دست دادند ، اما خوشبختانه پس از دانستن بیماری و استفاده از درمان های موثر ، میزان مرگ و میر به شدت کاهش یافت.

وی افزود: سندرم گمشده به دلیل ترشح موادی مانند سیتوكین در بدن ایجاد می شود و باعث بروز علائم آسیب زا در كودك می شود. در كدام گروه از كودكان این بیماری رخ می دهد ، بنابراین نمی توان از آن پیشگیری كرد و بنابراین خانواده ها باید از علائم آن آگاه باشند.

ارتباط مستقیم بین بیماری کرونا قلب و گزارش سندرم میس

این متخصص پیروی از پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های پیشگیری از تاج گذاری در کودکان را تأکید کرد: این علائم از اوج دوم تاجگذاری به معنای فراوان بود. در حدود ماه جولای ، و همچنین در اوج سوم ، به طوری که در ماه های نوامبر و دسامبر علت اصلی بستری بیماران در بخش های کرونا سندرم میس داشتند ، خوشبختانه با فروپاشی اپیدمی ، تعداد بستری شدن در بیمارستان به دلیل این سندرم نیز کاهش یافت ، اما ما هنوز هم هستیم نگران قله های بعدی بیماری و افزایش تعداد کودکان بستری در بیمارستان.

هشدار در مورد عواقب بازگشایی مدرسه

فهیم زاد ، که از بازگشایی زودهنگام ، به ویژه مدارس انتقاد می کند ، گفت: “بازگشایی مدارس و شرکت در کلاس ها تصور غلطی است که کودکان در Covid دخالت نمی کنند. و حتی مرگ در میان کودکان. باید توجه داشت که پیگیری آن برای کودکان دبستانی بسیار دشوار است. قوانین بهداشتی تا بتوانند بیماری را به دیگران منتقل کنند ، حتی اگر مبتلا به کوویید شدید نباشند.

وی در عین حال به کمبود امکانات آموزشی واقعی در برخی مناطق دور افتاده و دارای امتیاز کمتری از کشور اشاره کرد و گفت: “با این وجود قبل از تضمین سلامت دانش آموزان ، مدارس نباید بازگشایی شوند.” خوشبختانه خانواده ها بیش از گذشته آگاهی پیدا کرده اند و امیدواریم دیگر وقایع پیام رسان های قبلی تکرار نشود.

افزایش بروز کودکان در قله بعدی تاج

یک متخصص بیماریهای عفونی کودکان در ادامه اذعان داشت: طبق هشدارهای متخصصان اپیدمیولوژیست ، در صورت بی توجهی به آیین نامه رفتار ، سردرد کرونا بعدی که ممکن است در فوریه یا مارس رخ دهد ، به دلیل جهش ویروس شدیدتر از امواج قبلی خواهد بود. ؛ “در این حالت ، کودکان از این بیماری در امان نیستند و دفعات و نسبت بستری شدن در بیمارستان ها دوباره در کودکان افزایش می یابد.

دکتر فهیم زاد نسبت به افزایش شیوع کودکان و شدت بیماری در موج بعدی بیماری کرونا قلب هشدار داد و گفت: “در قله سوم بیماری ، تمام قرنیه های بیمارستان پر بود و بخش مراقبت های ویژه مجهز بود برای مراقبت از این بیماران این اوج در کودکان کاهش یافته است ، اما پیش بینی می شود که در صورت رسیدن به اوج بعدی ، شدت بیماری و عفونت افزایش می یابد ، این امر نیاز به توجه بیشتر و مشکلات پیشگیرانه مداوم دارد.

کووید همچنین بر روی کودکان تأثیر می گذارد ، پیشگیری را جدی می گیرد

این متخصص اطفال در پایان با بیان اینکه از دست دادن حتی یک کودک فاجعه بزرگی است که جبران ناپذیر است ، اظهار داشت: توصیه می شود خانواده ها و مسئولان از این بیماری و علل آن آگاهی داشته و کتاب ها را جدی بگیرند. مقامات همچنین باید از بازگشایی زودهنگام خودداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا