مجله حوادث

بازگشایی محدود مهدهای کودک برای ثبت نام کودکان

اخبار آفتاب

معاون وزیر رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از بازگشایی محدود مهدکودک ها برای ثبت نام فرزندان به صورت حضوری یا در غیاب والدین خبر داد.

حبیب الله مسعود فرید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهدکودک ها جزو اولین گروه هایی بودند که پس از انتشار کرونا بسته شدند ، اظهار داشت: مهدکودک ها نیز از جمله شرکت های متاثر از پیامدهای شیوع کرونا بودند.

بازگشایی محدود مهد کودک ها

وی گفت که در نظر گرفته شده است که برای سایر مشاغل مانند بیمه یا مزایای بیکاری یا وام به مشاغل دیگر از جمله مهد کودک نیز اقداماتی صورت گیرد. ما در این زمینه مکاتبات بسیاری داشته ایم ، اما موضوع بازگشایی مهد کودک ها نیز بسیار مورد بحث قرار گرفته است و تصمیماتی در این زمینه گرفته شده است.

معاون وزیر امور اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار داشت. “طبق یک مطالعه انجام شده توسط ستاد بهزیستی سازمان بهزیستی و کمیسیون بیماریهای پیشگیری از سازمان بهزیستی ، مهدکودک ها فقط برای کودکان (بدون فرزند) ثبت می شوند.” آنها می توانند افتتاح شوند و والدین می توانند با در نظر گرفتن مسائل بهداشتی به صورت حضوری یا حضوری برای فرزندان خود ثبت نام کنند.

مسعود فرید ادامه داد. “اگر مهد کودک بخواهد کارهای اداری یا نوسازی داشته باشد ، می تواند یک مهد کودک را باز کند ، اما پذیرش کودکان به هیچ وجه اتفاق نمی افتد.”

به گفته وی ، پذیرش کودکان در مهدکودک ها منوط به تصمیم ستاد ملی “کرونا” در سطح ملی است و آنها باید این موضوع را به درستی تصمیم بگیرند. بنابراین ، دستورالعمل اخیر در مورد رفاه ارسال شده به مناطق در حال حاضر در مرحله ثبت نام کودکان است.

براساس تصمیم N 900.99.11505 از تاریخ 1399.2.10 سازمان بهزیستی کشور ، روش بازگشایی مهدکودک ها به شرح زیر اعلام شده است:

* حضور مدیر و مدیر فنی مهدهای کودک مهدکودک از تاریخ ابلاغ بخشنامه:

– مهد کودک را ضد عفونی کنید
– ایجاد اقدامات بهداشتی لازم
– سیستم آموزش مجازی
– شروع ثبت نام برای سال جدید
کلاسهای عادی قبل از بازگشایی

در صورت لزوم ، منابع انسانی در موارد اداری حداکثر دو سوم موارد اداری برای انجام خدمات فوق.

* فاصله فیزیکی ، تهویه مطبوع اتاق و صف باید به گونه ای باشد که از ازدحام جمعیت در منطقه بسته جلوگیری شود.

* کارمندان همه مجهز به ماسک و دستکش برای یادگیری نحوه استفاده صحیح از آنها هستند.

* محصولات تمیز کننده دستی باید به مشتریان و کارمندان مهد کودک ارائه شود.

* با توجه به خطر مرگ و میر ناشی از بیماری Quaid 19 ، مهدکودک ها مجاز به فرزندآوری نیستند و در صورت نقض این مسئله ، بهزیستی استان و شهر با آنها تصمیم گیری می شود.

واضح است كه در صورت اطلاع به ستاد ملي مديريت بيماري هاي كرونري ، دستورالعمل نحوه پذيرش كودكان از طريق همان كميته منطقه به مناطق ارسال مي شود.

منبع: کندوج و فارس:

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا