مجله علمی و سلامت

خطر پیک چهارم کرونا و هشدار درباره بازگشایی‌ها

نماینده کمیته علمی ستاد کرونا گفت: “احتمال اوج چهارم بیماری کرونا به دنبال از سرگیری قابل انکار نیست ، اما امیدواریم با توجه به روند رو به کاهش بیماری ، قله چهارم رخ ندهد.” .

دکتر مسعود مردانی در مصاحبه با کندوجوی با تأکید بر اینکه بازگشایی به طور تصادفی خطرناک است ، اظهار داشت: بازگشایی بدون دلیل مشخص باعث افزایش ویروس در جامعه و افزایش موارد در جامعه می شود. ما یک بار این مسئله را در ماه مه تجربه کردیم و دیدیم که وقتی آمار پایین آمد ، آنها به سرعت مراکز آموزشی ، رستوران ها ، مراکز خرید و غیره را باز کردند و دود در چشم مردم بلند شد و ما به یاد می آوریم که میزان مرگ و میر نیز 500 نفر در روز ثبت شده است.

وی گفت: خوشبختانه مرگ و میر کرونا در روزهای اخیر دو برابر شده است. مردم باید به قوانین رفتاری خود ادامه دهند ، اکنون اخباری را از دفتر فرمانداری در تهران می خوانیم که درصد زیادی از درخواست های سفر بین مناطق کشور غیر ضروری است و این نشان می دهد که مردم فکر می کنند به محض کاهش می توانند سریع سفر کرده و در جلسات شرکت کنند. این یک روش خطرناک است.

این پزشک بیماری عفونی ادامه داد: “بازگشایی مجدد نیاز به نظارت مداوم دارد ، یعنی. که باید دائماً تحت نظارت قرار گیرند تا درصورتی که بازگشایی در افزایش بار بیماری تأثیر بگذارد. “البته این بدون مشکل نیست ، زیرا هر فعالیتی که اکنون آزاد می شود و هر بازگشایی که اکنون انجام می شود ، دو هفته بعد و دو هفته بعد تأثیر خواهد داشت. موارد جدید بیماری ظاهر خواهد شد. ما به عنوان کارشناسان نسبت به این امر هشدار می دهیم تسریع در بازگشایی می تواند باعث آرامش خاطر فعلی این روزها شود.

وی درباره بازگشایی مدارس در برخی مناطق گفت: “معمولاً در تعطیلی هایی که به دنبال شیوع ویروس در دستگاه تنفسی فوقانی رخ می دهد ، اولین ایستگاه هایی است که مدارس و مراکز آموزشی را تعطیل می کند و بنابراین باید آخرین مکان برای بازگشایی و تفکر باشد.” من فکر می کنم وزارت آموزش و پرورش در حال نظارت است. زیرا بدون نظارت مداوم بر اوضاع ، مطمئناً در ماه اکتبر وضعیت به همین منوال خواهد بود و شاهد افزایش بار بیماری خواهیم بود.

یک متخصص بیماریهای عفونی در مورد واکسن های بیماری کرونا فعلی در کودکان گفت: متأسفانه ، اثر و عوارض جانبی واکسن های بیماری کرونا که به کودکان و زنان باردار ارائه شده است ارزیابی نشده اند و تمام آزمایشات بالینی در بزرگسالان انجام می شود. از آنجا که افراد زیر 20 سال و کودکان در معرض خطر بیشتری برای جهش در بیماری عروق بیماری کرونا قلب قرار دارند ، بنابراین این گروه سنی باید بیشتر مراقب باشند.

مردانی ادامه داد: اقتصاد و سطح زندگی مردم هنگام از سرگیری بی تأثیر نیستند. زیرا جبران تعطیلات برای دولت نیز دشوار است. با این حال ، غذای مداوم می تواند به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال بازگشایی احتمال اوج تاجگذاری چهارم وجود دارد ، اظهار داشت: این احتمال قابل رد نیست اما امیدواریم با یاری خداوند با توجه به پیشرفت بیماری قله چهارم رخ ندهد. به نظر می رسد با نظارت و نظارت مداوم می توان از بالا آمدن قله چهارم جلوگیری کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا