مجله فرهنگ

سرانجام بازگشایی سردرباغ ملی و میدان مشق برای مردم

چند سالی می گذرد که شهرداری تهران میلیارد ها تومان برای نوسازی و توانبخشی میدان باغ و میشک هزینه کرده است ، اما پس از اتمام کار مأموریت ، وزارت امور خارجه و تعدادی دیگر از ساختمان های دولتی در این منطقه واقع شده اند. مراجعه به عموم مردم بصورت شبانه روزی امکان پذیر نیست و افراد تنها در ساعات اداری می توانند از این مجموعه بازدید کنند. با این حال ، شهردار منطقه 12 معتقد است با جابجایی ساختمانهای وزارت خارجه به مکان دیگری ، از حساسیت امنیتی کاسته شده و مشکل حل شده است.

علی محمد سعادتی در مصاحبه با کندوج ، وی در مورد بازگشایی نهایی سردارباغ ملی و میدان مشخ برای عموم ، گفت: ساکنان تهرانی هم اکنون می توانند در ساعات اداری از منطقه مشک و سر در پارک ملی دیدن کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چند سال پیش شهرداری تهران میلیاردی برای نوسازی منطقه ورزش هزینه کرده است ، اما چرا شهروندان اکنون نمی توانند در زمانهای مختلف از آن استفاده کنند؟ وی اظهار داشت: ساختمانهای وزارت امور خارجه در میدان مشك واقع شده اند و به دنبال این حادثه در جلسه ، شورای امنیت ملی سطح امنیتی را در این زمینه از وزارت افزایش داده و مقررات سختگیرانه ای تعیین شده است.

سعادتی با بیان اینکه قطعاً همکاری خوب شهرداری و مجتمع های واقع در میدان مشخ است ، افزود: فرهنگستان هنر ، پست ، بانک سپه ، وزارت خارجه و غیره. در این میدان واقع شده اند که به خوبی از شهرداری پیروی می کند. در پاییز ، “رویداد برگهای پاییزی” برگزار شد و ما برنامه های متنوعی را برای نوروز و ماه رمضان داشتیم که به دلیل شیوع کورونا و جلوگیری از تجمعات اجتماع لغو شد.

شهردار منطقه 12 با اشاره به درک شهرداری و وزارت امور خارجه در مورد تغییر میدان ورزش به موزه ، اظهار داشت: یک بررسی انجام خواهد شد و باید مدتی صبر کنیم تا ساختمانهای اطراف میدان ورزش در موزه های مختلف تغییر کنیم.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا