اقتصادیکسب و کار ایرانی

دراپ شیپینگ قاب موبایل

دراپ شیپینگ یعنی اینکه شما می‌توانید محصولات دیگران را به مشتریان خود بفروشید، بدون اینکه خودتان موظف به نگهداری موجودی و ارسال سفارشات باشید. به عبارت دیگر، شما می‌توانید یک فروشگاه بدون موجودی ایجاد کنید و از اقلام مختلفی که توسط تامین‌کنندگان دیگر ارائه می‌شود، سود کسب کنید. به نظر می‌آید که دوره دراپ شیپینگ یک فرصت عالی برای کسب درآمد است، اما متاسفانه در ایران انجام آن به صورت دلاری یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. بیایید نگاهی به دلایل این چالش‌ها بیاندازیم.

مشکلات Drop Shipping دلاری در ایران

1. مشکلات پرداخت و ارز: یکی از بزرگترین مشکلات دراپ شیپینگ در ایران، مشکل پرداخت و ارز است. بسیاری از تامین‌کنندگان و سایت‌های دراپ شیپینگ پرداخت به واحد پولی دلار را ترجیح می‌دهند و این امر برای ایرانیان که دسترسی آن‌ها به ارز دشوار است، مشکل‌ساز می‌شود.

2. مشکلات حمل و نقل: ارسال سفارشات به ایران اغلب با چالش‌های حمل و نقل روبروست. تاخیر در تحویل، افزایش هزینه حمل و نقل و حتی گاهی اوقات مشکلات تاخیر بارها در مسیر سفرهای سفرهای بین‌المللی ممکن است باعث ناراحتی مشتریان شود.

3. امور گمرکی: گمرکات ایران اغلب با مسائل اداری و مالی پیچیده‌ای مواجه هستند. این ممکن است موجب تاخیر در تجریه سفارشات و افزایش هزینه‌های وارداتی شود.

با این وجود، اگر شما تصمیم به شروع کسب و کار دراپ شیپینگ در ایران دارید، بهتر است با مشتری خارجی کار کنید. قطعا می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از راهکارهای خلاقانه، به موفقیت برسید.

در نهایت، به عنوان یک دوست به دوست، به شما توصیه می‌کنم که با دقت و اطلاعات کافی به این کار بپردازید. انتخاب تامین‌کنندگان معتبر و معامله‌گرانی که به شما اعتماد دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در نهایت، انجام دراپ شیپینگ به درستی می‌تواند یک منبع درآمد پایدار و موفقیت عالی در زندگی شما باشد.

تعریف و شمای کلی دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ در واقع نوعی خرده‌فروشی است که در آن کالا از انبار تأمین‌کننده (یا تولیدکننده) به صورت مستقیم برای خریدار ارسال می‌شود. درواقع مشتری، کالا را از خرده‌فروش خریداری می‌کند ولی خرده‌فروش آن محصول را در انبار خود موجود ندارد. بنابراین خرده‌فروش محصول را از تأمین کننده می‌خرد و از او (تأمین کننده) درخواست می‌کند که آن محصول را به صورت مستقیم برای خریدار ارسال کند.

پاسخ به یک سوال بسیار مهم

در این میان چه چیزی به خرده‌فروش می‌رسد؟ چطور نحوه انتخاب محصولات پرفروش برای دراپشیپینگ تشخیص دهیم؟ فرض کنید که مشتری یک محصول را به قیمت 100 دلار از خرده‌فروش خریداری می‌کند. خرده‌فروش این کالا را به قیمت 80 دلار از عمده‌فروش یا تأمین‌کننده می‌خرد و 5 دلار هم بابت هزینه پست محصول برای خریدار می‌پردازد. در نهایت 85 دلار هزینه خرده‌فروش می‌شود و 15 دلار هم سود می‌کند.

یک شمای کلی برای درک بهتر فرآیند دراپ شیپینگ

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در فرآیند دراپ شیپینگ سه بخش یا سه واحد درگیر هستند:

  1. مشتری
  2. فروشگاه خرده‌فروشی (شما)
  3. تأمین کننده

همچنین در فرآیند Dropshipping سه کار انجام می‌شود که این سه کار عبارت است از:

  1. مشتری وارد سایت فروشگاه شما (خرده‌فروش) می‌شود و محصول مورد نظر خودش را خریداری می‌کند.
  2. حال که مشتری پول را پرداخت کرد، شما محصول مورد نظر مشتری را از یک تأمین‌کننده یا عمده‌فروش خریداری می‌کنید و از عمده فروش می‌خواهید که آن محصول را به صورت مستقیم از طریق پست برای مشتری ارسال کند.
  3. تأمین کننده هم به پست مراجعه می‌کند و با دادن آدرس مشتری، آن محصول را برای او ارسال می‌کند.

حال که با تعریف و فرآیند دراپ شیپینگ آشنا شدیم زمان آن است که یک گام فراتر بگذاریم و ببینیم که این مدل از کسب و کار اینترنتی که سود خوبی هم به همراه دارد، چه خصوصیات دیگری دارد.

نحوه کسب درآمد از دراپ شیپینگ

در واقع برای راه‌اندازی کسب و کار مبتنی بر دراپ شیپ، در ابتدای کار تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند و اتصال اینترنتی قابل اعتماد است. می‌توانید وب‌سایت تجارت الکترونیک خود را در مدت زمان کوتاهی راه‌اندازی کنید و از طریق آن به فروش محصولات دیگران بپردازید.

برای ثبت سفارش‌ها باید با عمده‌فروش‌ها یا تاجران تماس بگیرید و آنها را راضی کنید که بازاریابی، فروش و ارسال مرسوله‌های خود را به شما بسپارند. گاهی لازم است افزایش فروش آنها را در مدت زمان خاصی تضمین کنید.

درآمد شما از اضافه کردن حاشیه سود به کالای ارسالی حاصل می‌شود. به این صورت که تاجر یا عمده‌فروش به شما یک محصول با قیمت ثابتی را عرضه می‌کند و این شما هستید که ارزش معاملات خود را به آن می‌افزایید.

چگونه از ایران دراپ شیپ انجام دهیم؟

برای اینکه در ایران یک دراپ شیپ راه بیندازید، هیچ محدودیتی وجود ندارد. حتی می‌توانید با شناسایی بازار، درآمد بسیار بالایی از این زمینه کسب کنید. مهم‌ترین چیزی که برای drop shipping احتیاج دارید پیدا کردن تأمین‌کننده‌های خوب و حرفه‌ای و راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین است.

می‌توانید کار خود را با فروش لوازم آرایشی و بهداشتی و فروش پوشاک آغاز کنید. این دو حوزه قبلاً بازدهی خود را به نمایش گذاشته‌اند و مشاهدات نشان می‌دهد که می‌‌توانید با فعالیت در این حوزه‌ها درآمد بسیار بالایی به دست آورید.همچنین می‌توانید در حوزه لوازم تزیینی، زیورآلات، وسایل دکوری، اسباب‌بازی و سایر کالاهای فاسدنشدنی درآمد کسب کنید. علاوه بر این، محصولات مرتبط با کالای آشپزخانه، وسایل یدکی و سایر ابزارها فروش خوبی دارند.

می‌توانید کالاهای مختلفی برای شروع کار خود انتخاب کنید.

برای دراپ شیپ از ایران به سایر کشورهای جهان نیز می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند علی بابا استفاده کنید. در حال حاضر وب‌سایت‌های بسیاری هستند که با ساخت اکانت در آنها می‌توانید به فروش کالاهای تولیدی خود یا خرید مواد اولیه بپردازید.

مزایای دراپ شیپ چیست؟

حوزه تجارت الکترونیک مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ از این رو بسته به اهداف و موقعیت تجارت خود، دستاوردهای متفاوتی را کسب خواهید کرد. در ادامه مهم‌ترین مزایای دراپ شیپ را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

کاهش هزینه سربار

از آنجا که شما محصولات را ذخیره یا بسته‌بندی نمی‌کنید، هزینه‌های سربار به شدت کاهش می‌یابند.

سرمایه اولیه اندک

یکی از ویژه‌های مهم دراپ شیپ این است که می‌توانید با حداقل سرمایه‌گذاری، کسب و کار خود را آغاز کنید.

کاهش ریسک

از آنجا که مجبور نیستید برای کالاهای ارسالی پولی بپردازید، ریسک‌های تجاری مانند گم شدن کالا، سفارش بیش از حد، به نتیجه نرسیدن سفارش‌ها یا کلاهبرداری نیز کاهش می‌یابند. در پایان با معرفی وب سایت عمده فروشی چینی آشنا شدیم

دکمه بازگشت به بالا