مجله بانوان

رکورددار پرتاب دیسک زنان: ۱۰ سال تبعیض دیده‌ام/ هنوز درگیر هزینه کفش و مکمل هستم

ژاله کاردان در پاسخ به حمایت مسئولان فدراسیون دوومیدانی گفت: امیدوارم بعد از 10 سال اثبات اثبات خودم ، تبعیض و قساوت از بین برود.

به گزارش کندوج ، فدراسیون بین المللی دو و میدانی در اوایل دسامبر رده بندی ورزشکاران این رشته را اعلام کرد که بر اساس آن ژاله کاردان رکورددار پرتاب دیسک بانوان ایران در جایگاه 90 قرار گرفت که بهترین موقعیت در بین بانوان ورزشکار ایران بود.

کاردان در گفت وگو با کندوج ، شرایط تمرین خود را تشریح کرد و خواستار توجه بیشتر نمایندگان دو و میدانی پس از رسیدن به بهترین موقعیت در بین بانوان ایرانی شد و گفت: من سال ها بدون مربی ، امکانات و در شرایط وحشتناک تمرین کرده ام و فقط قول هایی را شنیده ام. هنوز نمی تواند در سرما در اردبیل تمرین کند و 14 روز است که پرتاب نمی کند. هر روز فرصت از دست می رود و هیچ جسمی حرکت نمی کند اما من انتظار دارم که مورد حمایت قرار بگیرم و تبعیض علیه من پایان یابد.

وی افزود: اگرچه مربیان ایرانی بسیار خوب هستند اما من مجبورم با مربیان خارجی کار کنم و از امکانات مختلفی برخوردار هستم زیرا بدون امکانات و برنامه ریزی منظم خود را ثابت کرده ام بنابراین انتظار دارم نظامی یا خارجی مربی برای پرتاب در این تصور وجود داشت که من نیز در ارتش خواهم بود. از طرف دیگر ، من تقاضا دارم که چنین برنامه هایی به صورت مقطعی نبوده و برای یک دوره کامل طراحی نشوند.

رکورددار بازیگران دیسکو زنان در مورد سهل انگاری مسئولان گفت: ناکارآمدی دولت منطقه من بسیار زیاد بوده و در این سال ها تشکیلات هماهنگ و صحیحی نداشته است. اگرچه بسیاری می گویند که بدن و سبک من می تواند بیش از 60 متر پرتاب کند و من می توانم در آسیا مدال کسب کنم ، من 10 سال است که پشتیبانی نمی کنم. البته اکنون سجاد انوشیروانی رئیس ورزش استان اردبیل شده و قول هایی داده است. خوشبختانه مسیر موفقیت من در آسیا کوتاهتر از برخی دیگر از بانوان ورزشکار است و اگر مورد حمایت قرار بگیرم می توانم مدال کسب کنم.

وی با اشاره به حمایت مسئولان فدرال و کمیته ملی المپیک از برخی ورزشکاران گفت: “من علی رغم کم لطفی موفق بوده ام.” حمایت بسیاری از دوستان نسبت به اسپانسرها و کمیته المپیک متفاوت است اما در مورد من اینگونه نیست. من یک ورزشکار بد و مجازی نیستم و وظیفه خود را انجام می دهم. من هنوز بد نیستم ، اما هنوز هم با هزینه کفش و مکمل های ورزشی دست و پنجه نرم می کنم.

کاردان در مورد مبلغ کم قرارداد باشگاهی گفت: متأسفانه قراردادهای ما به هیچ وجه خوب نیست ، بنابراین من 17 میلیون نفر را برای پرتاب و رکوردشکنی های خود می گیرم. “با این وجود برخلاف انتظار ما و دو ماه پس از قهرمانی باشگاه ، سپاهان گفت که 50٪ قرارداد را پرداخت می کرد و مدتی بعد 50٪ اضافی را پرداخت می کرد. البته من در وزنه برداری نیز شرکت کردم تا به تیم از نظر امتیاز و همچنین پرتاب دیسک کمک کنم ، بنابراین انتظار داریم همان اندازه که از ورزشکاران خود حمایت می کند ، از آن دسته از ورزشکارانی که در طول مسابقات با این باشگاه قرارداد امضا کرده اند نیز حمایت کند. و در پرداخت قراردادها سریعتر پاسخ دهید.

وی با اشاره به نقش نایب رئیس فدراسیون در دفاع از حقوق ورزشکاران دختر ، افزود: انتظار دارم خانم بهزادی برای گرفتن حقوق ما و بهبود آموزش و شرایط ما کارهای بیشتری انجام دهد زیرا نماینده ما در فدراسیون است و ما مشترک هستیم ما اجازه می دهیم. البته این روابط برای خانم بهزادی کاملاً ضعیف است ، حتی اکنون که مواضع مشخص شده است ، وی برنامه هایی را که گفته است ، فراخوانی نکرده است و ما از آنها حمایت می کنیم. امیدوارم بعد از 10 سال تأسیس ، تبعیض از بین برود و اسپانسرهای قابل اطمینان از من حمایت کنند.

سرانجام ، رکورددار پرتاب پرتاب دیسک زنان ایرانی: “زمانی که آقای سیامی وزیر امور خارجه بود ، با لطف و حمایت وی ، در اردو حضور یافتم و می توانستم نماینده شایسته تری نسبت به سایر زنان در مسابقات قطر باشم.” من هنوز هم انتظار دارم آنها از من حمایت کنند و خوب باشند دوره را زیر نظر یک مربی حرفه ای خوب به اثبات استعداد و توانایی های بالقوه خود برسانم. امیدوارم که آقای سیامی بار دیگر از من برای دریافت نشان آسیایی دیسکوس برای جبران زحمات خود و ارزش واقعی زنان ایرانی سپاسگزار باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا