مجله عمومی

زلزله سی‌سخت، درسی حیاتی برای زلزله تهران

اما واقعیت این است که مردم در حال حاضر به دلیل مسائل اساسی از جمله تاج و اقتصاد قادر به تماشای زمین لرزه نیستند ، اما حکم ما چیست؟ برای بیش از 2 سال ، ما یا آن را مطالعه کرده ایم یا آن را آموزش داده ایم ، یا در ویرانی فاجعه بار زمین لرزه در میان افرادی که از شهری به شهر دیگر رنج می برند ، به دنبال راه حلی برای تشخیص علل این بلایا یا آزمایشگاه شبانه روز هستیم. ما در حال آزمایش روش های مقاوم و روش های آزمایش هستیم!
طبق نامه ها ، من تقریباً 2 سال است که در کشور در زمینه آسیب پذیری شهرها ، به ویژه تهران ، آسیب های لرزه ای و روش های مقاوم سازی آنها و مدیریت بحران فعال هستم. مدیریت زلزله و این مسئله یک مشکل خوب ایجاد کرده است. احساس می کنم و بنابراین بسیار نگران هستم.
آیا گفته های سرور ساکت است یا واقعیت؟ – اگرچه ناراحت کننده است – درست یا غلط ، من روش دیگری را انتخاب کرده ام و فکر می کنم بهتر است مسئله را بیان کنم و با آن روبرو شوم ، حتی اگر دشوار باشد ، از اینکه خود را در مورد آن بشناسم یا فریب دهم!
اولین قدم برای حل یک مسئله پذیرش وجود آن است! برای برخی که دائماً در مورد انعطاف پذیری تهران و فعالیت های خود در کنترل و هشدار سریع صحبت می کنند و سنسورها و غیره را خریداری و نصب می کنند ، گویی مشکل کشور دستگاه نیست!

من همین دستور ریاست معتبر هلال احمر را ارائه می دهم ، که مربوط به یک زلزله کوچک و متوسط ​​با افراد بسیار کوچک ، ساختمانها و غیره است ، خبرهای مشابه: رئیس جمعیت هلال احمر درباره برخی از قربانیان زلزله در منطقه زلزله گفت: در این حادثه مانند هر بحران و حادثه دیگر مردم تحت فشار هستند و اکنون زندگی قربانیان خوب نیست بنابراین با وجود تلاش های هلال احمر ، این اعتراض درست است.
بر این اساس ، ما به همراه مدیر هلال احمر به منطقه زلزله و چندین منطقه در شهر رفتیم و از وضعیت به طور دقیق مطلع شدیم.
توزیع چادر ، پتو ، نایلون و ن اکی رضایت مردم را جلب نکرد. قربانیان به دلیل سرما و باران نتوانستند در حیاط خانه چادر بزنند و به دلایل امنیتی به پناهگاه هلال احمر که در آن چادرها برپا شده بود ، مراجعه نکردند. بنابراین تصمیم بر این شد که با مراجعه به یکی از همکاران هلال احمر در درب منازل قربانیان ، مواد غذایی و مواد کمکی بیشتری برای حل مشکل توزیع شود.

امروز او سرانجام آنچه سالهاست می گویم را تأیید کرد: هیچ راهی برای نجات از زلزله در تهران یا ترافیک از شهر و اثر بخشی مناطق خاص در زلزله وجود ندارد: دبیر هلال احمر: هیچ راه فراری وجود ندارد. از زلزله در تهران.
محمد حسن قوسیان مقدم ، مدیرعامل هلال احمر در مصاحبه با کندوج: “رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که به دلیل بارش باران ، پناهگاه های اضطراری راه اندازی می شود ، بنابراین آنها دو سالن بزرگ به ما دادند و عصر همان روز یک اردوگاه امدادی ایجاد کردیم ، اما کسی نیامد. برخی از کسانی که به طور قطع اهل سی سخت نبودند ، دردسرهایی ایجاد کردند در نهایت اگر پنج چادر به کسی برسد ، 20 میلیون نفر درآمد کسب می کنند. ما دعا می کنیم که زلزله ای رخ ندهد ، اما در تهران گریزی از زلزله نیست و باید آماده باشیم ، اکنون برای زمان زلزله بم آمادگی بیشتری داریم. فرض کنید بعد از زلزله می خواهید به میدان انقلاب جنوب شهر برسید ، می دانید چند روز طول می کشد؟ “چند میلیون سرباز می خواهیم وارد کنیم؟” از زلزله تهران گریزی نیست / ما رهبر نیستیم که زودتر واکسن بزنیم

اگر شرایط یک زلزله کوچک با تعداد محدود ساختمان و تعداد کمی کم است ، بهتر است فریب زلزله تهران را نخورید! من هم به نماز اعتقاد زیادی دارم ، اما بهتر است برای کمک به او توصیه هایی داشته باشیم! گاهی اوقات بهتر است که همان واقعیت ها را در زمین لرزه هایی که به ویژه در کشور اتفاق افتاده است ، شاهد باشیم تا اینکه بخواهیم با چند دلیل ، فرمول و استدلال هشدارهای لازم را برای مسئولان و مردم ارسال کنیم.

می بینید که زمین لرزه 1/6 زاگرس (معمولاً زیر 7) شدید است. و زلزله در البرزی (معمولاً بزرگ) ، به عنوان مثال 1/6 تهران با 3 میلیون نفر یا 4٪ از کل جمعیت کشور با 4 کیلومتر مربع مساحت و با تعداد زیادی ساختمان و زیرساخت و خرابی ها و .. . جایی که!

تقریباً سه هفته بعد ، هنوز هم مشکلات بزرگی برای این شهرهای کوچک وجود دارد که به راحتی برای ترافیک قابل دسترسی هستند. از شهری مثل تهران چه خبر!
انشالله این درسی برای رهبران بحران کشور خواهد بود و آنها دیگر در مورد مقاومت تهران صحبت نخواهند کرد!
ما آنقدر از برنامه هایمان عقب هستیم که حتی نگرش ما نسبت به بحران یک عاملی در زلزله تهران هنوز تمام نشده است ، چه رسد به بحران چند ریسکی که قبلاً در رابطه با فوران آتشفشان آن صحبت کردم! در استان سی سخت ، زمین لرزه با باران و بارش برف باعث بحران شد. بحران زلزله و آتش سوزی در کشور

دوباره تکرار می کنم ، اگر بازی با کلمه زلزله برای برخی از افراد درگیر کافی است و آنها آن را مناسب می دانند ، بیایید برای آن کاری شروع کنیم!

* استاد نمونه مهندسی عمران ، مدیریت زلزله و بحران کشور و بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا