مجله بانوان

 زنان محجبه در آلمان مورد تبعیض شدید قرار دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از “به زودیتحقیقات محققان مدرسه اقتصاد لندن و دانشگاه های پیتسبورگ و پنسیلوانیا در ایالات متحده نشان می دهد که زنان مبدل در آلمان مورد تبعیض قرار می گیرند.
گروهی از دانشمندان دانشکده اقتصاد لندن و دانشگاه های پیتسبورگ و پنسیلوانیا در ایالات متحده اخیراً تحقیقی را در زمینه تبعیض علیه زنان پنهان در آلمان انجام داده اند که نتایج آن به تازگی در مجله معتبر آمریکایی علوم سیاسی منتشر شده است. در این مطالعه ، محققان در 26 ایستگاه قطار در شهرهای بزرگ آلمان از مجریان زن خواستند تا شرایط مختلف را با و بدون حجاب انجام دهند. بر اساس این تحقیقات ، گروه اول بازیگران خود را آلمانی یا اروپایی معرفی کردند ، گروه دوم ادعا کردند که مهاجر هستند و گروه سوم با حجاب اسلامی به ایستگاه قطار آمدند. همه آنها سعی کردند با صدای بلند در مورد زنانی صحبت کنند که پس از تولد فرزندان خود کار می کردند.

برخی از بازیگران زن به شدت از مادران شاغل انتقاد کردند ، برخی معتقد بودند که کار حق زنان است و برخی دیگر بی طرف. کمی بعد ، بازیگران ابزارهای خود را منتشر کردند تا ببینند آیا کسی می تواند به کمک آنها بیاید. جالب است بدانید که نظرات بازیگران در این مطالعه درباره زنانی که به تنهایی کار می کنند ، بر دیدگاه شهروندان و عابران پیاده در ایستگاه قطار تأثیر نگذاشته است. بلکه به طور سیستماتیک ، آنها با زنان متفاوت رفتار می کردند.

ماتیاس پورتنریکی از محققان می گوید: “وقتی بازیگران وسایل خود را روی زمین می انداختند ، اکثر رهگذران سعی می کردند به آنها کمک کنند ، اما در مورد زنان پنهان اینطور نبود.” متأسفانه تعداد کمی حاضر بودند به زنان مخفی کمک کنند. این مطالعه به ما نشان داد که شهروندان آلمانی متفاوت با زنان پنهان رفتار می کنند. “در حقیقت ، این مطالعه ثابت می کند که زنانی که روسری بر سر دارند در جامعه آلمان مورد تبعیض قرار می گیرند.”

از سوی دیگر ، به گفته محققان ، تنها محتوای مکالمات پنهان بازیگران توجه رهگذران را به خود جلب کرده بود. به عنوان مثال ، اگر آنها زنان را برای بازگشت به محل کار تحسین می کردند ، از حمایت بیشتر عابران پیاده برخوردار می شدند. با این حال ، هیچ کس به محتوای تلفن زنان در معرض دید توجه نکرد. در نتیجه ، محققان دریافتند بسیاری از مردم به طور ناخودآگاه نسبت به زنان پنهان تعصب دارند و آنها را محافظه کار و سنتی می دانند. پورتنر در این ام وی گفت: “در واقع ، نتایج بسیاری از مطالعات نشان می دهد که چنین پیش داوری هایی نادرست است.” “افرادی که سابقه مهاجرت دارند بیشتر تحصیل کرده و با سواد هستند و این برای جامعه آلمان و اروپا خوب است.”

برای از بین بردن تبعیض در جامعه آلمان ، پورتنر راه حل جالبی ارائه می دهد. او می گوید: “ما باید فضایی در سطح جامعه ایجاد کنیم که افراد دارای سابقه مهاجران و بدون آن بتوانند با یکدیگر ملاقات کنند.” البته ، هیچ ارتباط مستقیمی بین افراد وجود ندارد ، مهم این است که همه شهروندان برای ایجاد هویت مشترک با هم همکاری کنند. اما همه ما می دانیم که این امر نه تنها به اراده مهاجران بلکه به تلاش های کل جامعه برای تلاش برای ادغام بهتر بستگی دارد. “

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا