مجله بانوان

زنان می‌توانند دست معجزه‌گر در حل مسائل و مشکلات کشور باشند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام محمد قمی در مراسم رونمایی از پوستر و لوگو مهواره بانور که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اساساً نور خداوند متعال است و هر چه مظهر خدا باشد نور است و خانواده که بنای الهی است از نور و مظهر این بهره مند است. نور در محور اصلی سازمان یافت می شود. خانواده که یک زن است نظاره گر بودند.

وی افزود: در مسائل خانواده مهم ترین کمکی که می توان به خانواده ای موفق، مرفه و جذاب کرد آموزش است که بانوان می توانند آن را انجام دهند.

قمی بیان کرد: نهادها متولی امر امرار معاش خانواده هستند اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت، نهاد خانواده در برخی موارد ضعیف شده است. مسائل سیاسی، اجتماعی و غیرخانوادگی و نیز سبک زندگی حل نمی شود مگر اینکه دختران و زنان به این موضوع توجه کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی زمان را عصر روشنگری دانست و گفت: در جامعه مترقی و مطلوب، زنان نقش ویژه و مؤثری دارند، امروز مهمترین مسئله جنگ تبلیغاتی و جهاد تبیین است. زنان وقتی به جهاد تبیین می پردازند از مردان موفق ترند.

زنان می توانند معجزه گر در حل مشکلات کشور باشند

زنان معجزه گر هنر در زمینه حل مشکلات کشور

وی افزود: امروز خانواده مورد هجوم دشمنان بشریت است و زن عنصری است که در این برهه می تواند به خانواده کمک کند. زیرا اگر زنان تصمیم به مراقبت از خانواده و در زمینه حمایت از ازدواج داشته باشند، به یافتن مهارت ها و روش های مناسب برای زوجین کمک کنند، موانع را برطرف کنند. بچه داشتن و فرزندپروری و حوزه های مختلف سبک زندگی از جمله مسائل اقتصادی این زنان است که می تواند معجزه کند هنر اگر زنان تحصیل کرده جامعه به مشکل کمک به خانواده و محیط زیست برسند، شاهد حل بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

قمی با بیان اینکه زنان نقش مهمی در امید آفرینی و اشاعه امور خیر دارند و نهادهای دولتی با عنوان حمایت می توانند از اعتلای هم افزایی زنان در این مسیر حمایت کنند، گفت: جامعه ای سالم، شفاف و پرانرژی با سبک زندگی بهتر را شاهد خواهیم بود. . .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: صراحت، پاکی و پاکدامنی زنان ایرانی، تیرها و نقشه های دشمنان را خنثی کرده است. نقش زنان به خانواده محدود نمی شود و می توانند در عرصه های مختلف اقتصادی و امنیتی مراقب نظافت جامعه باشند. امروز وقتی از دستگاه اشتباه می آید وحشت ایجاد می شود به گونه ای که بیشترین ضربه را به بنیان خانواده وارد می کند.

زنان می توانند معجزه گر در حل مشکلات کشور باشند

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات از نقش آفرینی زنان حمایت می کند و این حداقل است بیشترین کاری است که این سازمان ها می توانند انجام دهند زیرا کار اصلی را زنان محله انجام خواهند داد.

در ضمن مریم زاده قاسمی مدیر کل کار اصلی مهواره بانور سخنرانی کرد و گفت: مهواره بانور اقدام مشترک بنیاد هدایت و حوزه زنان سازمان تبلیغات اسلامی است. حل مشکل محله و خانواده یکی از اهداف این امر است مهواره هستند. مسجد بهترین مرکزی است که می تواند مشکلات خانواده را حل کند و زنان در آن نقش مهمی دارند.

وی افزود: همچنین در حفظ این مهواره ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد، جمعیت نهضت بانوان، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سایر شبکه های تلویزیونی در این امر مشارکت خواهند داشت.

مهواره بانور در ماه محرم و صفر برگزار می شود

مدیر دفتر مرکز مهواره بانور در زمان برگزاری این مراسم مهواره اشاره کرد و توضیح داد: این مهواره در ماه محرم و صفر برگزار می شود. البته این مهواره اختصاصی ماه محرم نخواهد بود و برگزیدگان می توانند در بازی های استانی و کشوری شرکت کنند. شایان ذکر است که بستر هم افزایی با منتخبان برای استفاده از این تسهیلات در جهت تحکیم بنیان خانواده فراهم شده است.

زنان می توانند معجزه گر در حل مشکلات کشور باشند

زاده قاسمی گفت: بانوان فعال در مسجد می توانند در این امر شرکت کنند مهواره وی گفت: پس از افتتاحیه فراخوان آغاز می شود و علاقه مندان می توانند شماره 1 را به سامانه ارسال کنند. 5000175 در این مهواره مشارکت کنید.

او گفت که مهواره با نور در دو قسمت برگزار می شود، گفت: قسمت اول مربوط به حل مسئله و شامل هفت محور و 44 موضوع مربوط به خانواده است. از جمله این محورها عبارتند از: ازدواج و تشکیل خانواده، روابط بین زوجین، بچه داشتنتربیت، سبک زندگی، اقتصاد در خانواده و سلامت در خانواده.

مدیر دفتر مرکز مهواره نور ادامه داد: محور دوم مربوط به بخش روایت و خاطره گویی است که شامل خاطراتی از زندگی تبلیغی بانوان می شود. یاران امام و فعالان فعال در حوزه خانه و خانواده شوند.

در ادامه حجت الاسلام کمال خداداده مسئول هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وقتی صحبت از زنان می شود نقش حضرت زهرا(س)س) و حضرت زینب(س)س) در ذهن متبلور می شود. در کانون فرهنگی هنری شبکه مساجد آه تو 12000 زن عضو دارد و ستاد در حال بررسی احیا و تقویت این شبکه است.

وی افزود: تحکیم بنیان خانواده و افزایش جمعیت از اهداف مهم کانون است.

یادآور می شود که در پایان این جلسه پوسترها و تابلوهایی نصب شده است مهواره بانور توسط حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمدیان رئیس بنیاد هدایت، حجت الاسلام خداداده مسئول هماهنگی ستاد مرکزی کانون های فرهنگی هنری کشور اعلام شد. مساجد ، و سایر شرکت کنندگان

دکمه بازگشت به بالا