مجله علمی و سلامت

ساخت ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی در ایران در اوج کرونا

با مسیر Corona ، جهان با کمبود تختهای بیمارستانی ، به ویژه مراکز مراقبت های ویژه و دستگاههای امنیتی مرتبط با ISK روبرو است. در همین شرایط ، ایران برنامه های خود را از بدبین ترین سناریوها پیش بینی کرد و سرانجام ، حتی در اوج Quaid-19 ، این بیماری در بیمارستان باقی نماند و از نظر آمار بهبودی در بین پنج کشور برتر جهان قرار گرفت. .

به گزارش کندوج ، با ورود او ، كرونا تمام پیشرفت های سیستم بهداشت جهانی را زیر سؤال برد. حتی کشورهایی که دارای پیشرفته ترین سیستم مراقبت های بهداشتی هستند ، با شاخص بیمارستان چندین برابر بیشتر از کشورهای در حال توسعه ، نه تنها پادزهر ویروس را پیدا نکرده اند ، بلکه Covid-19 را نیز مدیریت کرده اند. در اوج بحران ، آنها با کمبود بیمارستان ها به ویژه بخش های مراقبت های ویژه روبرو شدند و حتی شروع به انتخاب بیماران کردند.

اقدامات ایران برای بستری در تاج

لازم به ذکر است شاخص بیمارستان در کشور ما 1.7 تخت در هر 1000 نفر جمعیت است. در کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه ، شاخص کلادهای بستری در بیمارستان حدود 3.2 و 3.6 تخت در هر 1000 جمعیت است و در آلمان ، شاخص بیمارستانها برای هر 1000 نفر 6.8 است. با این حال ، به گفته دکتر ایرج حریریچی ، معاون وزیر بهداشت ، جایی که ساکنان این کشورها عمدتا سالمند هستند ، بیشتر بیماران کرونری که به بخش مراقبت های ویژه نیاز دارند و بیماران عادی که به بخش های مراقبت ویژه نیاز دارند ، سالمند هستند. مطابق با این کشورها ، از نظر تختخواب بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه با مشکلات جدی روبرو بودند. در عین حال ، در کشور ما ، ساکنان ما جوان تر هستند و در عین حال در اوج شیوع کورنا ، اقداماتی همچون عدم انتخاب برنامه را در دستور کار قرار داده ایم که به ما امکان خدمات دهی به بیماران Corona را داده است.

به برنامه “تحول” در بحران کرونا کمک کنید

بر این اساس ، در روزهای ابتدایی کرونا به عنوان میهمان ناخوانده کشورمان ، به دلیل توزیع و حمل و نقل سریع Qovid-19 ، سیستم درمانی و مراکز درمانی ، به ویژه در استان های قم و گیلان ، با تعداد زیادی از بیماران بیمار نیاز به بستری شدن و حتی نیازمندی روبرو شدند. آنها در بخش مراقبت های ویژه خدمات ویژه تنفسی و مراقبت های پزشکی داشتند. البته سیستم بهداشت و درمان ایران توانست با کمک واحدهای تحول و درمان بیمارستان که در شش سال گذشته در قالب یک طرح تحول سلامت اجرا شده ، خیلی سریع وضعیت بیمارستان ها را حل کند. به عنوان بخشی از اجرای طرح تحول ، 32 هزار بیمارستان و 3 هزار انبارداری جدید به ظرفیت تختخواب بیمارستانی کشور اضافه شده است ، در حالی که بیش از 45000 اتاق بیمارستان به دلیل بروز بحران مرمت شده است. با قابلیت های مجهز کنترل می شود.

ساخت 20،000 تخت توانبخشی در اوج بحران کورونا

با این حال ، به نظر می رسد که در روزهای اول مارس 2009 ، کرونا سریعتر از سیستم مراقبت های بهداشتی کشور حرکت می کند. زیرا علیرغم همه افزایش ظرفیت ، میزان بروز آن به حدی بود که نگرانی از نبود تخت بیمارستان به دلیل بستری شدن در بیمارستان و بیماران کرون افزایش یافته است. براین اساس ، وزارت بهداشت تصمیم گرفت با کمک سازمانهای مختلفی از جمله جمهوری اسلامی ایران ، سپاه ، هلال احمر ، صنعت گردشگری و سایر کشورها ، قابلیت های جدیدی ایجاد کند. و بر اساس ایده ایجاد مراکز مراقبت های بالینی توسط بیمارستان و بیمارستان ساخته شده است. این بدان معناست که مراكزی به نام مراكز مراقبتهای كلینیك تأسیس شده اند كه هر دو بیمار كرونری كه نیازی به بستری ندارند اما باید قرنطینه شوند می توانند در این مراكز خدمات دریافت كنند ، همچنین بیمارانی كه در بیمارستان بستری شده اند و علائم آنها را دارند. بهبود یافته. پس از دوره بهبودی ، آنها برای خالی کردن تخت برای بیماران بیمار به این کستینگ ها منتقل شدند.

بر این اساس ، سید کمل تقوی نژاد ، معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت ، در کنفرانس مطبوعاتی که اخیراً در قالب یک کنفرانس تصویری از آغاز کورونا در کشور در بخش ساخت و ساز برگزار شد و ایجاد کارهای منزوی و کاربردی را اعلام کرد. ما اجرای پروژه های پزشکی را بر اساس بیمارستانهای میدانی ، مراکز توانبخشی و غیره شروع کردیم.

برای سنبله های احتمالی کورنا آماده شوید

تقوا نژاد ادامه داد: بر این اساس 20 هزار و 600 تختخوابی در مراکز توانبخشی و مراقبت ایجاد شده است که با کمک ادارات مختلف از جمله گردشگری ، سپاه ، ارتش ، هلال احمر و غیره ایجاد شده است. اینها آماده سازی هایی هستند که اگر یک بیماری قلبی عروق کرونا ویروس دیگری داشته باشیم ، می توانیم با این توانایی شرایط را کنترل کنیم.

وی همچنین گفت: “ما سعی کردیم از امکانات موجود خود برای ایجاد فضای تفریحی و بیمارستان های روی زمین استفاده کنیم.” در شرایطی که در استان گیلان با مشکل روبرو بودیم ، ارتش جمهوری اسلامی بلافاصله سعی در ایجاد بیمارستان میدانی در بیمارستان رازی کرد که بخشی از آن در روزهای ابتدایی مورد استفاده قرار گرفت. اکنون بیمارستانهای ما ظرفیت بیماران فعلی را دارند. برخی بیمارستان ها مخصوصاً برای مبارزه با کورونا بودند خوشبختانه با وجود توانبخشی بیمارستانها ، ما به آنها خیلی احتیاج نداشتیم و اکنون شرایط در بیمارستان ها خوب است.

تقوا نینژاد تأکید کرد: امکانات توانبخشی مستقر در محیط دانشگاه برای موارد اضطراری حفظ می شود اما مواردی که در مناطق خارج از خانه و غیره ایجاد شده اند باید به موسسات بازگردانده شوند. البته مهمتر از ایجاد این تختخوابها تجربه ای است که در این زمینه با کمک نیروها به دست آمده است تا بتوانیم سریعاً از این مراکز در شرایط بحرانی استفاده کنیم.

1400 بیمارستان را در بحران Corona ایجاد کنید

در همین حال ، دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ، کندوج وی گفت: در این مدت 20 هزار و 600 تختخواب در کلینیک های قبل و بعد از بیمارستان برای کرونا در کل کشور ایجاد شده است و 1400 بیمارستان از جمله بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه در همین مدت در بیمارستان های کرونا ساخته و مجهز شده اند. ظرفیت اضافه شده در تختخواب کشور.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 120 هزار اتاق بیمارستانی در کشور داریم که شامل 30 هزار تا کرونا نیز می شود. همچنین حدود 8،500 لحاف روانی در کشور وجود دارد که از این تعداد 4500 مورد آن برای بیماری عروق کرونا ویروس قلب ذخیره شده است.

در عین حال ، در پاسخ به سوال کندوج ، جهانپور پیشتر از کاهش چشمگیر زنان کرونا ویروس در بیمارستان های سراسر کشور خبر داده بود و می گفت شیوع کرونا در کشور ما مبتنی بر بدبین ترین سناریو ما بوده است. بر این اساس ، در ماه مارس ، ما شروع به افزایش تعداد تختخواب IC کردیم. ما همچنین درمجموع حدود 8 هزار و 500 واحد مراقبت های ویژه فعال داشتیم که کمتر از 50 درصد آن به کرونا اختصاص داده شده بود و در آن زمان و حتی در اوج بیماری ، هرگز 100 درصد از تختخواب های خود Corona را برنامه ریزی نکردیم.

وی تأکید کرد که حتی در اوج بیماری ، بیماران ما نیز بدون مراقبت های ویژه باقی نمی مانند؛ این در صورت عدم وجود تخت بیمارستان ، مراقبت های ویژه ، تجهیزات تهویه و غیره است. در کشورهای غربی اتفاق افتاده است. این در شرایطی است که زیرساختهای درمانی در این کشورها از نظر جسمی و منابع انسانی بسیار قوی تر از کشور ما هستند. مطمئناً کشور ما بار مددجویان را در مدیریت بیماری و عملیات درمانی ، شناسایی ، جراحی زودرس ، انزوا در خانه ، نظارت بر بیمار و قرنطینه در خانه کاهش داده است.

بر این اساس ، کورونا نشان داده است که همه کشورها برای مهار ویروس هایی مانند کرونا باید برای سلامتی پیشرفت داشته باشند. این چیزی است که سیستم بهداشت و درمان ایران در زمان شیوع کرونا در کشور تجربه کرد و بحران را مدیریت و مدیریت کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا