مجله عمومی

عارضه جانبی جدید مرتبط با استفاده از ماسک

استفاده از ماسک مرحله مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری Covid-19 است ، اما ماسک ها می توانند با برخی از عوارض جانبی نه چندان سرگرم کننده مانند مه لنز ، آکنه و تحریک عمومی پوست صورت همراه باشند. یک عارضه جانبی جدید در حال بررسی است: دستمال مرطوب خشک مربوط به چشم.

به گزارش کندوج ، عصر ایران “گزارشی که در ژورنال Ophthalmology and Therapy منتشر شده نشان دهنده افزایش موارد تحریک و خشکی چشم در افرادی است که به طور منظم ماسک می زنند. محققان دانشگاه یوتا ، نویسندگان این گزارش ، به افزایش موارد خشکی چشم در افرادی که به طور منظم در کلینیک های محلی ماسک استفاده می کنند ، اشاره می کنند. بیماران مبتلا به افرادی که قبلاً هرگز خشکی چشم نداشته اند و افرادی که به طور منظم و برای مدت طولانی ماسک می پوشند ، بیشتر دچار این علائم می شوند. در ماه آگوست ، مرکز چشم پزشکی و آموزش ایالات متحده همچنین در مورد استفاده از ماسک نسبت به خشکی چشم هشدار داد و اطلاعاتی در مورد چگونگی کاهش بیماری ارائه داد.

محققان دانشگاه یوتا می گویند این خبر اهمیت اقدامات محافظت از سلامت چشم و جلوگیری از عفونت را برجسته می کند ، زیرا استفاده از ماسک احتمالاً در آینده قابل پیش بینی ادامه خواهد یافت. با این حال ، می توان برای مقابله با خشکی چشم ، اقدامات مربوط به استفاده از ماسک را انجام داد.

سشوار چیست؟

خشکی چشم بیماری است که به دلیل پارگی یا کیفیت ناکافی رخ می دهد. این شرایط می تواند به دلیل مشکلات در برخی از اجزای فیلم اشک آور ایجاد شود که از چند لایه تشکیل شده است.

خشکی چشم یک بیماری شایع است و می تواند علائم ناخوشایندی مانند موارد زیر را ایجاد کند:

احساس خراش مانند اینکه چیزی در چشم وجود دارد

احساس سوزش یا سوزش در چشم ها

قرمزی چشم

– حساسیت به نور

– تاری دید

خشکی چشم می تواند به دلایل مختلفی از جمله مصرف برخی داروها ، جراحی لیزر چشم ، قرار گرفتن در معرض باد ، سیگار کشیدن یا خشکی و خیره شدن به صفحه برای مدت طولانی اتفاق بیفتد.

چگونه سشوار چشم مرتبط با استفاده از ماسک را بهبود بخشیم؟

خشکی چشم وضعیت جدیدی است که با استفاده از ماسک همراه است و دانشمندان اشاره کرده اند که هیچ نشریه علمی در این زمینه وجود ندارد. بنابراین ، دلیل دقیق آن بررسی نشده است.

با این حال ، برخی نظریه ها مطرح شده است. یکی از تئوری های ذکر شده توسط گزارش دانشگاه یوتا بیان می کند که خشکی چشم همراه با پوشاندن باعث مشکلات جریان هوا می شود. اگر ماسک روی صورت فرد نباشد ، ممکن است هنگام بازدم هوا به سطح چشم برود. این شرایط می تواند باعث تبخیر اشک شود و در نهایت منجر به خشکی چشم شود.

اما محققان دانشگاه یوتا خاطرنشان کردند که افرادی که از ماسکهای چسبناک استفاده می کردند تا ماسک را بهتر و ایمن تر بر روی صورت خود بزنند ، دارای مشکلات چشمی نیز هستند. حدس آنها این است که چسب عملکرد طبیعی پلک پایین را مختل کرده و منجر به خشکی چشم می شود.

قرار دادن نامناسب ماسک بر روی صورت حتی می تواند توانایی پلک را در انجام کار خود مختل کند. همچنین ، برخی از پزشکان گفته اند که ماسک ها می توانند پلک پایین را کمی پایین بیاورند و ظاهر طبیعی را اصلاح می کنند تا سطح چشم را اصلاح کند.

آیا در رابطه با استفاده از ماسک راهی برای پیشگیری یا درمان خشکی چشم وجود دارد؟

خشکی چشم می تواند یک وضعیت دردناک باشد و به شدت علائم بستگی دارد. اگر تمام روز ماسک می زنید و مشکلی ندارید ، احتمالاً خوب هستید. با این حال ، اگر به طور ناگهانی علائم خشکی چشم را تجربه کردید و این در فعالیت های روزمره شما تداخل ایجاد کرد ، باید در اسرع وقت برای مقابله با این بیماری اقدام کنید.

اولین قدم برای کمک به کاهش مشکلات چشمی که دارید این است که مطمئن شوید ماسک به درستی استفاده شده و به صورت صحیح روی صورت قرار گرفته است. با استفاده از ماسک هایی با گیره های بینی و بندهای قابل تنظیم می توانید از تناسب بهتر ماسک با صورت خود اطمینان حاصل کنید. اگر درزها محکم بسته نمی شوند ، یک حوله کاغذی را تا بزنید و آن را بالای ماسک قرار دهید تا از نشت هوا و همچنین راحتی بیشتر جلوگیری کند. همچنین می توانید از چسب پزشکی برای آنلاین و موم ماسک اطراف بینی خود استفاده کنید. با انتخاب چسب مناسب از تحریک پوست خودداری کنید.

در شب می توانید کمپرس گرم را روی چشم خود بمالید. یک حوله را در آب گرم یا گرم خیس کنید و پس از مصرف آب اضافی ، آن را برای چند دقیقه روی چشم خود قرار دهید. این می تواند به تحریک غدد میبومیا در پلک ها ، که لایه خارجی اشک را چرب می کند ، و ترشح روغن بیشتری از طریق این غدد کمک می کند. روغن بیشتر در اشک باعث چربی بهتر چشم ها می شود و احتمال تبخیر سریع را کاهش می دهد.

همچنین استفاده از قطره های چشمی چند بار در روز می تواند مفید باشد. قطره های چرب می توانند موثرتر باشند زیرا از تبخیر سریع اشک جلوگیری می کنند. اما توجه داشته باشید که این قطره ها هنگام استفاده از لنز کارایی ندارند.

اگر خشکی چشم همراه با استفاده از ماسک شدید باشد ، در این صورت عینک محافظ می تواند به شما کمک کند. اگر به طور مناسب پوشانده شود ، در برابر بسیاری از شرایط ناسازگار مقاومت می کند و از ورود ویروس به چشم جلوگیری می کند. اگر هنوز خشکی چشم دارید ، ممکن است چشم پزشک استفاده از لنزهای مایع ، به نام لنزهای اسکلرال ، را برای پوشاندن چشم خود با مایع توصیه کند. این لنزها به حفظ رطوبت چشم در طول روز و بهبود بینایی کمک می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا