مجله علمی و سلامت

کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گزارش شفاف ، جلسه کمیته علمی دولتی نظارت و مراقبت از کووید 19 صبح امروز با حضور آقای دکتر برگزار شد. قاسم جان بابایی ، معاون وزیر بهداشت ، فرید نجفی ، معاون وزیر تحقیقات و فناوری ، دکتر حمیدرضا جماعتی ، دبیر کمیته ملی علوم کرونا و سایر اعضا. بیمارستان قلب شهید رجایی در تهران برگزار شد.

استفاده از ماسک در دستور کار همه است

در ابتدای این جلسه دکتر جان بابایی با بیان اینکه امروز جلسه کمیته علمی کووید 19 با حضور اساتید دانشکده های پزشکی کشور برگزار شد گفت: در حال بحث است.

وی ادامه داد: با توجه به روند خوب واکسیناسیون در کشور ، که هنوز ادامه دارد ، شاهد کاهش مدت بستری در بیمارستان ، تعداد بیماران مبتلا به بیماری شدید و مرگ بیماران هستیم که نشانه خوبی است. اما استادان این کمیته به مردم توصیه می کنند هنگام واکسیناسیون از دستورالعمل های بهداشتی پیروی کنند و از ماسک در دستور کار همه عزیزان استفاده کنند.

دکتر جان بابایی به دستورالعمل های ملی درمان عروق بیماری کرونا در بحث بخشهای سرپایی و بستری اشاره کرد: آنچه در موارد سرپایی مورد تاکید است نباید باشد. این بدان معناست که برخی از افراد به دلیل ترس خود می توانند کارهای تحلیلی انجام دهند که ضروری نیست.

پیوند بای پس عروق بیماری کرونا نیازی به دارو ندارد

معاون وزیر بهداشت گفت: در بخشهای سرپایی نیازی به دارو نیست. مردم عزیز بدانید که نظر اساتید این است که در بخشهای سرپایی نیازی به توموگرافی کامپیوتری و آزمایشات سنتی نیست و فقط پیروی از دستورالعمل های بهداشتی کافی است.

Ramedsaver یک داروی بیمارستانی است

وی با اشاره به نحوه بستری شدن بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب اظهار داشت: معمولا طبق دستورالعمل در صورت لزوم در اورژانس بستری می شوند. در موارد بیمارستانی ، چرخه درمان به خوبی مشخص شده است. نکته اصلی که باید در درمان بیمارستان در بیمارستان رعایت شود این است استفاده از داروهایی به نام بیماری بیماری کرونا قلب به عنوان یک درمان محدود است و در برخی موارد به هیچ وجه به خانه تعلق ندارد. این دارو یک داروی بیمارستانی است و در برخی موارد و شروع بیماری استفاده می شود.

کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان به مدت محدود تجویز شوند

جان بابایی با تاکید بر اینکه استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و مربوط به مطب ها و کلینیک ها نیست ، گفت: کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها و با زمان محدود تجویز شوند. در مواردی بیان شده است عفونت های قارچی کشنده در اثر استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها ایجاد می شوند ، بنابراین مردم باید مراقب باشند که چنین داروهایی را خودسرانه مصرف نکنند و از پزشک نسخه نخواهند.

اهمیت مصرف مناسب اکسیژن در بیماران بیمارستانی

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه مهمترین مورد برای بیمار در بیمارستان استفاده صحیح از اکسیژن است ، گفت: در واقع اولین قدم حمایت تنفسی است که پرستاران به بیماران ارائه می دهند. درمان موثر و کاهش مرگ و میر به صفر

م effectiveثرترین درمان برای این بیماری واکسن است

براساس بیانیه روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی همچنین با اشاره به اینکه مسائل روانی یکی از عواملی است که بر کیفیت درمان بیماران تأثیر می گذارد ، گفت: مواردی مانند سلامت روان و تغذیه مناسب ، صلاحیت بیمار را در طول رفتار. “

جان بابایی ، که اظهار می دارد باید به محدودیت استفاده از داروها ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش مصرف مایعات توجه ویژه شود ، یکی از نکاتی است که توسط اعضای کمیته علمی مطرح شده است: این قطعی نیست.

در پایان ، معاون وزیر بهداشت در مورد کمبود داروهای کرونری در کشور توضیح داد: “خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سعی کردند همه داروهای م inثر در درمان بیماری عروق بیماری کرونا قلب را از طریق تولید داخلی در دسترس عموم قرار دهند. به ما هیچ سابقه ای نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا