کسب و کار ایرانیمجله عمومی

علت برفک زدن یخچال

اگجر شما هم با مشکل برفک زدن یخچال فریزر روبرو هستید، نگران نباشید، اول با مقاله “” برفک ها رو از بین ببرید و در ادامه با ما همراه باشید.برفک زدن یخچال فریزر یکی از مشکلاتی است که در  انواع یخچال فریزرها ❄️ ممکن است رخ دهد. البته امروز با پیشرفت فناوری و تولید یخچال های نوفراست این مشکل حل شده اما با این حال گاهی اوقات فریزرهای نوفراست را هم می‌بینیم. برای جلوگیری از برفک زدن یخچال خود توصیه می‌کنم این مقاله را از دست ندهید.

✔️ اگر برای خرید  به دنبال راهنمای خرید و قیمت انواع یخچال فریزر هستید رو لینک کلیک کنید :

در ابتدا باید توجه داشته باشیم که به‌خودی‌خود یخچال هیچ‌گونه آب و یا رطوبتی را به وجود نمی‌آورد، چون درون یخچال و فضای داخلی یخچال سرد است.با بازکردن درب یخچال و ورود هوای گرمی که در خانه جریان دارد که دارای مقدار کمی رطوبت است این هوا وارد یخچال شده و رطوبت حاصله به دیواره‌های یخچال می‌رسد و در آنجا تبدیل به برفک می‌شود.

اگرشماهم حساسیت زیادی برای برفک زدن یخچال و یا آب کردن برفک یخچال دارید ما به شما محصولی یا قابلیت نوفراست و دیفراست بنام را معرفی می کنیم.

اگر شماهم جزء آن دسته افراد هستید که دوست دارید لوازم خانگی خودر عوض کنید اما به دلیل افرایش روز افزون هزینه ها نمی توانید شرکت آزمایش راه حل را برای شما ارائه داده است تا با خیال راحت هر نوع لوازم خانگی مورد علاقتان را بخرید.

همچنین که سبزیجات و میوه‌ها و مواد غذایی را که درون یخچال قرار می‌دهیم چون دارای مقدار رطوبت هستند وارد هوای یخچال می‌شوند و این رطوبت باعث برفک زدن یخچال می‌شود.

بیشتر بخوانید :

رطوبت محیط

اولین علت برفک زدن یخچال را باید در هنگام این دست در یک محیط که رطوبت کمتری دارد قرار دهید در بعضی مواقع دیده می‌شود که یخچال در کنار آشپزخانه‌ای که حمام در کنار آن استقرار گرفته و با هر بار حمام رفتن رطوبت زیادی وارد آشپزخانه می‌شود و با باز شدن درب یخچال این حجم از رطوبت زیاد وارد یخچال شده و باعث برطرف‌شدن برفک زدن یخچال می‌شود.

بیشتر بخوانید :

یا در محیط‌های کوچک و بسته آشپزخانه با سقف نسبتاً کوتاهی که دارد و در کنار اجاق‌گاز یخچال را قرار می‌دهند و با پخت‌وپز بر روی اجاق‌گاز و قرارگرفتن سماور در آشپزخانه باعث می‌شود که محیط آشپزخانه رطوبت زیادی داشته و دم کند و چند روز یک‌بار یک توده بزرگی از برفک و یخ درون یخچال به وجود آید بنابراین باید در نظر داشت که یخچال در یک محل مناسب قرارداد تا از برفک زدن یخچال جلوگیری شود.

خراب بودن لاستیک دور درب یخچال

دلیل دوم برفک زدن یخچال را می‌تواند مربوط به لاستیک‌های دور درب یخچال فریزر باشد. اگر یک گوشه یا حتی چند میلی‌متر از لاستیک دور در یخچال خراب شده باشد باعث می‌شود که هوای محیط به درون یخچال نفوذ پیدا کرده و این هوا باعث برفک زدن در یخچال می‌شود.

اگر شماهم با این مشکل روبه رو هستید ما به شما پیشنهاد میکنیم خرید را تجربه کنید.بنابراین اگر شما هم دچار مشکل برفک زدن یخچال می‌شوید اولین کاری که باید بکنید لاستیک دور درب را مورد بررسی و بازدید قرار دهید و در صورت مشکل نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا مشکل برفک زدن یخچال‌فریزرتان حل شود.

بیشتر بخوانید :

خراب بودن لاستیک علاوه بر به‌وجودآمدن برفک باعث می‌شود که مدت زمانی را که کمپرسور کار می‌کند زیاد شود که این هم باعث می‌شود که مصرف برق بیشتر گردد و هم باعث خراب‌شدن کمپرسور می‌شود. برای همین به شما سفارش می‌کنیم که ابتدا لاستیک دور درب یخچال را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که خراب بودن نوار دور درب یخچال میتواندیکی از باشد

یخچال‌های قدیمی

اما برفک زدن یخچال‌های قدیمی کمی متفاوت است. در داخل یخچال صفحه خنک‌کننده نشده است که با سرمای آن درون کابین یخچال سرد شود. برفک زدن یخچال های قدیمی در زمان طولانی طبیعی می باشد ولی اگر موارد گفته شده بالا را چک کردید و از درست بودن لاستیک و جای مناسب آن اطمینان پیدا کردید.

دلیل برفک زدن یخچال به صورت پی در پی آن هم در یک مدت کوتاه می تواند که نشانه خرابی ترموستات در یخچال باشد به این معنی که اگر ترموستات خراب شده باشد یخچال سرمایه بیشتری را تولید می‌کند و باعث می‌شود که رطوبت بیشتری را هم به خود جذب کند.

 نکته مهم:

توجه داشته باشید که برای پاک کردن یخچال هیچگاه از لوازم تیز استفاده نکنید. دو شاخه یخچال را از پریز کشیده و مواد غذایی را از آن بیرون بگذارید که فاسد نشود. البته علت های دیگری هم دارد که در مقاله ای جدا به آن پرداخته ایم. و چند ساعت یخچال خاموش باشد و خود به خود به آرامی برفک ها از یخچال جدا می شود و به راحتی می توانید با یک دستمال خشک آن را تمیز کنید.

سعی کنید هر چند وقت یکبار وقت برای خود بگذارید.

یخچال های کمبی

در حال حاضر یخچال‌های فرانسوی هم وجود دارند. یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار دارد کیفری زیر آن کاملاً نوفراست بوده اما در قسمت بالای صفحه تریزون یا همان خنک‌کننده که در آخر یخچال پشت صفحهٔ پلاستیکی کابینت چسبیده شده است

در برفک زدن یخچال‌های قدیمی رطوبت، زیاد جذب می‌شود و به‌صورت قطره‌های آب به دیواره می‌چسبند و این قطره‌ها یخ می‌زند اما هنگامی که کمپرسور قطع می‌شود و موتور استراحت می‌کند این شبنم‌ها و قطره‌های یخ‌زده آب می‌شوند از راه طراحی شده مخزن روی موتور هدایت شده این کار باعث خنک شدن موتور هم می‌شود

بیشتر بخوانید :

ولی اگر این قطرات آب بیشتر شود و به‌صورت یک توده از یخ در بیاید دلیل آن‌یکی از مشکلات زیر می‌باشد.

  • خراب بودن لاستیک درب
  • مناسب نبودن شرایط
  • خراب بودن ترموستات

یخچال‌های بدون برفک یا نوفراست

؟ در یخچال‌هایی که دارای نوفراست و دیفراست هستند دیگر این صفحه تریزون وجود ندارد و در پشت صفحه انتهای یخچال لوله‌های خنک‌کننده در کنار هم وجود دارد که سرما به‌واسطه وجود دارد هدایت می‌شود. در این مدل از یخچال‌ها لوله‌های خنک‌کننده رطوبت را جذب می‌کنند اما سیستم ذوب شدن برف که به‌واسطه دستوری که از برد الکتریکی به المنت نصب شده در کنار اپراتور هرچند وقت یکبار دستور داده می‌شود برفک‌ها ذوب می‌شوند و از راه تخلیه به مخزن که در روی وجود دارد هدایت می‌شود و مانع برفک زدن یخچال شود.

در این‌گونه از یخچال‌ها ممکن است که اپراتور خود برفک زیادی را داشته باشد و باعث شود که سرمایه کافی درون یخچال وجود نداشته باشد برفک زدن یخچال های جدید می تواند علت های زیادی داشته باشد.

  • خراب شدن المنت
  • خرازی یا پاره شدن لاستیک دور درب یخچال
  • خراب شدن برد الکترونیکی
  • خراب شدن سنسور دیفراست
  • خراب شدن

حرف آخر

سعی کنید یخچال هایی را خریداری کنید که دارای سیستم های نوفراست یا دیفراست هستند تا با مشکلاتی مانند برفک زدن یخچال فریزر روبرو نشوید.

پرسش های متداول

مهمترین دلایل برفک زدن یخچال چیست؟

❌ خراب بودن لاستیک درب

❌ مناسب نبودن شرایط نصب یخچال

❌ خراب بودن ترموستات

❌ خراب شدن المنت

❌ خرازی یا پاره شدن لاستیک دور درب یخچال

❌ خراب شدن برد الکترونیکی

❌ خراب شدن سنسور دیفراست

❌ خراب شدن ترموفیوز

چی کار کنم که یخچالم دیگه برفک نزنه؟ راه حل دائمی؟

خرید یخچال های نوفراست بهترین راه حل برای برطرف کردن دائمی مشکل برفک زدن یخچال فریزر شما است.

یخچال فریزر بردون برفک چیست؟

نوعی از یخچال است که با استفاده از تکنولوژِی به صورت خودکار برفک ها را از بین میبرد که به آن یخچال فریزر نوفراست می گویند.

مهمترین دلایل برفک زدن یخچال چیست؟

  • ❌ خراب بودن ترموستات
  • دلایل برفک زدن یخچال و راهکارهای رفع آن

چرا یخچال برفک می زند؟ آیا اطلاعاتی در این مورد دارید؟ مطالعه این مقاله به شما کمک می کند که اطلاعات جامعی را در این مورد کسب کرده و پاسخ روشنی برای این پرسش پیدا کنید. یخچال یکی از لوازم خانگی بسیار پر کاربرد است که بروز هرگونه مشکل در عملکرد آن، نگرانی هایی را برای کاربران به دنبال دارد. یکی از مشکلات عمده این محصول، برفک زدن آن است.

مدل های قدیمی تر یخچال، به طور طبیعی مقدار کمی برفک داشتند. اما با پیشرفت تکنولوژی، یخچال های بدون برفکی تولید شدند که یا مقدار برفک زدن آنها بسیار کم است و یا اصلا برفک نمی زنند. بنابراین می توان گفت که برفک زدن یخچال نوعی مشکل است که باید ضمن بررسی دلایل، آن را برطرف نمود. وقتی یخچال برفک می زند، نیاز به رعایت نکاتی است که در ادامه مطلب به آنها اشاره می کنیم؛ با ما همراه باشید.

چرا یخچال برفک می زند؟

اصلی ترین مواردی که وقتی یخچال برفک می زند مورد بررسی قرار می گیرند عبارتند از:

  • بروز ایراد در ترمودیسک یخچال
  • خرابی المنت یا هیتر یخچال
  • سنگین شدن درب یخچال
  • عدم وجود سیستم ضد برفک یا دیفراست در یخچال
  • آلودگی نوار دور درب یخچال
  • خرابی تایمر یخچال
  • قرار گرفتن یخچال در محیط بسته و گرم
  • فاصله کم یخچال از دیوار و خنک نشدن کمپرسور
  • باز و بسته کردن مداوم و بی دلیل درب یخچال
  • خرابی و فاسد شدن لاستیک های دور درب یخچال

رفع مشکل برفک زدن یخچال

برفک زدن یخچال به ویژه در مدل هایی که دارای سیستم های ضد برفک هستند، مساله ای است که در صورت تداوم می تواند بر عملکرد کلی این محصول تاثیر گذار باشد. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان از بروز این اتفاق جلوگیری کرده و به این ترتیب، عمر کاری یخچال خود را افزایش دهید. برای پیشگیری از برفک زدن یخچال، بهتر است وسایل و خوراکی ها را تا حد امکان در قفسه های درب قرار ندهید.

این مساله ممکن است باعث نیمه باز ماندن درب یخچال شود که در این صورت، یخچال برفک می زند. همچنین بهتر است هر سال یخچال خود را سرویس کرده و این کار را به صورت دوره ای انجام دهید. نصب یخچال به صورت صحیح و طراز کردن این محصول نیز تاثیر بسزایی در پیشگیری از برفک زدن آن خواهد داشت.

روش های تعمیر برفک زدن یخچال

برای تعمیر یخچالی که برفک می زند، راه حل های مختلفی وجود دارد. در وهله اول باید گفت یخچال هایی که قدیمی تر بوده و از سیستم های ضد برفک برخوردار نیستند، باید به صورت منظم و ترجیحا هر دو ماه یک بار به طور کامل برفک زدایی شوند. این کار را خود کاربران می توانند انجام دهند و نیازی به دخالت تعمیرکار نیست. اما در مورد یخچال های جدید که مجهز به تکنولوژی های ضد برفک هستند، گاهی نیاز است که محصول توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی شده و قطعات آن تعمیر و یا تعویض گردند.

به عنوان مثال اگر به دلیل خرابی تایمر و ترمودیسک یخچال برفک می زند، این قطعات باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و تعمیر گردند. حتی ممکن است این قطعات نیاز به تعویض داشته باشند. همچنین اگر المنت یخچال مشکل پیدا کند، تنها تعمیرکاران مجرب از عهده آن بر می آیند.

تعمیرات یخچال

تعمیرات یخچال و کلیه خدمات و سرویس های مربوط به آن را می توانید از مرکز سخت افزار ایران دریافت نمایید. برای این منظور، واحدی مجزا در این مرکز راه اندازی شده است که به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات تعمیری روز دنیا مجهز شده است. به گونه ای که برای ترمیم هرگونه مشکل این محصول، ابزار مورد نیاز آن در دسترس تعمیرکاران می باشد. از آنجا که  مقوله ای تخصصی بوده و نیازمند مهارت بالایی است، تکنسین های مجرب در این مرکز، فرایند ترمیم را بر عهده گرفته اند.

به این ترتیب، شما کاربران گرامی می توانید از کیفیت بالای خدمات ارائه شده اطمینان کامل داشته باشید. لازم به ذکر است که مدیریت مرکز سخت افزار ایران، با هدف تامین آرامش کاربران خود، اقدام به راه اندازی سرویس در محل برای تعمیرات یخچال نموده است. به این ترتیب، شما کاربران گرامی می توانید با برقراری یک تماس با شماره تلفن مرکز سخت افزار ایران، تعمیر یخچال خود را پیگیری نمایید.

مرکز سخت افزار ایران

، در طول سالها فعالیت خود، به ارائه خدمات تخصصی در حوزه ترمیم محصولات الکترونیک اشتغال دارد. انواع لوازم خانگی، ماشین های اداری، تجهیزات رایانه ای، گوشی های هوشمند و تبلت، قطعات جانبی و … در این مرکز مورد بررسی و تعمیر تخصصی قرار می گیرد. همچنین خدمات این مرکز بسیار گسترده بوده و سطح وسیعی از برندهایی همچون: ال جی، سامسونگ، کانن، ریکو، اچ پی، کونیکا مینولتا، سونی، اپل، شارپ، توشیبا و … را در بر می گیرد.

لازم است بدانید که مشتری مداری شعار اصلی مرکز سخت افزار ایران بوده و کارشناسان در راستای تحقق همه جانبه این شعار تلاش می کنند. در صورت نیاز به هرگونه خدمات در حوزه محصولات الکترونیکی خود، می توانید به مرکز سخت افزار ایران مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید.

 / /  /  / / /  

یکی از مشکلات رایج یخچال‌ها، برفک زدن است. اگرچه در یخچال‌های مدرن امروزی کمتر شاهد این اتفاق هستیم اما به هر حال برفک زدن یخچال بسیار شایع است. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که چرا یخچال برفک میزنه و راهکار از بین بردن برفک یخچال چیست؟ بی توجهی به علت برفک زدن یخچال، منجر به کاهش راندمان موتور، افت قدرت خنک کنندگی و در نهایت خرابی دستگاه خواهد شد. در این مقاله ابتدا دلایل مختلف برفک زدن یخچال را بررسی و در ادامه راه‌های از بین بردن برفک یخچال را به صورت کامل آموزش می‌دهیم. همراه نیوسرویس باشید.

با مهم‌‌ترین دلایل برفک زدن یخچال آشنا شوید!

قبل از اینکه به مهم‌ترین دلایل برفک زدن یخچال بپردازیم، ابتدا باید بگوییم که برفک یخچال چگونه تشکیل می‌شود؟

هوای فضای درون یخچال، بسیار خنک بوده و دمای پایینی دارد. این هوای خنک باید به صورت متوالی، در قفسه‌ها و قسمت‌های گوناگون یخچال به حرکت درآمده و در گردش باشد. هنگامی که هوای خنک درون یخچال با هوای گرم و مرطوب بیرون برخورد می‌کند، برفک در نقطه برخورد آن‌ها ایجاد می‌شود. روش‌های مختلفی که موجب ورود هوای گرم به داخل یخچال می‌شود، از مهم‌‌ترین دلایل برفک زدن یخچال به حساب می‌آید.

  1. لاستیک درب یخچال پوسیده است

نوار یا لاستیک دور درب یخچال وظیفه دارد، مانع از ورود هوای گرم به یخچال و خروج هوای سرد از درون آن شود. با خرابی یا پوسیدگی این لاستیک، درب یخچال هم درست بسته نشده و هوای گرم به محیط یخچال وارد شده و دستگاه برفک می‌زند. باز و بسته کردن بیش از حد و یا محکم بستن درب یخچال، بعد از مدتی باعث خرابی لاستیک دور درب خواهد شد

  1. نامناسب بودن مکان یخچال

ساده‌ترین علت برفک زدن یخچال، به مکان نصب آن بر می‌گردد. اگر یخچال در کنار وسایل گرمایشی مانند سماور و اجاق گاز قرار بگیرد، با هر استفاده مقدار زیادی گرما و هوای مرطوب به فضای آن وارد و باعث ایجاد برفک می‌شود.

  1. مستهلک شدن بدنه دستگاه

گاهی اوقات این مستهلک شدن بدنه دستگاه است که، باعث ایجاد برفک می‌شود. ضربه خوردن در هنگام جابه جایی و یا رطوبت زیاد محیط، می‌تواند باعث پوسیدگی و آسیب به بدنه دستگاه شود. برای عیب یابی این مشکل و برطرف کردن آن، باید از خدمات استفاده کرد.

  1. ترموستات معیوب شده است

ترموستات، وظیفه ثابت نگه داشتن دمای محیط درونی یخچال را برعهده دارد. خرابی ترموستات، باعث برهم خوردن تعادل دما و افزایش سرمای بیش از حد استاندارد یخچال و برفک زدن آن می‌شود. ترموستات از قطعات مهم یخچال محسوب شده و باید توسط سرویسکار ماهر در حین عیب یابی و رفع ایراد شود. نصب یخچال در کنار وسایل گرمازایی مانند اجاق گاز، باعث برفک زدن بخش‌های مختلف آن خواهد شد

علت برفک زدن بخش‌های مختلف یخچال چیست؟

برای پیدا کردن مناسب‌ترین راهکار از بین بردن برفک یخچال، ابتدا باید علت برفک زدن در بخش‌های مختلف دستگاه را ریشه یابی کرد.

  • برفک زدن در اطراف و کناره‌های درب یخچال فریزر، به معنای درست بسته نشدن کشو و یا پوسیدگی لاستیک دور درب است.
  • وجود برفک زیاد در تمام بخش‌های یخچال فریزر، به معنای باز ماندن درب یخچال برای یک زمان طولانی است.
  • برفک زدن کم، در تمام قسمت‌های یخچال به این معنا است که دمای دستگاه بیش از حد استاندارد پایین بوده است.
  • وجود برفک در قسمت عقبی یخچال، یعنی مکانی که سیم پیچ‌های اواپراتور قرار گرفته‌اند خبر از وجود مشکل در پروسه یخ زدایی دستگاه می‌دهد و این احتمال وجود دارد که، دیفراست معیوب شده باشد.

با دانستن علت برفک زدن بخش‌های مختلف یخچال، می‌توانید مشکل را عیب یابی و آن را برطرف کنید

آشنایی با عملکرد یخچال‌های نوفراست یا بدون برفک

به دلیل رطوبت حاصل از مواد غذایی و سرما، برفک زدن یخچال امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است. در گذشته برای از بین بردن برفک، یخچال را از برق کشیده و بعد از خارج کردن مواد غذایی منتظر آب شدن برفک می‌شدند. اما با پیشرفت صنعت یخچال سازی و به کارگیری سیستم یخ زدایی در یخچال‌های نوفراست، می‌توان به سرعت و بدون زحمت برفک‌های تشکیل شده را از بین برد.

در این یخچال‌ها، کویل اواپراتور در بخش انتهایی یخچال فریزر قرار گرفته و با روکش پوشیده شده‌اند. هوای سرد نیز، توسط فن به درون کابین می‌رود. در طی این پروسه نیز، رطوبت درون یخچال روی کویل‌های اواپراتور نشسته و سرد شده و یخ می‌زند. اما المنت نصب شده کنار این کویل‌ها، با دستور برد الکترونیکی، این برفک‌ها را آب می‌کند. برفک آب شده، از مسیر تخلیه به سمت کمپرسور رفته و با گرمای آن تبخیر شده و باعث خنک شدن این قطعه می‌شود. در حال حاضر تمامی مدل‌های جدید یخچال مانند ساید بای ساید ال جی، سامسونگ و بسیاری از برند‌های ایرانی مانند امرسال، یخچال‌های نوفراست یا بدون برفک تولید می‌کنند. یخچال‌های نوفراست یا بدون برفک، با کمک المنت برفک‌های روی اواپراتور را آب می‌کنند.

آیا یخچال بدون برفک هم برفک می‌زند؟

در سیستم یخ زدایی یخچال نوفراست، برفک‌ها به طور اتوماتیک آب شده و نیازی به خاموش کردن یخچال برای طولانی مدت نیست. این پروسه با کمک المنت، برد الکترونیکی و کندانسور به درستی انجام می‌شود، پس طبیعی است که با خرابی هر یک از این قطعات، یخچال بدون برفک هم برفک بزند. به عبارت دیگر با از کار افتادن این قطعه‌ها، حجم برفک کویل اواپراتور به مرور افزایش و قدرت خنک کنندگی دستگاه هم کاهش می‌یابد.

یخ زدگی و برفک زدن در یخچال نوفراست، اغلب در محصولات برند سامسونگ دیده می‌شود. برفک زدن یخچال ساید سامسونگ، خبر از خرابی قطعات مهم آن می‌دهد. اگر با این مشکل مواجه شدید، چندان نگران نباشید، کافی است با نیوسرویس تماس بگیرید و از خدمات در محل خود استفاده کنید.

چرا باید برفک یخچال را از بین ببریم؟

برای بالا بردن راندمان و جلوگیری از خرابی قطعات، باید برفک یخچال‌های دیفراست را سریع از بین برد. برای از بین بردن برفک یخچال قدیمی، باید به صورت دستی اقدام کرده و یک برنامه مشخص داشته باشید. حجم برفک را نیز در نظر بگیرید، اگر لایه‌های یخ در زمان کمتری ضخیم شده‌اند، باید پروسه از بین بردن برفک را جلو بیاندازید.

  • با آب کردن برفک یخچال، دمای دستگاه نیز به حالت استاندارد بر می‌گردد. زیرا برفک ضخیم، مانع از کارکرد درست ترموستات برای تنظیم دما شده و اجازه نمی‌دهد دستگاه درجه مشخصی داشته باشد.
  • با از بین بردن برفک، فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی خواهید داشت.
  • برفک می‌تواند بوی بدی در یخچال ایجاد کند، بنابراین آب کردن آن باعث از بین رفتن بوی نامطبوع نیز خواهد شد.

برای از بین بردن برفک در یخچال دیفراست، باید یک برنامه مشخص داشته باشید.

اگر می‌خواهید سرما را کاهش دهید، ولوم را به سمت عدد 1 بچرخانید. اگر روی ولوم تنظیم درجه یخچال شما شیار وجود دارد، ولوم را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا مواد غذایی داخل یخچال خنک تر شوند. بهترین تنظیم معمولا وسط ولوم است. اگر رنج ولوم شما از 1 تا 5 است، سعی کنید آن را روی 3 قرار دهید.

چگونه برفک یخچال را سریع از بین ببریم؟

اگر می‌بینید که یخچال، با لایه ضخیمی از برفک پر شده و دیگر فضایی برای ذخیره مواد غذایی ندارید وقت آن رسیده که، برای از بین بردن برفک یخچال اقدام کنید.

  1. وسایل مورد نیاز را فراهم کنید!

برای برفک زدایی از یخچال فریزر، باید قفسه‌ها و کشو‌ها را بیرون بیاورید. پس از قبل روی زمین روزنامه یا پارچه‌ای بزرگ بیاندازید، تا کشو‌های بیرون آورده شده را روی آن قرار دهید.

برای خشک کردن نقاط مختلف یخچال، به چند دستمال تمیز هم نیاز پیدا می‌کنید. یک سینی بزرگ یا جعبه مخصوص نگهداری یخ تهیه کنید، تا موادغذایی را از یخچال به آن منتقل کنید.

  1. خاموش کردن یخچال فراموش نشود

فراموش نکنید که ابتدا باید یخچال را خاموش کنید، تا تمام یخ‌ها و برفک درون آن به شکل طبیعی آب شود. این پروسه کمی زمان بر است، اما بهتر از انجام کار‌هایی مانند گرفتن سشوار روی یخ است که می‌تواند به قطعات دستگاه آسیب بزند. آب کردن برفک یخچال با وسایلی ماند سشوار و یا حتی آب جوش به قطعات دستگاه آسیب خواهد زد

  1. تمام این نکات را در نظر بگیرید

در طی آب شدن برفک‌ها، کف آشپزخانه کمی خیس خواهد شد. بهتر است برای پیشگیری از این مشکل، تعداد زیادی حوله یا پارچه ضخیم کناره‌های یخچال قرار دهید. برای جدا کردن برفک‌های باقی مانده روی یخچال، هرگز از چاقو و سایر وسایل تیز استفاده نکنید. یک کاردک پلاستیکی می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد. بعد از تمیز کردن برفک، بهتر است درون و بیرون یخچال را با آب گرم و مواد شوینده تمیز کنید. با اینکار لکه‌ها و تکه‌های جا مانده مواد غذایی، از یخچال پاک شده و دیگر خبری هم از بوی بد دستگاه نخواهد بود.

شستن قفسه‌ها و کشو‌ها را فراموش نکنید، سپس با یک دستمال تمیز رطوبت درون یخچال و قفسه‌ها را بگیرید. بعد از قرار دادن کشو‌ها در مکان مخصوص خود، مواد غذایی را هم درون آن‌ها گذاشته و یخچال را به برق زده و روشن کنید. بعد از آب کردن برفک یخچال، با کمک مواد شوینده قسمت بیرونی و درونی دستگاه را تمیز کنید

ترفند‌هایی کاربردی برای جلوگیری از برفک زدن یخچال

  • بعد از استفاده از یخچال، از بسته بودن درب آن اطمینان حاصل کنید.
  • کشو و قفسه‌های یخچال را بیش از ظرفیت مجاز از مواد غذایی پر نکنید، تا به موتور فشاری وارد نشود.
  • در هنگام نصب یخچال، آن را در حدود 10 سانتی متر از دیوار فاصله دهید.

به طور طبیعی، برای برفک زدایی یخچال باید هر چند ماه یکبار اقدام کنید. اما اگر مجبورید این کار را ماهی یکبار و یا حتی هر دو هفته یکبار انجام دهید، باید برای تعمیر دستگاه اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا