مجله بانوان

فریده شجاعی: دیگر تحمل ناملایمات را نداشتم/ نمی‌توانستم به بسکتبال کمک کنم

نایب رئیس بانوان در بسکتبال پس از انصراف از اتحادیه گفت: مشکلات شخصی و کاری دست به دست هم داده و فکر می کنم حضور من دیگر نمی تواند موثر باشد.

به گزارش کندوج، فریده شجاعی نایب رئیس بانوان انجمن بسکتبال روز دوشنبه 11 بهمن ماه از سمت خود استعفا کرد و با تایید رئیس این انجمن موافقت کرد.

شجاعی در گفت وگو با خبرنگار کندوج، درباره علت استعفا گفت: مشکلات شخصی و کاری همه دست به دست هم داده و فکر می کنم حضور من دیگر نمی تواند موثر باشد.» مشکلات شخصی مختلفی پیش آمد و من استعفا دادم.

وی در پاسخ به این سوال که شما با رئیس انجمن مشکل داشتید و در راستای استعفای خود نبودید، گفت: رئیس انجمن بسیار خوب و آقایی است و خوب است بسکتبال چنین افرادی داشته باشد. در کنار آن من هیچ مشکلی با او نداشتم اما احساس می کردم دیگر نمی توانم برای بسکتبال مثمر ثمر باشم. من نتوانستم آنطور که باید و شاید رشد و بلوغ به دختران بسکتبال خدمت کنم. در کل اوضاع خوب پیش نرفت. دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد، اما اگر می توانستم دلیل را پیدا کنم، می ماندم. بهتر است انسان جوان تر، توانمندتر و با قدرت بیشتر باشد.

شجاعی در پاسخ به این سوال که یکی از دلایل استعفای شما نداشتن سمت معاونت زنان رئیس جمهور بوده است، گفت: این را نمی گویم. به طور کلی معاون رئیس جمهور در قانون اساسی قبلی قدرت کمی داشت، اما در قانون اساسی جدید تغییر کرده است و این خوب است. به هر حال اخراج من بهتر است و هر که بیاید بهتر از من کار می کند زیرا با تغییرات قانون اساسی و توجه به عدالت جنسیتی اوضاع بهتر شده است.

وی ادامه داد: از 10 سالگی وارد ورزش شدم، بعد از انقلاب هم ورزش را اداره می کردم و تحصیلاتم ورزش بود. شما هم خانواده ام را می شناسید. زندگی ما یک ورزش بود و کمتر خانواده ای زندگی خود را وقف ورزش کرده است. ایمانم را به نوجوانانم بخشیده ام و کوشیده ام تا درد ورزش بانوان را التیام بخشم. به هر حال من شکست ها و بردهایی داشته ام و همه این مسائل در کنار هم باعث شده 55 سال کار کنم.

شجاعی در ادامه با بیان اینکه همیشه از پیوستن دختر نایب رئیس به تیم ملی انتقاد شده است، ادامه داد: هیچکس اهمیتی نداد که دختر نایب رئیس 5، 6 سال بازی کرده است. در مسابقات گلف جام جهانی دانشجویان و قهرمان جام اخلاق. آیا کسی برای تمجید از چنین ورزشکاری آمده است؟ فقط انتقاد کردند. این چیزها همه دست به دست هم می دهند. الان تنها کسی که از اخراج من راضی است دخترم است که می گوید دیگر پشت سر من حرف نمی زنند. من در سنی هستم که دیگر نمی توانم این بدبختی ها را تحمل کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از جام ملت های آسیا که به خاطر حضور دخترتان در تیم ملی مورد انتقاد قرار گرفت، استعفا ندادید، گفت: ای کاش دوره من تمام می شد. من صبر و پشتکار زیادی داشتم، مشکلات را حل کردم و گفتم چهار سال می شود. من هرجا بودم آدم شناخته شده ای بودم و صلاح نبود چند ماه قبل از انتخابات استعفا بدهم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا