مجله عمومی

ماجرای مسدود شدن دیروز مرز ارمنستان چه بود؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، صبح دیروز جمعه 26 شهریورماه ، سخنگوی سرویس گمرک اعلام کرد که مرز بسته شده است شمال با توجه به بسته شدن بخشی از جاده ، تردد به ایروان اعلام شد. با این حال ، این مقام مسئول از باز شدن مسیر در آخرین ساعات روز گذشته خبر داد و خواستار اطلاع رانندگان قبل از حرکت به این پست مرزی شد.

محمدجواد هدایتی ، مدیر حمل و نقل انجمن راهداری گفت: یا وی به آنلاین گفت: “این به دلیل اختلافات مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.” برمی بودن؛ این دو کشور هنوز موفق نشده اند و تعیین موقعیت مرزهای آنها نسبت به خط مرزی ؛ بنابراین بخشی از مسیر بین مرزها شمال با فاصله 8 کیلومتری بین شهرها وارد ایروان شدیم .اپان و گوریس ارامنه به اسارت ارتش آذربایجان در آمدند.

وی ادامه داد: سرانجام ارامنه یک جاده فرعی را معرفی کرده بودند تا تردد متوقف نشود و در عوض جاده اصلی باشد و ناوگان از آن عبور کند ؛ البته گاری ها نمی توانند از این جاده عبور کنند زیرا جاده باریک است و 30 کیلومتر آن خاکی است. به همین دلیل ، دولت ارمنستان بلافاصله اولین آماده سازی را در جاده انجام داد و قسمتی از جاده را مساوی کرد تا اجازه حرکت 6 دوچرخه ، 10 دوچرخه و ماشین سواری را بدهد. مسافران بدون اتوبوس و با کم اهمیت رئیس و وان می توانند ادامه دهند.

مدیر دفتر حمل و نقل و حمل و نقل بین المللی Vega-og samgöngustofnun ادامه داد: در پایان روز گذشته ، مذاکرات برای از سرگیری مسیر به پایان رسید و مسیر اصلی اواخر شب گذشته بازگشایی شد و تردد فراهم شد. در حال حاضر ، ناوگان می تواند از اولین مسیر ، از ایروان به ایران و از مرز حرکت کند شمال سفر به ایروان.

هدایتی ادامه داد: مرزها نوردو ز در حال حاضر ، تنها مرز ایران با اتحادیه اوراسیا این است. اگرچه راه اصلی هنوز توسط آذری ها مسدود شده است ، اما می توان از مسیر دیگر با بهبود و بهبود زیرساخت ها استفاده کرد. ما 45 کیلومتر مرز مشترک با ارمنستان داریم و هیچ دلیل اقتصادی برای ایجاد مرزهای جدید بین دو کشور وجود ندارد. ما مشکلات مرزی نداریم ، مشکل اصلی ادامه مسیر در اعماق خاک ارمنستان و اختلافات مرزی آنها با آذربایجان است. ما هیچ اختلاف مرزی با ارمنی ها نداریم. اما آذربایجان می گوید جاده اصلی شمال به سوی ایروان از سرزمین های قره باغ قدیم می گذرد قلمرو این کشور محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا