کسب و کار ایرانیمجله عمومی

مهمترین دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون

علل خالی شدن باتری آیفون در این مقاله به بررسی علل خالی شدن باتری آیفون می پردازیم. به طور معمول، باتری تلفن همراه آیفون می تواند 10-12 ساعت در طول روز شما را دوام بیاورد. اگر متوجه شدید که باتری آیفون شما سریعتر از حد معمول خالی می شود، ممکن است مشکل از آیفون شما باشد. برخلاف تصور رایج، شایع ترین مشکلات باتری آیفون مربوط به نرم افزار است. زیرا شرکت اپل باتری گوشی های خود را به گونه ای طراحی کرده است که در استفاده های سنگین از دوام خوبی برخوردار باشند. به همین دلیل در این مقاله به راهکارهایی برای جلوگیری از خالی شدن باتری آیفون می پردازیم.

دلایلی که باتری آیفون بدون استفاده از بین می رود

دلایل زیادی برای تخلیه باتری آیفون وجود دارد که معمولاً مربوط به نرم افزار است و ممکن است برای همه کاربران آیفون این اتفاق افتاده باشد. در زیر به دلایلی که باعث تخلیه سریع باتری آیفون شما می شود نگاهی می اندازیم. جهت خرید باتری گوشی آیفون می توانید به سایت های معتبر به مانند وگانوس، امداد موبایل ، ماکروتل مراجعه فرمایید.

اعلان های ایمیل خودکار

هنگامی که کاربران ایمیل خود را در تلفن وارد می کنند، اعلان ها نیز به طور خودکار فعال می شوند تا در صورت رسیدن ایمیل جدید به کاربر اطلاع داده شود و یک اعلان فوری ایجاد می کند. اگرچه این ویژگی بسیار مهم به نظر می رسد، اما بر عملکرد باتری تأثیر می گذارد. این قابلیت گوشی را همیشه به سرور ایمیل متصل نگه می دارد و اطلاعات به طور مداوم بین دستگاه و سرور در جریان است، بنابراین به محض دریافت ایمیل جدید به کاربر اطلاع داده می شود. شایان ذکر است که اگر چندین اکانت ایمیل در آیفون خود داشته باشید، روند تخلیه باتری آیفون را افزایش می دهد.

جهت خرید باتری اصلی موبایل به سایت وگانوس مراجعه فرمایید.

دلیل خالی بودن باتری آیفون بدون استفاده

Hidden Location Services در آیفون به آن اجازه می دهد مکان فعلی شما را به طور دائم تشخیص دهد که از فناوری GPS برای ردیابی حرکت شما در طول روز استفاده می کند. این اطلاعات به اپلیکیشن ها و وب سایت های خاصی منتقل می شود تا تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

بهترین راه برای بهبود عمر باتری این است که به کاربران اجازه دهید انتخاب کنند کدام برنامه ها باید به خدمات مکان دسترسی داشته باشند. این سرویس معمولا در بالای صفحه نمایش به صورت فلش قطب نما کوچک نمایش داده می شود. در قسمت تنظیمات گوشی و قسمت Location Services می توانید از طریق فلش هایی که در کنار برنامه ها قرار داده شده است، مشاهده کنید که کدام یک از این سرویس ها در حال استفاده هستند. به عنوان مثال، یک نماد بنفش نشان می دهد که این برنامه در حال حاضر از سرویس مکان استفاده می کند و یک نماد خاکستری نشان می دهد که این برنامه در 24 ساعت گذشته از سرویس مکان استفاده کرده است.

برنامه های در حال اجرا در پس زمینه

بسیاری از کاربران ممکن است تصور کنند که وقتی از برنامه های تلفن خود خارج می شوند، به طور خودکار بسته می شوند. اما باید بگوییم که اینطور نیست و برنامه ها در پس زمینه باز خواهند ماند. این ویژگی ممکن است برای جابه‌جایی سریع بین برنامه‌ها مفید به نظر برسد، اما بسته به تعداد برنامه‌هایی که بسته نشده‌اند، می‌تواند یکی از بزرگترین دلایل خالی شدن باتری گوشی شما باشد.

وقتی یک برنامه در حال اجرا در پس‌زمینه خراب می‌شود، باتری را سریع‌تر خالی می‌کند زیرا باعث می‌شود گوشی از منابع دیگر استفاده کند و باعث مصرف انرژی بیشتر می‌شود. شایان ذکر است که این اتفاق اغلب بدون اطلاع کاربر رخ می دهد و تنها نشانه ای که می توان نشان داد این است که گوشی کمی گرم می شود. در نهایت توصیه می کنیم حداقل یک بار در روز برنامه های خود را به طور کامل ببندید.

باتری آیفون بدون استفاده خالی است

ارسال مداوم نوتیفیکیشن های اپلیکیشن در آگاه نگه داشتن کاربران بسیار موثر است، اما می تواند تاثیر قابل توجهی بر سرعت تخلیه باتری آیفون شما داشته باشد. اکثر برنامه های موجود در آیفون دارای تنظیماتی برای ارسال نوتیفیکیشن هستند، در واقع این گزینه اغلب هنگام دانلود برنامه نمایش داده می شود.

وقتی فعال کردن این سرویس را انتخاب می‌کنید، برنامه مورد نظر همیشه در پس‌زمینه کار می‌کند تا کاربر را از تمام رویدادهایی که رخ داده است آگاه کند. برای این منظور، کاربران باید اعلان‌هایی را که می‌خواهند دریافت کنند، در نظر بگیرند و اعلان‌هایی را که نیاز ندارند محدود کنند. برای مثال، اعلان‌هایی مانند پیام‌های متنی و تماس‌های تلفنی ضروری هستند، اما گزینه‌های اضافی باید محدود باشد.

روشن بودن همیشه گوشی خود

برای کاربرانی که همیشه آیفون خود را روشن دارند رایج است و ممکن است نخواهند گوشی خود را برای رفع آن خاموش کنند یا اگر مشکلی در عملکرد دستگاه دیدند از شارژر گوشی برای رفع آن استفاده کنند. با این حال، روشن ماندن طولانی مدت آیفون می تواند به عمر باتری آسیب برساند و از رفع مشکلات پنهان جلوگیری کند.

کاربران برای رفع مشکلات فنی و جلوگیری از بروز مشکلات در طول زمان، حداقل هفته ای یک بار گوشی را خاموش کنند. این خاموش شدن به این معنی نیست که دستگاه باید برای مدت طولانی خاموش شود. در عوض، کاربران می توانند با خاموش کردن آن برای چند ثانیه گوشی را مجددا راه اندازی کنند. انجام این کار باعث ریست کردن گوشی و آزاد شدن حافظه و سایر منابع می شود.

قرار گرفتن در دمای بالا

آیفون ها برای ادامه کار در محیط هایی با دمای 0 تا 35 درجه سانتیگراد طراحی شده اند. از آنجایی که اکثر مردم گرمای بالاتر از این سطح را تجربه نمی کنند، این معمولاً مشکلی نیست. با این حال، استثناهایی وجود دارد که کاربران به طور تصادفی آیفون خود را در مکانی قرار می دهند که می تواند به گوشی آنها آسیب جدی وارد کند.

قرار دادن آیفون در خودروها در معرض نور خورشید می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی هوشمند شود. برای جلوگیری از این مشکل، اپل هشداری را اجرا کرد که از آیفون در برابر گرم شدن بیش از حد محافظت می کند. بنابراین گوشی تا زمانی که خنک شود خاموش خواهد شد. در این مورد، باتری می تواند برای همیشه آسیب دیده و ضعیف شود. یا حتی اگر فعال نباشد. این می تواند خطرات ایمنی ایجاد کند.

حال اگر گوشی در معرض دمای کمتر از حد مجاز قرار گیرد به باتری آسیبی نمی رساند. اما بسیار سریعتر از حد معمول تخلیه می شود و ممکن است تا زمانی که به دمای مناسب برسد از کار بیفتد. در نهایت، بسیار مهم است که کاربران گوشی های خود را در دمای معمولی نگه دارند و هنگامی که در بیرون قرار می گیرند از عناصر محافظ استفاده کنند.

استفاده از جلوه های بصری آیفون

آیفون همیشه عالی طراحی شده است. برای این منظور، اپل در نسخه جدید iOS جلوه های بصری شگفت انگیزی مانند تصاویر پس زمینه متحرک را در نظر گرفت که می توان آنها را مطابق با اولویت های شما شخصی سازی کرد. نیازی به گفتن نیست که استفاده از این ویژگی ها می تواند انرژی قابل توجهی را از گوشی بگیرد، زیرا توسط پردازنده گرافیکی یا GPU کنترل می شوند. در نتیجه، با اجرای مداوم جلوه بصری غیر ضروری، GPU فشار زیادی به باتری وارد می کند که می تواند باعث مشکلات تخلیه باتری در iOS شود.

برای صرفه جویی در باتری، کاربران می توانند استفاده از این جلوه های بصری را کاهش دهند. برای این کار باید در تنظیمات گوشی به قسمت General رفته و قسمت Accessibility را انتخاب کنید و گزینه Reduce Motion را برای کاهش حرکت روشن کنید.

مشکلات سخت افزاری

در نهایت، با انجام تمام پیشنهادات بالا، ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد که باعث کاهش عملکرد باتری گوشی شود. البته در اکثر موارد همانطور که قبلا ذکر شد مشکل از نرم افزار خواهد بود و کاربر می تواند با بررسی اطلاعات قبلی اقدامات لازم را انجام دهد. با این حال، اگر باتری آیفون شما همچنان به سرعت تخلیه می شود، می توانید به مراکز تعمیر بروید و سعی کنید باتری گوشی خود را تعمیر کنید.

قبل از خدافظی

در مقاله بالا سعی شده است تمامی دلایل خالی شدن باتری آیفون ذکر شود و شما با رعایت تمامی این نکات و راهکارها می توانید عمر باتری آیفون خود را بهبود ببخشید زیرا مشکلات نرم افزاری آیفون از مواردی است که باعث خالی شدن باتری می شود. تلفن قبل از پایان روز می میرد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد.

دکمه بازگشت به بالا