مجله عمومی

موتورسیکلت‌های رها – کندوج

ویروس Corona می تواند شهرها را ترک کند ، اما مشکلات جدی تر مانند قانون و تردد موتور سیکلت هنوز در این شهر وجود دارد.

به گزارش کندوج ، این روزنامه همکار وی نوشت: “تهران سالهاست كه از تاج رنج می برد.” نه ، این یک داستان داستانی نیست. قرار است کرونا با ما چه کند؟ تمام بلایایی که این ویروس در ما ایجاد می کند سالهاست که توسط دوچرخهسواران استفاده می شود. اگر اعتقاد ندارید ، گزارش زیر را بخوانید. دلیل برخورد با آنها در شرایط فعلی این است که آنها در پرونده Corona به طور فزاینده ای رها می شوند.

این روزها می توانید تعداد زیادی از دوچرخه سواران را طی کنید که از چند سانتی متر بیشتر می شوند و بدن هر فرد را لرزاند. کمتر کسی ماسک صورت دارد اما کلاه ایمنی ندارد. جمعیت در طی مسافتهای مختلف مرکز شهر برای رسیدن به مقصد خود می گذرند. خیابان های عابر پیاده ، خیابان های یک طرفه و گاه حتی یک مسیر عابر پیاده! آنها در طول دوره تنها بودند. بسیاری از آنها زنان خانه دار با همان چرخ دود هستند و شاید به همین دلیل است که مدتی است که از تخلفات آنها غافل شده اند. اما این دقیقاً خلاف توافق پلیس راهنمایی و رانندگی در سال گذشته با شهرداری تهران برای ساماندهی موتورسواران در قالب اسکن کردن “موتورسواران خوب” است.

تحلیل تکنیکی؟

هیچ وقت معاینه فنی موتورسیکلت انجام نمی شود ، و تقریباً 2 میلیون وسیله نقلیه در تهران آزادانه تردد می کنند. این بدان معنی است که این دستگاه ها از نظر ترمز ، موتور و آلودگی هوا رایگان هستند و کنترل نمی شوند. سوزن سوزها دارای زیگزاگ هایی هستند که می توانند فرآیند سوخت را به راحتی تغییر دهند و در عرض چند ثانیه پس از معاینه فنی ، آلوده ترین وسیله نقلیه شهری شوند.

متنفر شوخی

طبق قوانین خیابان ، یک دوچرخه سوار و سوارکار خود باید کلاه ایمنی بپوشند ، اما اگر برای چند دقیقه به مرکز شهر مراجعه کنید خواهید دید که قوانین برای این وسایل نقلیه نوشته نشده است. فصل تابستان فرا رسیده و از هر 10 ماشین ، در بهترین حالت 2 با کلاه. بنابراین ، این قوانین برای آنها بیشتر شوخی می کند و به دلیل میلیون ها دستگاه از این دستگاهها امکان کنترل کامل بر روی آنها وجود ندارد.

60 ماه برنامه ریزی تعطیلات

گاهی اوقات پلیس راهور در تهران برای کنترل تردد نامحدود این وسایل مخرب ، اقدام به اجرای طرحی با عنوان “ساماندهی موتور سیکلت در پایتخت” کرده است. آخرین اعلامیه این طرح از 25 مارس 1998 است که به دلیل آغاز قرآن دشوار بود. آخرین طرح بازسازی از آبان سال گذشته است و اکنون از آخرین طرح بازسازی 60 ماه گذشته است. البته اقدامات پلیس همیشه مؤثر بوده است ، اما در مدت زمان کوتاهی این دستگاه ها به چرخه هنجار خود بازگشتند.

8 تخصص

به گفته پلیس راهور تهران ، موتورسیکلتهای قانون در تهران جایگاه اساتید را در این هشت بخش کسب کرده اند. در خلاف جهت به خیابان بروید ، در یک خط ویژه بروید ، به مسیرهای ممنوعه بروید ، در پیاده رو قدم بزنید ، از چراغ قرمز عبور کنید ، اسناد ندارید ، شماره شناسنامه فاسد و حرکات خطرناک را ندارید و ندارید. البته برخی از قوانین به طور دائم رعایت شده اند ، اما تعداد آنها با مجرمین برابر نیست.

قاتلان روح

یک دستگاه پاک کننده موتورسیکلت از لحاظ ظاهری شبیه به تاج است که راه هوایی را می بندد و آلودگی هوای حاصل از آن نمونه ای است. میزان آلودگی موتور 15 کیلومتر در هر کیلومتر ترافیک است که 7 برابر بیشتر از یک اتومبیل یورو 4 است! این تعداد از ترسناک است وقتی که می دانیم این دستگاه ها عامل 20٪ آلودگی هوا در تهران هستند و 146000 تن انواع آلاینده های سمی و کشنده هر ساله وارد فضای هوا و تنفس شهر می شوند.

این همه سر و صدا است

همه مشکلات موتورسیکلت های تهران مشمول آلودگی هوا و اختلال در ترافیک نیست. در ترافیک روزانه خود به طور متوسط ​​70 دسی بل آلودگی صوتی تولید می کنند که 15 دسی بل بیشتر از نرخ روزانه و 25 دسیبل بیشتر از حد شبانه در محیط شهری است. این اعداد ، همان دستگاه های کوچک اما پر مخاطره هستند که علت بسیاری از بیماری های مغزی است که ریشه در اختلال در صلح دارند.

یک سوم پاها

احتمالاً جزئیات موتورسیکلت هایی که در جاده های شهر غلت زده و بهم ریخته اند ، به خاطر دارید. براساس گزارش حقوقی تهران ، یک سوم تصادفات مرگبار در پایتخت منجر به تصادفات موتورسیکلت شده است. سی و پنج درصد از آنها در شرایطی قرار دارند که می دانیم هیچ استانداردی وجود ندارد و تعداد کشته شدگان زیاد است.

موتور یا کرونا؟

دلایل فوق را ذکر کنید ، اکنون شما به عنوان مسئول و شهروند فکر می کنید که کورونا که سه ماه میهمان ناخوانده ما بوده است ، کشنده و آسیب شناسی است یا اینکه 2 میلیون موتور سیکلت ده ها سال است که در شهر آزادانه حرکت می کنند. با ذکر موارد بالا ، به جای این سوال ، بیشتر و بیشتر به ذهن می رسد که لازم نیست فوراً در مورد این دستگاه ها فکر کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا