کسب و کار ایرانیمجله عمومی

نحوه ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

اینستاگرام امروزه یک منبع درآمد مناسب برای همه به حساب می‌آید. شاید بپرسید چرا؟ در جواب این سوال شما باید به این موضوع اشاره کنم که تعداد زیادی از افراد در حقیقت دارند در اینستاگرام و فضای مجازی زندگی می‌کنند، به عنوان مثال آنها لباس‌های مختلف را در تن مدل‌ها مشاهده می‌کنند و علاقمند می‌شوند تا آن لباس‌ها را برای خودشان بخرند. بخاطر همین است که پیج‌های اینستاگرامی فروشگاهی ایجاد شده‌اند. البته بعضی از افراد نیز به فکر ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام می‌افتند.

خیلی از افراد سرمایه مناسب برای اجاره یک مغازه و فروش اجناس را ندارند. بعدها قابلیت‌های فضای وب باعث شد تا افراد بتوانند بدون اجاره مغازه یا واحد تجاری به فروش اجناس بپردازند. اما این روش نیز هزینه‌های مختص خود را داشت. اما اینستاگرام به صورت رایگان برای شما در دسترس است تا بدون هیچ هزینه‌ای و فقط با روزی چند ساعت وقت گذاشتن و بدون پرداخت اجاره‌ای برای مغازه، اجناس خود را به راحتی به فروش برسانید.

البته تعداد زیادی از افراد به جای فروش اجناس به تبلیغ همان اجناس می‌پردازند و آن تبلیغ را با فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارند. البته به صورت رایگان این کار را نمی‌کنند و برای تبلیغی که انجام می‌دهند از فروشندگان مبلغی را دریافت می‌کنند. این مبلغ نیز برای افرادی که فالوربالا دارند بسیار بالاست و درآمد بسیار مناسبی حساب می‌شود. به همین خاطر بسیاری از افراد دوست دارند تا به ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام بپردازند و از این راه کسب درآمد کنند. هدف ما از نوشتن این مقاله این است تا به شما روش‌هایی را یاد دهیم که در هنگام ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام برای شما بسیار کاربردی خواهند بود. در ادامه با ما همراه باشید:)

نحوه ساختن پیج تبلیغاتی در اینستاگرام 

روش‌های مختلفی برای ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام برای گرفتن تبلیغات از کسب و کارهای اینستاگرامی وجود دارد. در این بخش از مقاله قرار است تمام روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا یک پیج خوب با فالوور بالا داشته باشید را بررسی کنیم.

1- خرید پیج با فالوور بالا و واقعی

شاید تا به حال در اینستاگرام مشاهده کرده‌اید که پیجی استوری بگذارد با این عنوان که قصد دارد پیجش را به فروش برساند و از افرادی که مایل به خرید پیج اینستاگرام دعوت می‌کند تا صحبتی در زمینه فروش پیجش با آن افراد داشته باشد. خیلی از افرادی که به اصطلاح خبره اینستاگرام هستند و افزایش فالوور در اینستاگرام و ساختن پیج و بالا آوردن آن و سپس به فروش رساندن آن پیج به نوعی به مهارت و شغل این افراد تبدیل شده است. به همین خاطر همین الان که شما دارید این مقاله را می‌خوانید پیج‌های زیادی آماده فروش هستند. 

خرید یک پیج در اینستاگرام به عنوان راحت‌ترین و سریع‌ترین روش پیشرفت در اینستاگرام و شروع کسب درآمد است. شما با خرید یک پیج آماده نهایتا تا یک هفته بعد از خرید تمام کارهای پیج را کرده‌اید و پیجی که در عرض چندین ماه فعالیت حرفه‌ای به 10 یا 20 کا فالوور رسیده است را صاحب می‌شوید که می‌تواند درآمد مناسبی برای شما داشته باشد. بعد از اینکه پیج را خریدید با خیال راحت می‌توانید ترفند‌هایی را بر روی پیج خودتان امتحان کنید تا فالوورهای خود را به راحتی افزایش دهید. چون بعد از خرید یک پیج آماده که چند کا فالوور دارد مسلما کار شما در افزایش فالوور بسیار راحت خواهد بود.

2. استفاده از محتوای جذاب برای پیج تبلیغاتی

شاید شما نخواهید که از راه راحت وارد اینستاگرام شوید و بخواهید از اول و در طی چندین ماه یک پیج را بالا بیاورید و فالوورهایش را افزایش دهید. این گزینه نیز روی میز موجود است و شما می‌توانید با آموزش اصولی اینستاگرام و استفاده از محتوای مناسب، ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام را انجام دهید. برای ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام باید این موضوع را در نظر داشته باشید که محتوایی که تولید می‌کنید تفریحی باشد. چون بیشتر تبلیغاتی که در اینستاگرام انجام می‌شود در پیج‌هایی که محتوای تفریحی دارند صورت می‌گیرد و عمده درآمدی که برای پیج‌های تبلیغاتی وجود دارد به پیج‌های تفریحی تعلق می‌گیرد.

بهتر است که در پیجی که ایجاد می‌کنید از محتوای ترند و وایرال استفاده کنید تا بتوانید به بازدید مناسب برسید. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد منظور ما از محتوای تفریحی دقیقا چه محتوایی است؟ در جواب این سوال شما باید بگوییم که محتوای تفریحی از نظر ما محتوای فان و خنده دار یا ورزشی است. البته محتواهایی مانند آموزش آشپزی و معرفی فیلم و سریال نیز محتوای تفریحی مناسبی به حساب می‌آید. پیشنهاد ویژه ما برای شما این است که از ویدیوهای ترند تیک تاک خارجی استفاده کنید و با ترجمه و زیر نویس گذاشتن بر روی ویدیوهای تیک تاکرهای معروف، محتوایی محبوب و تفریحی را بسازید که به افزایش فالوور شما کمک زیادی بگیرید.

3. استفاده از پست‌های دونفره برای جذب فالوور

شما نیز می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید و پیجی هم سطح با پیج خودتان پیدا کنید که موضوع پیجش نیز با شما مرتبط باشد. سپس می‌توانید با همدیگر همکاری کنید و چند پست دو نفره منتشر کنید تا هم شما افزایش فالوور داشته باشید هم پیجی که با آن برای انتشار پست دو نفره همکاری کردید. این روش باعث می‌شود که بازدید پست‌هایتان تقریبا دو برابر شود و در نتیجه لایک‌های بیشتری بگیرید و فالوورهای زیادتری جذب کنید.

4. تبادل فالوور در پیج‌های تبلیغاتی 

چهارمین روشی که معرفی می‌کنیم تقریبا با روشی که بالاتر خدمت شما معرفی کردیم مشابه است. در این روش نیز شما باید با یک پیج دیگر همکاری کنید تا بتوانید فالوورهای خود را افزایش دهید و هم فالوورهای پیج همکار را افزایش دهید. همانطور که می‌دانید اینستاگرام قابلیتی دارد که تگ نام دارد. شما با استفاده از این قابلیت اینستاگرام می‌توانید هر کسی که خواستید را در استوری اینستاگرام تگ کنید تا آیدی و پروفایل فرد مقابل برای فالوورهای شما قابل مشاهده باشد و فالوورهای شما می‌توانند آن پیج را فالو کنند. پس شما می‌توانید پیج یکی از همکارهای خودتان را تگ کنید و او نیز شما را تگ کند تا فالوورهای شما پیج همکارتان را فالو کنند و فالوررهای همکارتان پیج شما را فالو کنند.

البته این گزینه فقط از طریق استوری قابل دسترسی نیست و شما می‌توانید در پست‌های خودتان نیز پیج همکارتان را تگ کنید و همکارتان نیز پیج شما را در یکی از پست‌های پیجش تگ کند. البته این روش بسیار رایج نیست و روشی که رایج است این است که شما در استوری یکدیگر را تگ کنید و تبادل فالوور را انجام دهید. این کار به ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام کمک شایانی می‌کند

5. تبلیغات در پیج‌های اینستاگرامی

بعضا نیز شما دوست دارید تا فردی را تگ نکنید و تبلیغ فرد دیگری را در پیج خودتان به صورت رایگان انجام دهید. در این صورت شما نمی‌توانید از روش تبادل برای افزایش فالوورهای خود استفاده کنید. اما مشکلی نیست و شما می‌توانید به جای استفاده از روش تبادل پیج خودتان را در پیج‌های همکار خودتان تبلیغ کنید. تبلیغ انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید از قابلیت تگ در استوری برای پروموت پیج خودتان استفاده کنید. علاوه بر تبلیغ استوری نیز می‌توانید از تبلیغ در پست نیز استفاده کنید و پستی با محتوای تبلیغاتی در مورد پیج شما را در پیج فرد دیگری قرار دهید. البته استفاده از روش پست هزینه بیشتری نسبت به روش استوری دارد.

برای اینکه بتوانید از تبلیغ خود نتیجه درستی بگیرید باید اول از همه به این موضوع توجه کنید که آیا موضوع شما مرتبط با پیجی که به آن تبلیغ می‌دهید است یا خیر. نکته دومی که باید در نظر بگیرید این است که پیج‌های مختلف را برای دادن تبلیغ آنالیز کنید و سپس نسبت به تحلیل‌های خودتان پیجی را برای تبلیغ انتخاب کنید. چون بالاخره قرار است شما برای این تبلیغ هزینه کنید و بهترین کار این است که طور کاملا آگاهانه این هزینه را بکنید. حتی بهتر است برای خودتان بودجه‌ای را برای تبلیغات خودتان به صورت ماهانه کنار بگذارید. با یک برنامه ریزی درست می‌توانید به خوبی فرایند جذب فالوور را انجام دهید. در آخر هم این را بگویم که حتما سعی کنید تا تبلیغی جذاب را بسازید

6. برگزاری مسابقه اینستاگرامی

آخرین روشی که قرار است در این مقاله آن را بررسی کنیم برگزاری مسابقات اینستاگرامی برای ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام است. در این روش شما یک جایزه را برای یکی از پست‌های خودتان قرار می‌دهید و از فالوورهای خودتان می‌خواهید که چند تا از دوست‌های خودشان را منشن کنند و حتما شما را فالو کنند تا بتوانند در قرعه کشی یک جایزه شرکت کنند. حالا اگر این جایزه با محتوای پیج شما مرتبط باشد بسیار عالی می‌شود و به نوعی برای پیج خودتان برند سازی انجام داده‌اید. شاید با اجرای مسابقاتی بدین شکل مشکل داشته باشید و دوست نداشته باشید هزینه کنید. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که شما با هزینه اندکی که می‌کنید فالوورهای زیادی را جذب می‌کنید که می‌تواند سود آوری زیادی برای شما داشته باشد. گام سوم:

نوع بودجه و مدت زمان را تعیین کنید

حالا نوبت به تعیین میزان هزینه بر اساس زمان‌بندی است. به همین خاطر لازم است که در بین موارد زیر، بودجه و زمان‌بندی مطابق با هدف خود را انتخاب کنید. در این خصوص به الگوریتم اینستاگرام مشخص می‌کنید که چه زمان‌هایی بهترین تبلیغات را برای نمایش بیزینس شما تعیین نماید.

  • پرداخت روزانه Daily Budget: مبلغی را برای فعالیت‌های روزانه و در تاریخی خاص مشخص کنید
  • پرداخت نامحدود Lifetime Budget: مبلغی را برای فعالیت‌های مدام مشخص کنید

در کنار این موارد، موردی نیز برای دریافت هزینه‌های کلیکی (CPC)  مشخص شده است. بر این اساس با توجه به بهینه سازی پیج تبلیغاتی توسط اینستاگرام، مبلغی را برای پرداخت هر کلیک تعیین می‌کنید.

گام چهارم:

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغات در اینستاگرام، داشتن کنترل کامل بر روی جامعه هدفی است که تبلیغات شما به نمایش گذاشته می‌شود.

در ادامه گزینه‌های زیر را با توجه به هدف خود تعیین نمایید.

محدوده سن مخاطبین هدف

تعیین موقعیت جغرافیایی

جنسیت

منافع شما

عناوین شغلی

تعیین زبان

حتی شما می‌توانید این موارد را به طور سفارشی تعیین نمایید و فهرستی برای مشتریان خود معرفی کنید. پس از تکمیل موارد فوق، به اکانت اینستاگرام خود متصل شوید.

این کار می‌تواند درصد مواجهه با مخاطبین جدیدی که با سلیقه و هدف تبلیغاتی شما مطابقت دارند را نیز افزایش دهد.

گام پنجم:

مکان‌هایی که قرار است پیج تبلیغاتی اینستاگرام را تبلیغ کنید را انتخاب کنید

حتی شما می‌توانید با استفاده از موارد زیر و تعیین موقعیت‌های خاص در اینستاگرام، تبلیغات خود را هدفمند‌تر نمایید.

  • Story ads
  • Instagram Feed ads
  • Explore ads
  • Collection ads

گام ششم:

محتوا‌هایی که با خلاقیت تهیه کرده‌اید را آپلود کنید

در این‌جا شما باید محتوای تهیه شده که حاوی هدف و تبلیغات شما است را بارگذاری نمایید. برای این کار لازم است تنظیماتی را اعمال نمایید.

  • Instagram account to advertise from

مطمئن شوید که نوع حساب اینستاگرام خود را در قسمت  Identity انتخاب کرده اید.

برای آگهی خود توضیح و عنوان جذاب مشخص کنید. مخاطبین را مسیر‌دهی کنید که پست را لایک کنند یا بر روی آن کلیک کنند و یا غیره. آگهی می‌تواند در قالب ویدیو یا اسلاید یا استوری و یا تصویر باشد.

با درج لینک در آگهی منتشر شده، آدرس صفحه فرود را مشخص کنید که مخاطبین باید به کجا مراجعه نمایند.

 گام هفتم:

مسیر ارتباط با مخاطب را مشخص نمایید

بیشتر جذب مشتریان از طریق انتشار استوری‌های شما است. برای همین لازم است که برای هدفمند‌تر کردن و مدیریت دایرکت‌ها، ساز و کار مطلوبی را در نظر داشته باشید. این کار را قبل از انتشار تبلیغ انجام دهید. اتوماسیون، پاسخ کاربران را داده و موجبات ارتباط سریع شما با مشتری را فراهم می‌آورد. 

در نتیجه

با توجه به امکاناتی که در رسانه اینستاگرام به همراه مشارکت با شبکه اجتماعی فیس بوک برای اجرای سناریو‌های تبلیغاتی فراهم آمده است، مخاطبین و مدیران کسب و کار می‌توانند به راحتی بدور از پرداخت هزینه‌های زیاد، نسبت به فعالیت در پیج تبلیغاتی در اینستاگرام، شرایط را برای نمایش و معرفی برند و محصولات خود بدون در نظر گرفتن محدودیت جغرافیایی، در تمام جهان اجرایی کنند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله دیدید برای ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام باید روش‌های گوناگونی را امتحان کنید تا بتوانید به هدفی که دارید یعنی کسب درآمد از تبلیغات در اینستاگرام برسید. آیا شما تا به حال در ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام مشارکت داشته‌اید؟ به نظر شما با چه روش‌های دیگری می‌توانیم برای پیج تبلیغاتی فالوور جذب کنیم؟

دکمه بازگشت به بالا