مجله عمومیکسب و کار ایرانی

اشتباهاتی که نباید در تبلیغات اینستاگرام انجام دهید!

با توسعه روزافزون رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به یکی از روش‌های بازاریابی تبدیل‌شده است که بسیار موردتوجه قرارگرفته است. بااین‌حال، نباید فریب سهولت شبکه‌های اجتماعی را بخورید و موارد خاصی وجود دارد که باید در بازاریابی اینستاگرام از آن‌ها اجتناب کنید. امروزه فناوری‌ها و برنامه‌هایی ظاهرشده‌اند که زندگی بسیاری از ما را تحت تأثیر قرار داده است. یکی از آن‌ها ظهور اینستاگرام بود.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اینستاگرام بیش از هر شبکه اجتماعی دیگری مخاطب جذب کرده است. اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه و بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است.

بازاریابی اینستاگرام یک پلت فرم عالی برای صاحبان مشاغل است تا فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی کنند. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند یک استراتژی بازاریابی و نقشه راه است که بدون مشورت با مشاوران متخصص بازاریابی دیجیتال غیرممکن است. گاهی اوقات شرکت‌ها بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را انجام می‌دهند؛ و در این فرآیند بازاریابی، آن‌ها مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که می‌تواند برای کسب‌وکار آن‌ها مضر باشد.

در ادامه این مقاله، در مورد اشتباهات رایج بازاریابی اینستاگرام که شرکت‌ها در بازاریابی مرتکب می‌شوند، صحبت خواهیم کرد. اشتباهاتی که قطعاً به ذهن شما خطور نکرده یا به آن‌ها توجه نکرده‌اید.

استفاده غیراصولی از هشتگ ها

91 درصد از پست‌های اینستاگرام از یکتا هفت هشتگ استفاده می‌کنند، بنابراین واضح است که آن‌ها ابزار ارزشمند و قدرتمندی هستند؛ اما مانند بسیاری از چیزهای زندگی، این قدرت را می‌توان برای اهداف دیگر و به ضرر خود استفاده کرد.

ایجاد و تبلیغ هشتگ بخشی از یک استراتژی هدفمند است که می‌تواند به افزایش آگاهی از برند شما کمک کند؛ اما در هنگام ایجاد یا استفاده از هشتگ از چند قانون ساده پیروی کنید. هشتگ ابزاری است که به شما امکان می‌دهد با مردم منطقه خود ارتباط برقرار کنید. افرادی که شمارا با هشتگ خاصی فالو می‌کنند، از شما انتظار دارند که از مقدار محدودی استفاده کنید؛ و تعداد زیادی مثال نشان می‌دهد که شما با اصول فعالیت کاملاً ناآشنا هستید و به‌سادگی مانند یک ربات محتوای نامناسب تولید می‌کنید.

مهم‌ترین نکات هشتگ که باید بدانید:

اینستاگرام در هر پست حداکثر 30 هشتگ را امکان‌پذیر می‌کند؛ اما توصیه می‌شود زیاد از این هشتگ ها استفاده نکنید. استفاده از هشتگ های مرتبط و مرتبط با موضوع برای یافتن کاربران مناسب بسیار مهم است.

چندین نوع استفاده نادرست از هشتگ وجود دارد:

استفاده بیش‌ازحد از هشتگ

استفاده کم از هشتگ

از هشتگ های نامربوط استفاده کنید

هشتگ ها معمولاً برای فعال کردن قابلیت کشف توسط سایر کاربران استفاده می‌شوند و به دیگران اجازه می‌دهند در صورت استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، موضوعات را پیدا کنند؛ بنابراین اگر پست‌های خود را با تعداد زیادی هشتگ نامربوط پرکنید، در معرض خطر کاهش ارزش صفحه خود و از دست دادن اعتبار هستید.

برعکس، اگر محتوای باکیفیتی دارید اما از هشتگ استفاده نمی‌کنید، فرصت عالی برای کشف و تعامل با مخاطبان خود را از دست می‌دهید؛ اما کارشناسان بازاریابی معتقدند که تعداد زیاد هشتگ ها نمی‌تواند موفقیت شمارا تضمین کند. اول‌ازهمه اینکه وقتی از هشتگ های زیاد استفاده می‌کنید بیشتر هشتگ های شما قابل‌مشاهده و در کانون توجه کاربر خواهد بود و حتی شما از محتوای پست دور خواهید بود.

تعداد مشترکین را با توجه به میزان مشارکت آن‌ها در اولویت قرار دهید

تعداد مخاطبان (فالوور) صفحه مجازی شما نشان‌دهنده موفقیت فعالیت بازاریابی و استراتژی شما نیست! زیرا نباید روی این موضوع حساب کنید که در ماه‌های اول تعداد مخاطبین زیاد و تعداد لایک ها و کامنت ها زیاد خواهد بود؛ بنابراین اصرار بر اینکه همه فعالان این فضا در هفته‌ها و ماه‌های اول حضور در یک شبکه اجتماعی حداقل یک‌بار نام ما را بشویند، لزوماً به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. پس مسلماً روش‌های سریع افزایش تعداد مشترکین نه‌تنها مؤثر نیستند، بلکه مضر نیز هستند.

دنبال اعداد نباش در حال حاضر چند فالوور دارید یا پست شما چند تا لایک دارد و چرا نظرات کمی روی پست شما وجود دارد؟ به اعداد و ارقام توجه نکنید. هر چه هست، بگذارید باشد و با انجام کاره‌ای اشتباه سعی در افزایش آن نداشته باشید. در عوض، روی ایجاد محتوای باکیفیت برای صفحه اینستاگرام خود تمرکز کنید.

به نظرات مخاطبان پاسخ دهید

یکی از اشتباهات رایجی که می‌تواند در بازاریابی اینستاگرام مؤثر باشد، عدم مشارکت کاربران است. تعامل با کاربران را افزایش دهید، با نظراتی که کاربران ارسال می‌کنند مسئولانه رفتار کنید. مشترکین دوست دارند به نظرات خودپاسخ دهند؛ اما بسیاری از صفحات اهمیتی نمی‌دهند. البته این به این معنی نیست که شما باید به همه نظرات پاسخ دهید زیرا زمان زیادی می‌برد، اما می‌توانید به چند کامنت اول پاسخ دهید.

اگر وقتتان کم است، یکی دیگر از ویژگی‌های این مورد، امکان لایک نظرات است. پاسخ دادن به زمان بسیار کمتری نیاز دارد و برای کاربران منطقی است. توجه داشته باشید که پاسخ ندادن به نظرات افراد باعث می‌شود احساس کنند برای شما مهم نیستند. اینجاست که با لایک کردن و پاسخ دادن به نظرات به آن‌ها نشان می‌دهید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

فقط روی اینستاگرام تمرکز نکنید

شکی نیست که اینستاگرام بسیار بزرگ است؛ اما برند شما باید بیشتر از این شبکه باشد. اینستاگرام به‌سادگی یک ابزار رشد کسب‌وکار در برنامه بازاریابی دیجیتال شماست. خودتان را به این شبکه محدود نکنید. البته قصد کاهش فعالیت شما در این شبکه را نداریم، اما می‌خواهیم از قابلیت این شبکه برای ارتباط با شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیس‌بوک استفاده کنیم. حتی آن را در شبکه‌های دیگر تبلیغ کنید. تمرکز بیش‌ازحد بر روی بازاریابی اینستاگرام باعث می‌شود که شما یک‌بعدی شوید و ثانیاً امکانات شبکه‌های دیگر را از دست بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا