مجله علمی و سلامت

واکسنی با صد در صد کارآمدی علیه تاثیر شدید ویروس کرونا ساخته شد

این شرکت ها داده های واکسن را به تنظیم کننده ها ارائه کرده اند. به گفته Sanofi (فرانسوی) و GlaxoSmithKline (انگلیسی)، داده های حاصل از آزمایشات بالینی واکسن نشان می دهد که تزریق 2 دوز واکسن Sanofi-GSK از کووید 19 نوع شدید و 100 درصد از بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می کند. به گفته آنها ایمنی واکسن نیز مناسب است.

یک مطالعه ویژه نشان داد زمانی که واکسن به عنوان محرک برای افرادی که قبلا دوز واکسن دیگری را دریافت کرده اند استفاده می شود، سطح آنتی بادی های خنثی کننده آنتی بادی در بدن گیرنده 18 تا 30 برابر افزایش می یابد.

اگرچه به نظر می رسد Sanofi-Glaxo در پیشگیری از کووید 19 شدید به اندازه بستری شدن در بیمارستان با واکسن های مبتنی بر mRNA موثر است، اما در پیشگیری از علائم پس از عفونت کووید 19 کمتر موثر است. این دو شرکت ادعا کردند که این واکسن 58 درصد در جلوگیری از شروع علائم کووید 19 موثر بوده است.

در حال حاضر بیش از 10 میلیارد دوز واکسن کووید 19 در سراسر جهان تزریق می شود. این نشان می دهد که تقاضا برای واکسن های جدید علیه این بیماری در کشورهای فقیرتر و همچنین واکسن های محرک خواهد بود.

واکسن Sanofi-Glaxo دارای چندین مزیت نسبت به نمونه های موجود است. اول، واکسن را می توان در یخچال نگهداری کرد و حمل و نقل و نگهداری آن را نسبت به واکسن mRNA فعلی آسان تر می کند. این محصول همچنین مبتنی بر فناوری پروتئین نوترکیب است.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا