مجله اجتماعی

پلمب کارگاه تولید بلبرینگ‌های تقلبی در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از کشف بیش از ۵۰۰۰ عدد بلبرینگ تقلبی از کارگاهی در تهران خبر داد.

به گزارش کندوج، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: آبان ماه سال جاری خبری مبنی بر بسته بندی بلبرینگ‌های تقلبی با برندهای معتبر ازسوی اتحادیه لوازم و قطعات خودرو به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد. در همین راستا نیز رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با استفاده از روش‌های میدانی و اطلاعاتی محل تولید قطعات تقلبی را در مرکز تهران شناسایی کردند و در جریان بررسی‌های انجام شده مشخص شد،  مالک کارگاهی با همکاری همدستش ضمن جمع‌آوری بلبرینگ‌های متفرقه اقدام به تغییر مشخصات آن کرده و بلبرینگ‌های تقلبی را به عنوان بلبرینگ شرکت‌های معتبر و با قیمت بالا به بازار عرضه کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: ماموران پلیس پس از انجام هماهنگی‌های قضائی به همراه نماینده اتحادیه لوازم و قطعات خودرو از محل مذکور بازدید کرده و در جریان آن تعداد پنج هزار و  ۴۰۸ عدد بلبرینگ تقلبی مربوط به خودروهای سبک و سنگین را به همراه ۲ هزار  لیبل و هولوگرام و سایر تجهیزات کارگاهی کشف و ضبط کردند. 

ولیپور گودرزی با بیان اینکه کارگاه مذکور با دستور قضائی پلمب شد، گفت: در همین راستا نیز دو نفر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند. در ادامه نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ  با بیان اینکه کارشناس ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس در این خصوص در حال انجام است.

انتهای پیام

بخش مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا