مجله بانوان

چهار صندوق خرد اعتبارات زنان روستایی در شهرستان گلپایگان فعال است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حیدر علی گلمحمدی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، درباره صندوق وام بانوان روستایی در روستای گلپایگان اظهار داشت: در راستای سیاست دولت در زمینه اشتغال زایی روستایی ، یکی از برنامه ها ایجاد صندوق وام بانوان در روستاها با مشارکت بانوان است.

وی اظهار داشت: در روستای سعیدآباد گلپایگان با مشارکت 30 نفر از بانوان ، صندوق اعتبار خرد برای زنان روستایی تشکیل شده است و دولت 4 درصد از تسهیلات را در این زمینه پرداخت می کند. زنان روستای سعیدآباد از این واحدها برای خشک کردن یا فرآوری محصولات کشاورزی استفاده می کنند. آنها در بازار فروخته می شوند که در جامعه روستایی منبع درآمد محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه جهاد کشاورز با همکاری دولت منطقه و استان در حال راه اندازی صندوق قرض الحسنه زنان و روستایی است ، نقش موثری در ترغیب بانوان دارد ، گفت: هشت صندوق دیگر نیز وجود دارد.

گل‌محمدی تصریح کرد: اگر صندوق وام وام بانوان روستایی گلپایگان اضافه شود ، به یک شبکه تبدیل شده و با صندوق خرد وام بانوان این ولسوالی که با خزانه دولت در ارتباط است ، پیوند خواهد یافت.

وی تأکید کرد: صندوق های وام زنان روستایی الگویی برای اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی زنان روستایی به منظور تامین مالی خانواده ها و ایجاد شغل برای زنان در مناطق روستایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا