کسب و کار ایرانیمجله اجتماعی

چه قسمت‌هایی از بدنه با صافکاری PDR قابل ترمیم نیستند؟

انواع دستگاه های صافکاری pdr

هر کدام از انواع لوازم صافکاری PDR  برای قسمت خاصی از بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه بدانید کدام قسمت از بدنه خودرو، با این روش از صافکاری قابل صاف شدن است، بهتر است انواع دستگاه های صافکاری pdr را بشناسید. خدمات خودرو استارلوکس بهترین نوع صافکاری pdr در تهران میباشد.

۱.دستگاه مکانیزه صافکاری بدون رنگ pops_dent: این مدل از دستگاه ها بصورت حرفه ای اقدام به صافکاری بدنه خودرو می کنند. این دستگاه خودکار است و با ایجاد خلا بین مکنده و بدنه خودرو اقدام به کشیدن بدنه می کند و کار صافکاری را انجام می ‌دهد. Pops_dent در عین حرفه ای بودن، قابلیت استفاده توسط افراد غیر ماهر را نیز دارا می‌ باشد. یکی از ویژگی های این دستگاه سرعت آن است. این دستگاه کار صافکاری را تسریع می کن.

برای دانستن این مطلب را مطالعه کنید.

۲. دستگاه صافکاری بدون رنگ چسبی: این دستگاه استفاده زیادی در صافکاری دارد و ارزان ترین ابزار pdr  محسوب می شود. این چسب های مخصوص به بدنه خودرو می‌چسبد و با کشش صافکار، بدنه را بسمت بیرون می‌آورد. از این دستگاه برای صافکاری فرورفتگی های با سطح بالا و عمق کم استفاده می‌شود.

۳. . دستگاه PDR  مغناطیسی هاتباکس woyo: این دستگاه از معروف ترین دستگاه های صافکاری بدون رنگ می باشد و لازم است تمام متخصصان صافکاری، کار با آن را بلد باشند. این دستگاه به وسیله نیروی مغناطیسی موجب ارتعاشات بسیار ریز بدنه شده و آن را صاف می کند.

اگر دوست دارید در مورد  بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

۴. میله های PDR: این میله ها عموما در قالب یک مجموعه تهیه می شوند و در انواع مختلفی مثل چرخشی، اهرمی و دم ماهی موجود می باشند. هریک از این میله ها برای بخش  متفاوتی از بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گیرند می گیرند. برای مثال؛ میله چرخشی برای حرکت دادن به سمت پایین و بالا و حرکت چرخشی به کار برده می شود و اغلب برای صاف کردن کاپوت و گلگیر مورد استفاده قرار می گیرد.

قسمت هایی از بدنه که صافکاری PDR  توانایی صاف کردن آن ها را دارد

5 قسمت قابل تعمیر خودرو با pdr عبارتند از:

  1. کاپوت جلو: یکی از قسمت هایی که مهم است به صورت بی رنگ صافکاری شود، کاپوت جلو می باشد. ضربه داشتن این ناحیه، موجب افت شدید قیمت خودرو می شود. خوشبختانه این قسمت قابلیت تعمیر توسط PDR  را دارد.
  2.  درب های خودرو: بطور کلی قسمت های مختلفی از بدنه خودرو که جای دست زیادی دارند و می توان به راحتی دستگاه های PDR  را به آن ها وصل کرد، قابلیت تعمیر به این روش را دارا هستند. درب های خودرو نیز یکی از این قسمت ها می باشند.

برای اینکه بدانید در چیست این مطلب را مطالعه کنید.

  1.  سقف خودرو: سقف خودرو از استحکام کمتری نسبت به سایر بخش ها برخوردار است. در صورت سقوط اجسام بر روی آن، دچار آسیب دیدگی می شود. اگر رنگ آن دچار آسیب نشود ‌و ضربه در کناره های آن نباشد، می توان به راحتی به وسیله صافکاری بدون رنگ، آن را به حالت اولیه در آورد.
  2.  درب صندوق عقب: قسمت های بالایی درب صندوق عقب و قسمت هایی که جزو دوبل آن نباشد، به راحتی توسط این روش صافکاری می شود. اما قسمت های داخلی صندوق عقب به ندرت و با دشواری زیاد، به وسیله‌ی pdr  قابلیت صافکاری دارند.
  3. گلگیر ها: گلگیرهای خودرو از نقاطی هستند که بسیار زیاد مورد اصابت ضربه قرار می گیرند. در دوربرگردان ها و میدان ها به وفور شاهد این گونه تصادفات هستیم. اگر این ضربات بر روی دوبل گلگیر نباشند، به راحتی قابل تعمیر توسط PDR هستند.

برای اینکه بدانید می توانید این مطلب را مطالعه بفرمایید.

صافکاری PDR هنری نو ظهور است که محبوبیت زیادی بین صافکاران و صاحبان خودرو پیدا کرده است. بطور کلی تقریبا تمام قسمت های بیرونی بدنه خودرو توسط این روش قابل تعمیر هستند و قسمت های داخلی را نیز می توان با زحمت بیشتر، با این روش، تعمیر کرد. صافکاری PDR  نیاز به ابزار مخصوص خود دارد. این ابزار در سایت کاوش خودرو موجود می باشد. شما متناسب با نیاز خود می توانید این ابزار را از طریق این سایت با کیفیت بالا و قیمت مناسب در انواع مدل ها و برند ها تهیه کنید. سپتامبر 12, 2023//در /توسط

صافکاری ( ) PDRهمان‌طور که از نامش پیداست، نوعی از صافکاری است که بدون نیاز به رنگ و نقاشی انجام می‌شود. صافکاری PDR فرایند از بین بردن فرورفتگی‌ها و خسارات وارده بر خودرو است. کاربردی‌‌‌ترین روش PDR برای آسیب‌های ناشی از ضربه‌های روی درب، خط و خش، ضربه‌های بزرگی که به رنگ آسیب نزده باشد و قسمت‌های دوبل بدنه است. یک صافکار با تجربه از ضربه زدن دقیق با ابزارهای تخصصی برای ناحیه آسیب دیده، از داخل بدنه خودرو استفاده می‌کند. صافکار PDR می‌تواند کار را در یک الی سه ساعت انجام دهد. برای افرادی که خسارت‌های جزئی دارند، قرار دادن وسیله خود در یک صافکاری به مدت چند روز واقع بینانه نیست. اکثر فرورفتگی‌ها را می‌توان توسط متخصصین صافکار تعمیر کرد.

نکته شگفت‌انگیز در مورد صافکاری PDR این است که می‌تواند فرورفتگی کوچک مختلف را که به دلایل مختلف ایجاد شده‌اند، ترمیم کند. این سریعترین و مقرون به صرفه‌ترین شکل ترمیم فرورفتگی کوچک است که وجود دارد.

چه نوع آسیب‌هایی را می‌توان با PDR ترمیم کرد؟

همه ما می‌دانیم که تصادفات اتفاق می‌افتند و وسایل نقلیه گاهی اوقات با یکدیگر برخورد می‌کنند. اگر یک فرورفتگی کوچک روی سپر، درب یا گلگیر خودروی خود مشاهده کردید، ممکن است ناشی از برخورد وسیله نقلیه دیگری با آن باشد. تا زمانی که رنگ خودروی شما ترک نخورده باشد و ضربه خیلی شدید نباشد، این فرورفتگی‌ها را می توان با صافکاری PDR ترمیم کرد.

اکثر درب‌ها را می‌توان با PDR تعمیر کرد

اکثر درب‌ها را می‌توان با فرآیند PDR تعمیر کرد. از آن جایی که درب خودرو را  به راحتی می‌توان از خودرو جدا کرد، صافکارهای PDR می‌توانند به راحتی به قسمت پشت درب‌ها دسترسی داشته باشند تا فرورفتگی‌ها را بیرون بیاورند و آن‌ها را به شکل اولیه خود بازگردانند. اگر درب خودروی شما دارای یک فرورفتگی کوچک باشد با فرآیند PDR قابل تعمیر است. اما تا زمانی که رنگ آن ترک نخورده باشد و فرورفتگی خیلی پیچیده نباشد.

کاپوت‌ها را می‌توان با صافکاری PDR تعمیر شوند

با توجه به اینکه اکثر کاپوت‌ها را می‌توان به راحتی از خودرو جدا کرد صافکارهای PDR می‌توانند به راحتی به قسمت زیر کاپوت خودروی شما دسترسی پیدا کنند تا فرورفتگی‌ها را تعمیر کنند تا زمانی که رنگ کاپوت سالم باشد و فرورفتگی خیلی پیچیده نباشد. یک صافکار PDR قادر به تعمیر کاپوت خودروی شما خواهد بود. برخی از انواع کاپوت‌ها مانند کاپوت‌های فیبر‌کربنی و فایبرگلاس با PDR قابل تعمیر نیستند و باید تعویض شود.

سقف خودرو معمولاً توسط PDR قابل تعمیر است

سقف خودرو درصورت چپ کردن خودرو آسیب می‌بیند خوشبختانه اکثر فرورفتگی‌های سقف با فرآیند PDR کاملاً قابل تعمیر هستند. تا زمانی که سقف خودروی شما قابل برداشتن باشد، برای یک تکنسین PDR دسترسی به قسمت پشت فرورفتگی‌ها و تعمیر آن‌ها نسبتاً آسان است. آسیب‌های تگرگ و افتادن اجسام روی سقف را می‌توان با این روش حذف کرد.

چه قسمت‌هایی از بدنه با صافکاری PDR قابل ترمیم نیستند؟

اکثر قسمت‌های بدنه‌ی خودرو را تا زمانی که آسیب شدیدی ندیده باشند‌، می توان با فرآیند PDR ترمیم کرد، خسارت‌های شدید مانند چپ کردن خودرو را باید با ابزار دستی تعمیر کرد. برخی از بخش‌های بدنه از مواد مختلف ساخته شده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را با فرایند صافکاری بدون رنگ ترمیم کرد. این قطعات شامل سپرهای پلاستیکی، گلگیرهای فایبرگلاس، کاپوت‌های فیبر‌کربن هستند. در صورت خرابی صفحات پلاستیکی معمولا آن قسمت باید تعویض شود. وقتی صحبت از مواد شکننده‌تر می‌شود، این مواد در صورت آسیب‌دیدگی ترک می‌خورند یا شکسته می‌شوند و دچار خراشیدگی خواهند شد. در این صورت باید توسط سپر‌سازی تعمیر شود. تقریباً هر وسیله نقلیه‌ای را می‌توان با PDR تعمیر کرد.

تاثیر رنگ بر فرآیند PDR

ممکن است فکر کنید که رنگ ربطی به از بین بردن فرورفتگی‌های بدنه فلزی یا آلومینیومی ندارد، اما در واقع بین رنگ و رفع فرورفتگی ارتباط زیادی وجود دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، دارای خاصیت ا است، به این معنی که می تواند در برابر ترک‌های زیادی مقاومت کند. برخی از رنگ‌ها نسبت به بقیه انعطاف‌پذیرتر هستند و می‌توانند در برابر فرورفتگی‌های شدیدتر قبل از آسیب مقاومت کنند. اگر رنگ ترک خورده یا خراشیده شود، از صافکاری PDR نمی‌توانیم برای تعمیر آن قسمت استفاده کنیم. و بدنه خودرو نیاز به نقاشی دارد. نکته جالب در مورد رنگ خودروهای مدرن این است که علاوه بر زیبایی و جلوه بیشتر به خودرو، به عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کنند و از کشسانی مطلوبی برخوردار هستند. اکثر رنگ‌های پلی اورتان اکریلیک بر پایه آب دارای خاصیت کشسانی عالی و سازگار با محیط زیست هستند. به دلیل خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری زیاد آن‌ها، ضربه‌ها و فرورفتگی‌هایی که به طور معمول از حد الاستیک رنگ بیشتر هستند با فرایند صافکاری PDR کاملاً قابل تعمیر می‌باشند. برخی از رنگ‌های قدیمی خودرو دارای خاصیت ارتجاعی یا انعطاف پذیری مشابه رنگ‌های مدرن خودرو نیستند. هر چند برخی استثنائات در این قانون وجود دارد. برخی از وسایل نقلیه مدرن از رنگ‌های شکننده و روکش‌های شفاف‌تری استفاده می‌کنند که این باعث می‌شود تا کشش رنگ نسبت به رنگ های پلی اورتان اکریلیک بر پایه آب بیشتر شود.

هزینه صافکاری PDR چقدر است؟

هزینه صافکاری شما به عواملی همچون میزان خسارت، اندازه ناحیه آسیب دیده و محل آسیب دیده بستگی دارد. در تصادفات شدیدتر به راحتی نمی‌توان به پشت قسمت بدنه دسترسی پیدا کرد. به همین دلیل اگر آسیب بیشتر باشد، زمان و هزینه بیشتری نسبت به یک صافکاری ساده دارد. برای آسیب‌های کوچک از 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان و برای آسیب‌های بزرگتر حدودا 6 تا 20 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید مقدار خسارت وارده روی وسیله نقلیه شما است. طبیعتا هزینه صافکاری سقف خودرو نسبت به یک درب یا گلگیر گران‌تر خواهد بود. صرف نظر از این، تعیین دقیق اجرت صافکاری دشوار است زیرا تصادف‌هایی که رخ می‌دهند هیچوقت شبیه به هم نیستند. از طرفی صافکاری بدون رنگ همیشه ارزان‌تر از صافکاری و نقاشی خواهد بود و در صافکاری PDR ما نیازی به استفاده از بتونه و نقاشی نداریم مسلما هزینه‌ی کمتری نیز پرداخت می‌کنیم.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا