کسب و کار ایرانیمجله عمومی

چه نوع قهوه ای برای لاغری مناسب است

آیا می‌دانستید که بیش از 160 میلیون کیسه قهوه در سال مصرف می‌شود؟! به دنبال راهی آسان برای کاهش چربی بدن و کاهش وزن یا به دنبال هستید؟ قهوه‌های رژیمی یا قهوه برای لاغری ممکن است همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید! بر کسی پوشیده نیست که نوشیدن قهوه باعث افزایش بیرون‌روی می‌شود و حتی گفته می‌شود قهوه‌های لاغری، متابولیسم چربی‌سوزی را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کنند.

شاید تعجب کنید که طبق تحقیقات، برخی از ترکیبات قهوه دارای خواص ضد چاقی هستند و می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. این ترکیبات شامل نیاسین، پتاسیم، منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که عملکرد ماهیچه‌ها، گوارش و سلامت کلی قلب را بهبود می‌بخشد. قهوه همچنین حاوی کافئین است که متابولیسم و انرژی را افزایش و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد و همه اینها می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

به خاطر داشته باشید که هر قهوه ای برای لاغری مؤثر نیست! نوشیدن قهوه با مواد افزودنی و شکر، می‌تواند منجر به افزایش ناسالم وزن شود. محبوب‌ترین قهوه‌های معمولی سرشار از قند و کالری اضافی است و به همین دلیل اگر می خواهید وزن کم کنید، باید قهوه ارگانیک را انتخاب نمایید.

قهوه چربی سوز چیست؟ 2 نوع اصلی قهوه چربی‌سوز کدام‌اند؟

کنجکاو هستید که قهوه چربی سوز چیست؟ قهوه چربی‌سوز قبل و بعد از تمرین است که به سرعت بخشیدن به متابولیسم و سوزاندن چربی‌های سرسخت کمک می‌کند و برای سفر کاهش وزن شما عالی است. آیا می‌دانستید که نوشیدن قهوه نیز ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند؟ بله، کلید کاهش وزن ممکن است فقط در فنجان قهوه شما باشد!

بااین‌حال، نحوه درست‌کردن قهوه و طرز استفاده قهوه برای لاغری تأثیر قابل‌توجهی بر سلامتی شما دارد، زیرا افزودن مقدار زیادی شکر و خامه می‌تواند جلوی کاهش وزن شما را بگیرد. به نظر شما کدام قهوه سریع‌تر لاغر می‌کند؟ قهوه سیاه یا بلک کافی ساده یکی از در دسترس ترین نوشیدنی‌ها برای تهیه قهوه چربی سوز است. اگر بعد از صرف شام قهوه سیاه بنوشید، وجود اسید کلروژنیک باعث کاهش تولید گلوکز در بدن شما می شود. علاوه بر این، تولید سلول‌های چربی جدید کاهش می‌یابد که به معنای کالری کمتر در بدن شماست.

یک شات ساده بلک کافی برای بهبود متابولیسم و افزایش سطح انرژی کافی است. اسید کلروژنیک موجود در قهوه نیز به تسریع فرآیند چربی سوزی کمک می کند. همچنین می توانید برای برجسته کردن عطر و اثربخشی نوشیدنی قهوه خود، کمی جوز هندی اضافه کنید. اگرچه کافئین می تواند در کوتاه مدت به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک کند، اما این اثر برای کسانی که قهوه مصرف می کنند در طولانی مدت به دلیل تحمل کاهش می یابد. بنابراین، اگر فقط برای کاهش وزن به قهوه علاقه دارید، بهتر است عادت های نوشیدن خود را تغییر دهید تا از ایجاد تحمل نسبت به کافئین جلوگیری کنید.

قهوه سبز نوع دیگری از نوشیدنی قهوه چربی سوز است و لاغری با قهوه سبز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. دانه های قهوه سبز، دانه های میوه های قهوه بو داده نشده هستند. این دانه های قهوه حاوی مقادیر زیادی اسید کلروژنیک است که گفته می شود فواید زیادی برای سلامتی دارد. قهوه سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی است. همراه با کمک به کاهش وزن، می تواند به تنظیم سطح قند خون و فشار خون کمک کند.

مزایا و معایب رژیم لاغری با قهوه

قهوه بهترین نوشیدنی شما در صبح و شاید در طول روز است! قهوه به خودی خود فواید زیادی دارد: تحقیقات نشان می دهد که قهوه ممکن است به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید، بدنتان را قادر به پردازش بهتر گلوکز (قند) کند و خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند بیماری آلزایمر، سرطان روده بزرگ و نارسایی قلبی را کاهش دهد. ولی آیا نوشیدن قهوه فوایدی هم برای کاهش وزن دارد و می تواند لاغرمان کند؟ آیا از مزایای رژیم قهوه یا معایب رژیم قهوه اطلاع دارید؟!

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش وزن استفاده از قهوه گانودرما دکتر بیز برای لاغری می باشد. مطالعات زیادی روی تاثیر قهوه گانودرما بر روی کاهش وزن لاغری انجام شده است که نتایج همه آنها نشان می دهد که قارچ گانودرما می‌تواند به طور چشمگیری سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و باعث شود تا بدن شما کالری بیشتری دفع کند

فواید قهوه برای لاغری و کاهش وزن

  • دمای بدن شما را افزایش می دهد.

برخی می گویند یکی از دلایلی که قهوه می تواند روند کاهش وزن را افزایش دهد به دلیل تأثیر آن در افزایش دمای بدن است. دمای بدن که بالاتر می رود، باعث می‌شود متابولیسم شما سخت‌تر کار کند، در نتیجه زمان لازم برای سوزاندن چربی و کالری بدن را افزایش می‌دهد.

  • توزیع چربی بدن شما را تسریع می کند.

قهوه می تواند توزیع چربی بدن را تسریع کند، به این معنی که قهوه می تواند به بدن شما کمک کند تا چربی بیشتری را به راحتی بسوزاند.

شاید قهوه نباشد اما استفاده از قهوه برای لاغری با سرکوب اشتهای شما مرتبط است، به این معنی که اگر اواسط صبح یک فنجان قهوه بنوشید، می توانید تا زمان ناهار از میان وعده ها اجتناب کنید. هرچند برای برخی، اشتهاآور است!

مضرات قهوه برای لاغری و کاهش وزن

  • می تواند باعث عصبانیت، بی خوابی و سرگیجه شود.

از آنجایی که قهوه یک محرک است، مصرف بیش از حد آن نیز می تواند باعث بی حالی، تحریک پذیری و بدخلقی شود.

  • می تواند قند خون شما را افزایش دهد.

ممکن است شما این را ندانید، اما بدن در واقع در هنگام نوشیدن قهوه در واکنش به شوک قرار می‌گیرد. این واکنش شوک شامل ترشح قند در خونی است که آماده می شود تا به عنوان سوخت توسط ماهیچه‌ها مصرف شود. به دلیل همین واکنش، چند ساعت بعد هوس‌ قند می کنید و در حالت بی‌قراری هستید! در نتیجه به جای پایبندی به برنامه خود، به سمت کمد میان‌وعده می شتابید.

  • اغلب با موقعیت هایی مرتبط است که شامل خوردن می شود.

کافه‌ها انواع کیک، بیسکویت و… را با قهوه سرو می کنند و بسیاری از مردم وقتی قهوه می خورند، چنین میان‌وعده‌های را انتخاب می‌کنند. اگر در هر بار قهوه نوشیدن وسوسه ‌شوید که چیزی همراه آن بخورید، کاهش وزن بسیار سخت‌تر خواهد بود. قهوه اغلب با صبحانه های فست فودی سرو می شود، و به همین دلیل، می توانید هنگام نوشیدن قهوه، هوس این نوع غذاها را بکنید.

5 دستور آماده سازی و طرز تهیه قهوه چربی سوز

اعتقاد بر این است که دارچین به سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می کند. افزودن یک قاشق چای خوری پودر دارچین به قهوه سیاه معمولی شما می تواند مزایای سلامتی آن را افزایش دهد. علاوه بر این، ترکیب کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در دارچین می تواند با تسریع سرعت متابولیسم، روند کاهش وزن شما را تقویت کند. فقط باید قهوه سیاه خود را دم کنید، سپس یک قاشق چای خوری پودر دارچین به آن اضافه کنید. برای کاهش تلخی آن می توانید عسل اضافه کنید.

افزودن آب لیمو به قهوه یکی دیگر از قهوه های کاهش دهنده چربی است. مخلوط ویتامین C، اسید سیتریک و کافئین موجود در این نوشیدنی قهوه باعث تحریک متابولیسم و فعال شدن هورمون های چربی سوز می شود. نوشیدن قهوه لیمو نیز می تواند باعث سیری شود و به بهبود سیستم گوارش شما کمک کند. برای لاغری با قهوه و لیمو، کافی است نصف آب لیمو را به فنجان قهوه تلخ خود اضافه کنید. همچنین می توانید پودر دارچین را برای تسریع فرآیند چربی سوزی اضافه کنید. این نوشیدنی قهوه می تواند به دفع سموم از بدن شما، سرعت بخشیدن به متابولیسم و حتی تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند.

  • قهوه بولت پروف (Bulletproof Coffee)

بولت پروف یکی دیگر از قهوه های چربی سوز و یک نوشیدنی غلیظ غنی شده با چربی های سالم است و می تواند به سرعت بخشیدن به فرآیند چربی سوزی کمک کند. این قهوه خامه ای ترکیبی از قهوه دم کرده، تری گلیسیرید با زنجیره متوسط یا روغن MCT، و کره بدون نمک یا کره غیر لبنی است. این مخلوط ساده قهوه می تواند به بهبود میزان متابولیسم، افزایش سیری و کاهش وزن کمک کند. درست کردن قهوه بولت پروف آنقدرها هم سخت نیست! شما به ۱ و نیم فنجان قهوه دمی داغ (قهوه فرانسه یا کمکس)، یک تا دو قاشق غذاخوری کره بدون نمک یا محلی، یک قاشق چایخوری MCT یا روغن نارگیل و کمی نمک (بسته به ذائقه خودتان) نیاز دارید. آن را خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود و از نوشیدنی خود لذت ببرید!

  • قهوه سبز نعناع زنجبیل (Ginger Mint Green Coffee)

قهوه سبز نعناع زنجبیل می تواند انتخاب سالم تری برای رژیم کاهش وزن شما باشد، اما مصرف آن را در حد اعتدال فراموش نکنید. می توانید قهوه سبز نعناع زنجبیلی خود را با ترکیب پودر قهوه سبز، زنجبیل، برگ نعناع و مقداری دانه چیا تهیه کنید. دانه چیا از نعناییان است و در کشور مکزیک، بومی محسوب می‌شود. مصرف دانه چیا برای لاغری بسیار معروف شده است. این دانه‌ها زمانی که در فضای مایع قرار می‌گیرند حالت ژله‌ای پیدا کرده و حجمش افزایش پیدا می‌کند.

سوالات متداول

آیا قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

کافئین موجود در قهوه می تواند روند کاهش وزن را تقویت کند، با این حال، نوشیدن قهوه به تنهایی این کار را انجام نمی دهد! بسیاری از مردم تجربه کرده اند که مصرف قهوه همراه با رژیم غذایی سالم و به کاهش وزن سریعتر آنها کمک می کند. با این حال، ما شواهد محکمی نداریم که ثابت کند مصرف کافئین تنها می تواند به کاهش وزن کمک کند.

آیا نسکافه می تواند چربی شکم را کاهش دهد؟

قهوه نسکافه بهترین قهوه برای لاغری شکم و پهلو است که می توانید میل کنید. نسکافه یا هر قهوه سیاه دیگری که هیچ افزودنی مانند خامه یا شکر نداشته باشد برای بدن شما مفید است، زیرا قهوه سیاه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. نسکافه (قهوه سیاه) حاوی حدود 58 کالری و 35-40 میلی گرم کافئین است. این بدان معناست که شما می توانید حدود 2 تا 3 فنجان قهوه سیاه نسکافه را در روز برای لاغری شکم و پهلوی خود میل کنید.

بهترین قهوه برای کاهش وزن کدام است؟

براستی چه قهوه ای برای کاهش وزن بهتر است؟ قهوه پرکافئین مانند قهوه ربوستا و قهوه لاغری عربیکا با دارا بودن بیش از 2 درصد کافئین و همچنین بلک کافی و قهوه سبز بهترین نوع قهوه برای لاغری هستند. این قهوه ها حاوی کمتر از 5 کالری در هر وعده (8 اونس) هستند. اسید کلروژنیک در قهوه سبز یافت می شود که چربی کبد را کاهش می دهد و عملکرد آدیپونکتین را افزایش می دهد. نوشیدن قهوه تلخ برای افزایش متابولیسم توصیه می شود. قهوه تلخ  پر از آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد که می توانند به بدن شما آسیب برسانند، بهترین است. به جای افزودن خامه غیراشباع و چربی پر از کالری در قهوه سیاه خود، همیشه شیر بدون چربی یا یک جایگزین لبنیات کم کالری را انتخاب کنید.

بهترین برندهای قهوه برای کاهش وزن کدامند؟

برند قهوه (Coffee) قیمت (Price)
Kicking Horse Coffee دارک رست  25.00 دلار
مدیوم رست 56.77 دلار
دارک رست 19.49 دلار
Tiny Footprint Coffee دارک رست 13.64 دلار
مدیوم رست 21.00 دلار

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری چه زمانی است؟

صبح زود بهترین زمان برای خوردن یک فنجان قهوه است. این کار نه تنها باعث افزایش انرژی می شود، بلکه به کاهش سریع وزن نیز کمک می کند. با این حال، بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب با معده خالی قهوه نخورید! زیرا تولید هورمون را کاهش می دهد و زمان چرخه بدن را مختل می کند. این تغییر ناگهانی می‌تواند باعث شود کورتیزول در زمان‌هایی تولید کنید که معمولاً کاهش می‌یابد. همین اتفاق زمانی می افتد که شب ها درست قبل از خواب قهوه بنوشید.

برای کاهش وزن چقدر قهوه بنوشم؟

برای کاهش چربی کل بدن و شکم باید روزانه 2 تا 3 فنجان قهوه بنوشید. یک گزارش تحقیقاتی توسط مرکز کنترل بیماری ها (CDC) در ایالات متحده، نشان داد که زنان 20 تا 44 ساله که دو یا سه فنجان قهوه در روز می نوشند، کمترین میزان چاقی را دارند. اگر معمولاً  قهوه نمی نوشید، به طور ناگهانی شروع به نوشیدن زیاد قهوه نکنید.

طرز تهیه قهوه تلخ برای لاغری چگونه باید باشد؟

در درجه اول باید قهوه سیاه را برای کاهش وزن بنوشید. شیرین کننده ها یا شکر اضافه شده کالری را به مصرف روزانه شما اضافه می کند و کاهش وزن را مختل می کند، بنابراین باید تا حد امکان از مصرف آنها اجتناب کنید. نوشیدن قهوه می تواند با افزایش بهره وری، تحریک میزان متابولیسم و ارتقای سلامت کلی به کاهش وزن کمک کند، اما اگر کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی روزانه مصرف کنید، مهم نیست که چقدر قهوه می نوشید، مطمئن باشید که وزن کم نمی کنید!

شیرین کننده های اضافه شده می توانند به سرعت کالری زیادی به کل کالری روزانه دریافتی شما اضافه کنند، بنابراین از آنها اجتناب کنید یا شیرین کننده های طبیعی و سالم مانند عسل، شربت افرا یا استویا (یک گیاه مرکب بومی آمریکای جنوبی که برگ‌های آن منبع شیرین‌کننده غیرکالری است) را انتخاب کنید.

آیا قهوه فرنچ پرس برای لاغری توصیه می شود؟ اصلاً آیا این قهوه می تواند باعث لاغری شود؟

از آنجایی که قهوه فرنچ پرس با شیر سرو می شود و شیر هم دارای کالری و چربی بالایی دارد، توصیه نمی کنیم از این قهوه برای لاغری استفاده کنید. به جای آن می توانید از مزایای لاغری با قهوه ترک یا قهوه اسپرسو و خانواده اش مثل لاته، کاپوچینو و آمریکانو بهره مند شوید.

جایگزین نوشیدنی گرم سالم تری از قهوه برای لاغری هم وجود دارد؟

برای داشتن یک نوشیدنی گرم سالم‌تر که باعث افزایش قند خون و در نتیجه هوس نمی‌شود، چای میوه‌ای گیاهی یا چای سبز را امتحان کنید. چای نعناع و شکلات داغ کم کالری همچنین جایگزین خوبی برای است.

آیا قهوه گائودرما باعث لاغری می شود؟

به علت وجود مواد مغذی زیاد در قهوه گائودرما و سیری موقت و کاهش اشتها پس از نوشیدن آن، برای لاغری با قهوه گائودرما توصیه می شود که آن را حدود نیم ساعت قیل از وعده های اصلی غذایی میل کنید. اگر می خواهید از قهوه گانودرما برای لاغری استفاده کنید، برای دست یابی به نتایج بهتر علاوه بر اینکه برخی از تمرینات مثل دویدن، کلاس آیروبیک، طناب زدن و غبره را برای چربی سوزی بهتر انجام می دهید، با یک هم می توانید بهترین نتایج را در کاهش وزن شاهد باشید.

برای بهره گیری بهتر از رژیم قهوه برای لاغری چه توصیه هایی دارید؟

  • مراقب نوشیدنی‌های قهوه‌ای که حاوی شیر یا طعم‌دهنده هستند، باشید، زیرا این کار می‌تواند شمار کالری دریافتی شما را افزایش دهد.
  • قهوه را تلخ و بدون افزودن شیر، شکر و شکلات بخورید.
  • قهوه را در حد اعتدال، حداکثر 4 فنجان در روز و حداقل چند ساعت قبل از خواب یا قبل از وعده های اصلی غذایی بنوشید.

صبح زود هم بلافاصله پس از بیآیا واقعا قهوه‌ برای لاغری تاثیری دارد؟

اگر قهوه به کاهش وزن کمک می کند، چه نوع قهوه‌ای خوب است؟

چطور می‌توانیم با قهوه  لاغر شویم؟ دستور مصرف قهوه لاغری چطور است؟

قهوه تا چند کیلو وزن کم می کند؟

جواب همه این سوالات در این مقاله است.

برای راحتی شما، یک فهرست آماده کرده‌ایم. می‌توانید روی بخش موردنظرتان کلیک کنید.

برای انتخاب و خرید قهوه، فقط کافی است این دو حالت را مشخص کنید:

آیا واقعاً قهوه برای لاغری خوب است؟

هم بله و هم خیر!

بله، به این دلیل که قهوه هم اشتها را کم می‌کند و هم سوخت و ساز را زیاد می‌کند.

و خیر، به این دلیل که قهوه به تنهایی لاغر نمی کند. بلکه باید در کنار ورزش و رعایت رژیم غذایی باشد.

در واقع قهوه نقش کمکی دارد.

اگر شما قصد دارید لاغر شوید، اگر همراه با رژیم و ورزش، قهوه مصرف کنید، حتماً موثر است.

پس نتیجه می گیریم که:

البته رژیم لاغری قهوه هم وجود دارد که فرد فقط با خوردن قهوه وزن کم کند.

اما رژیم لاغری قهوه بحث مفصلی دارد که اینجا نمی خواهیم به آن بپردازیم.

در این راهنما فقط معرفی قهوه مفید برای لاغری و نحوه مصرف آن را به شما آموزش می دهیم.

چه قهوه‌ای برای لاغری خوب است؟

بهترین نوع قهوه برای لاغری، قهوه پرکافئین است.

قهوه پرکافئین چیست؟

در کل دو نوع دانه قهوه وجود دارد: عربیکا و روبوستا.

معمولاً این دو نوع دانه را با هم ترکیب می کنند. (مخصوصاً در اسپرسو)

مثلاً یک قهوه ممکن است ترکیبش اینطور باشد: 50 درصد عربیکا و 50 درصد روبوستا.

دانه‌های عربیکا کافئینش کم است، اما کافئین روبوستا زیاد است.

بنابراین قهوه پرکافئین، قهوه‌ای است که درصد روبوستای آن زیاد باشد.

ما قهوه ای که درصد روبوستایش از 70 بیشتر باشد را پرکافئین می‌گوییم.

مثلاً این سه نوع ترکیب، پرکافئین است:

  • 70 درصد روبوستا
  • 90 درصد روبوستا
  • 100 درصد روبوستا (بیشترین کافئین)

پس تا اینجا یاد گرفتیم که برای چربی سوزی، باید قهوه پرکافئین مصرف کنیم.

و قهوه پرکافئین یعنی قهوه‌ای که درصد روبوستایش بالای 70% باشد.

چه نوع نوشیدنی قهوه کافئین بیشتری دارد؟

ما در ایران سه نوع نوشیدنی قهوه رایج داریم:

  • اسپرسو و خانواده اش (مثل لاته، کاپوچینو و آمریکانو)
  • قهوه فرانسه
  • قهوه ترک

از بین این سه نوع قهوه، اسپرسو و فرانسه برای لاغری مناسبتر است.

قهوه ترک برای لاغری مناسب نیست.

قهوه پرکافئین (لاغری) را با چه دستگاهی باید درست کرد؟

­­­­اگر در خانه یکی از وسایل زیر را دارید می توانید خودتان قهوه درست کنید:

  • اسپرسوساز
  • قهوه جوش روگازی (موکاپات)
  • قهوه ساز برقی
  • فرنچ پرس

عکس و قیمت هر کدام از دستگاه را در پایین می‌ببینید:

چطور باید قهوه را دم کنیم؟

برای یادگیری یک آموزش کامل با عکس و فیلم آماده کردیم:

>>

همه چیز را آماده کردیم، حالا قهوه را چطور مصرف کنیم؟

متخصصان تغدیه، برنامه زیر را برای مصرف قهوه لاغری در طول روز پیشنهاد می کنند:

  • روزی حداقل 2 فنجان و حداکثر 4 فنجان قهوه بخورید
  • قهوه را به صورت تلخ و بدون شکر، شکلات یا شیر بخورید
  • قبل از شروع به ورزش، قهوه بخورید
  • بین زمانهای خوردن قهوه در روز، فاصله بیندازید.

مثلاً اگر بنا دارید روزی 4 فنجان قهوه بخورید، از برنامه زیر استفاده کنید:

  • یک فنجان صبح ساعت 9
  • یک فنجان ساعت 2 بعداز ظهر
  • یک فنجان ساعت 5 عصر
  • یک فنجان ساعت 8 شب

نکته مهم:

اگر قهوه باعث بی‌خوابی تان شد، در روز بیشتر از دو فنجان نخورید.

و سعی کنید تا بعد از ساعت 2 عصر دیگر قهوه نخورید.

آیا خوردن منظم قهوه در روز، عوارض ندارد؟

قهوه یک نوشیدنی سالم است. و اکثر مردم به صورت مرتب  و بدون مشکل  هر روز قهوه می‌خورند.

اما زیاده روی در آن ممکن است عوارضی داشته باشد. مثلاً ممکن است ترش کنید، یا دچار سردی شوید یا موارد دیگر.

اگر با خوردن قهوه احساس ناراحتی کردید، با یک متخصص مشورت کنید. 

نکته مهم:

اگر با یکی از بیماری های زیر درگیر هستید، با پزشک‌تان مشورت کنید:

  •  بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • تنگی نفس
  • زخم معده

 نظر یک متخصص تغذیه در دانشگاه تهران درباره قهوه

دوز قهوه استفاده شده اگر خیلی بالا باشد می‌تواند مضر واقع شود و باعث بی‌قراری، دلهره، اضطراب، برافروختگی و عصبی شدن فرد شود اما اگر در حد متعادل (3 تا 4 فنجان در روز) استفاده شود این اثرات مضر را ندارد و این وضعیت بی‌قراری و دلهره را ایجاد نمی‌کند.

از کجا قهوه و قهوه ساز بخریم؟

ما یک نمونه قهوه پرکافئین که تولید کارخانه خودمان است را به شما پیشنهاد می کنیم.

این قهوه مخصوص اسپرسو است. که با اسپرسوساز یا موکاپات (قهوه جوش روگازی) درست می شود.

یک قهوه اسپرسو پرکافئین برای چربی سوزی

  • دار شدن از خواب با معده خالی قهوه نخورید.

منابع: آیا می‌دانید بهترین نوع قهوه برای لاغری کدام است؟ برای شناخت بیشتر آن با ما همراه شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لاغری با ما در تماس باشید.

تعداد بسیار زیادی از افراد در برهه‌ای از زندگی خود حتی برای یک ‌بار هم که شده نگران اضافه‌ وزن و چاقی خود بوده‌اند و تلاش کرده‌اند تا از رژیم‌های غذایی متنوع استفاده کنند تا بتوانند به کاهش وزن برسند.

بهترین نوع قهوه برای لاغری

برخی‌ها تصور می‌کنند که کاهش وزن رابطه مستقیمی با حذف انواع خوراکی‌های موجود در برنامه‌های غذایی دارد؛ اما حقیقت امر بر این است که معنای دقیق رژیم‌های لاغری یعنی فرد اطلاعات کافی در رابطه با مصرف صحیح و اصولی انواع مواد غذایی داشته باشد تا این کار بتواند باعث افزایش سلامت جسم و بدن او شود و همین‌طور کاهش وزن و رسیدن به لاغری را در بر داشته باشد. مصرف قهوه برای لاغری یکی از موضوعاتی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و مطالعات بسیاری روی آن انجام شده است؛ اما باید به این نکته توجه کرد که مصرف قهوه به تنهایی نمی‌تواند سبب لاغری و کاهش وزن شود. قهوه فواید زیادی دارد که یکی از آن‌ها کم کردن اشتها و افزایش سرعت چربی سوزی بدن است که منجر به کاهش وزن می‌شود. در ادامه انواع قهوه چربی سوز را معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید به کمک این نوشیدنی وزن خود را کاهش دهید.

البته این نوشیدنی دل‌چسب و لذیذ در کنار فواید بسیاری که دارد، اگر بیش از حد مصرف شود می‌تواند سبب بروز عوارض شده و برای سلامتی شما مضر باشد. اگر به مصرف زیاد قهوه عادت دارید، در آینده‌ای نه‌چندان دور اثرات سوء آن را خواهید دید.

نقش انواع قهوه چربی سوز بر کاهش اشتها

یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که قهوه در کاهش وزن دارد، کم شدن اشتهاست که در نهایت منجر به لاغری می‌شود. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، پس از خوردن قهوه اشتها کاهش پیدا کرده و میل به غذا خوردن کمتر می‌شود‌. همچنین کافئین موجود در قهوه با افزایش تحرک بدن سبب چربی سوزی خواهد شد. به همین دلیل است که اگر در طی رژیم لاغری خود و در کنار ورزش از قهوه استفاده کنید روند لاغری شما سریع‌تر طی خواهد شد. باید اشاره کنیم که قبل تر در دکتر کافی به معرفی پرداختیم و و کاهش وزن را به صورت مفصل بررسی کرده ایم که می توانید مطالعه کنید.

تحریک چربی قهوه‌ای بدن با قهوه

دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که قهوه با تحریک چربی قهوه‌ای بدن موجب از بین رفتن آن‌ها و در نتیجه کاهش وزن خواهد شد‌. چربی قهوه‌ای بیشتر در ناحیه شکم و گردن قرار گرفته که وظیفه تولید گرما را بر عهده دارد. البته لازم به ذکر است که قهوه چربی سفید را هم کاهش می‌دهد اما میزان آن از چربی قهوه‌ای کمتر است.

انواع قهوه چربی سوز

انواع قهوه چربی سوز که موجب کاهش وزن می‌شوند به شرح زیر هستند:

قهوه اسپرسو

غلیظ‌ترین نوع قهوه است که رنگ بسیار تیره و طعم تلخی دارد. برای تهیه این قهوه، دانه‌های قهوه را آسیاب کرده و آب داغ پرفشار را از میان آن‌ها عبور می‌دهند. اسپرسو یک نوشیدنی کم‌کالری به شمار می‌رود و در هر 30 گرم آن تنها 3 کالری وجود دارد. این قهوه در کاهش وزن نقش بسیار مؤثری دارد. نوشیدن تنها یک جرعه اسپرسو پیش از ورزش، سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و با بهبود عملکرد ورزشی سبب سوزاندن و از بین بردن کالری بیشتر در هر فعالیت می‌شود‌.

نوشیدن قهوه اسپرسو با کاهش دادن اشتهای شما، میزان کالری مصرفی یا ورودی و کل کالری روز را کاهش می‌دهد و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.‌ همچنین مصرف اسپرسو باعث افزایش تولید گرما در بدن و سبب افزایش کالری سوزی می‌شود.

قهوه سبز

قهوه سبز یکی دیگر از انواع قهوه چربی سوز است. در ساده‌ترین تعریف این قهوه می‌توان گفت: قهوه سبز میوه درخت قهوه است. در ساده‌ترین تعریف قهوه سبز را می‌توان این‌گونه تعریف کرد: قهوه‌ی سبز، مغز میوه‌ی درخت قهوه است که پیش از رسیدن چیده می‌شود. میوه درخت قهوه قبل از اینکه رسیده شود، از درخت چیده شده و پوست آن جدا می‌گردد. سپس مغز سبز رنگ میوه که همان قهوه سبز است از درون آن بیرون آورده می‌شود.‌ همین دانه سبز رنگ اگر بو داده شود به رنگ قهوه‌ای تغییر رنگ داده و به قهوه قهوه‌ای‌رنگ تبدیل می‌شود.

اما عنصر بسیار مهم و کلیدی که در قهوه سبز وجود دارد اسید chlorogenic است که شرایط چربی سوزی و کاهش وزن را فراهم می‌سازد. این اسید گلوکز را در بدن آزاد می‌کند و موجب افزایش سوخت‌وساز بدن و سوزاندن چربی می‌شود‌. اسید کلروژنیک چربی اطراف شکم و کمر را سوزانده و احساس سیری را برای شما به وجود می‌آورد.

شما می‌توانید به غیر از دم کردن، دانه‌های این قهوه را که از انواع قهوه چربی سوز است، به شکل کپسول هم استفاده کنید. ترکیب آن با رژیم غذایی درست و ورزش منظم می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

برای تهیه کردن این قهوه، می‌توانید یک قاشق چای خوری از پودر قهوه سبز را با یک لیوان آب در قهوه جوش بریزید و صبر کنید تا به خوبی دم بکشد. برای آماده‌سازی قهوه سبز بین 10 تا 15 دقیقه زمان کافی است و پس از گذشت این مدت می‌توانید آن را از صافی عبور داده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

اما توجه داشته باشید که نوشیدن بیش از حد این قهوه نه تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند عوارض زیادی داشته باشد‌. هرگز در نوشیدن قهوه سبز افراط نکنید و روزانه بیش از دو فنجان قهوه مصرف نکنید.

قهوه گانودرما

یکی دیگر از انواع قهوه چربی سوز، قهوه گانودرما است. قهوه گانودرما از ترکیب پودر گانودرما پودر گانودرمای قرمز تهیه می‌شود. بسیاری از طرفداران آن اعتقاد دارند که این قهوه برای سلامتی فواید زیادی دارد و به کاهش وزن و چربی سوز کمک فراوانی می‌کند. همچنین این قهوه برای کسانی که به قهوه علاقه دارند اما می‌خواهند در کنار لذت بردن از قهوه به سلامتی خودشان هم کمک کنند، یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

برای لاغری با قهوه گانودرما باید روزانه در دو نوبت صبح و عصر این قهوه را مصرف کنید تا پس از 14 روز با اثرات شگفت‌انگیز آن روبرو شوید. اگر قصد دارید در منزل قهوه گانودرما درست کنید، مطالب زیر را مرحله‌به‌مرحله اجرا کنید. ابتدا یک قاشق چای خوری پودر گانودرما و یک لیوان آب را در قهوه جوش بریزید و روی شعله گاز بگذارید تا بجوشد.

پس از 10 تا 20 دقیقه، آن را از روی شعله گاز بردارید. سپس به اندازه پنج تا ده قاشق غذاخوری دانه قهوه را به آن‌ها اضافه کرده و در بریزید. اجازه بدهید این ترکیب به مدت چهار دقیقه در فرنچ پرس بماند. سپس این مخلوط را درون ظرف ریخته و روی شعله متوسط گاز قرار دهید.

می‌توانید یک قاشق غذاخوری کره، روغن نارگیل، خامه و یا شیر بادام هم در صورت دلخواه به مخلوط اضافه کنید. در انتها با استفاده از یک مخلوط‌کن مواد را به خوبی باهم مخلوط کرده و قهوه خود را نوش‌جان کنید.

قهوه عربیکا

دیگر قهوه از انواع قهوه چربی سوز است که برای کاهش وزن مصرف می‌شود. بر اساس داستان‌های تاریخی نخستین بار دانه قهوه توسط فردی به نام کلیدی که یک چوپان بود کشف شد. او برای اولین بار متوجه شد سطح انرژی بزها با خوردن میوه‌های قهوه به شدت افزایش پیدا می‌کند.

پس از کلدی یک راهب صومعه با انجام آزمایش و تحقیقات به یک نوشیدنی انرژی‌زا و دل‌چسب رسید که قهوه نامیده شد و به شهرت جهانی رسید. این نوشیدنی بین قرن سیزدهم تا پانزدهم میلادی در کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی رواج پیدا کرد و پس از آن در قرن شانزده و هفده به ایتالیا و کشورهای اروپایی و آمریکایی رسید‌.

بر اساس اسناد و شواهد تاریخی تا سال 1600 هیچ درخت قهوه‌ای در خارج از آفریقا و کشورهای خاورمیانه وجود نداشت اما امروزه قهوه در سراسر جهان یافت می‌شود و از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها به شمار می‌رود.

اما می‌توان گفت که قهوه عربی یا عربیکا سنتی‌ترین نوع قهوه و از انواع قهوه چربی سوز است که جایگاه اجتماعی بالایی دارد. این قهوه در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده و هشتاد درصد قهوه سراسر جهان را تشکیل می‌دهد. شاید برای شما جالب باشد که همه مزرعه‌های این قهوه در جهان، در ارتفاع 1200 تا 1500 متری قرار دارند. سرو و تهیه این قهوه در کشورهای عرب زبان بخشی از رسم‌های سنتی و اصول مهمان نوازی مردم به شمار می‌رود و نشان‌دهنده احترام میزبان است.

قهوه عربیکا دانه‌های روشن و کوچکی دارد که طعم و کیفیت بالایی داشته و عنوان خوش‌طعم‌ترین قهوه جهان را به خود اختصاص داده است. کافئین موجود در این قهوه سبب بالا بردن متابولیسم بدن شده و موجب کاهش وزن و لاغری می‌شود.

قهوه ترک

قهوه ترک در واقع روشی برای سرو کردن قهوه است. در این روش دانه‌های قهوه ابتدا برشته شده و کاملاً پودر می‌شوند‌‌. سپس در قهوه‌جوشی که جذوه نام دارد جوشانده شده و در فنجان‌های قهوه سرو می‌شوند. دانه‌های پودر شده این قهوه معمولا در ته فنجان ته‌نشین می‌شوند. برای طعم‌دار کردن قهوه ترک می‌توان از شکر استفاده کرد. قهوه ترک به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم موجب می‌شود که بدن از انسولین خون استفاده کند و بدین ترتیب میزان قند خون کاهش پیدا کرده و میل خوردن شیرینی کمتر می‌شود و بسیاری از سلول‌های چربی را می‌سوزاند.

بهترین زمان مصرف انواع قهوه چربی سوز

بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده توسط محققین، می‌توان گفت بهترین زمان نوشیدن انواع قهوه چربی سوز بین ساعت 9:30 تا 11:30 دقیقه صبح است. چرا که میزان هورمون کورتیزول صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب شبانه، در بدن بسیار بیشتر است. وظیفه این هورمون افزایش هوشیاری بدن است و مصرف قهوه و کافئین موجود در آن می‌تواند به کنترل این هورمون کمک کند. البته ساعت 12 تا 1 ظهر و 17:30 تا 18:30 بعد از ظهر هم برای نوشیدن قهوه زمان مناسبی است؛ زیرا در این ساعات هم میزان این هورمون در بدن زیاد است و با نوشیدن یک فنجان قهوه می‌توان این هورمون را کنترل کرد. همچنین به دلیل خاصیت محرک بودن قهوه نوشیدن آن پیش از انجام فعالیت‌های ورزشی کمک فراوانی به افزایش سوخت‌وساز بدن خواهد کرد.

نحوه مصرف انواع قهوه چربی سوز برای لاغری

برای اینکه بتوانید از تمام خواص انواع قهوه چربی سوز برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنید، باید قهوه طبیعی را همراه با آب مصرف کنید. در هنگام نوشیدن قهوه سعی کنید هیچ طعم‌دهنده اضافه‌ای مثل شکر، خامه، شیر، کرم و غیره را به آن اضافه نکنید؛ زیرا همه این مواد کالری بالایی دارند و روند کاهش وزن شما را با اختلال روبرو خواهند کرد.

قهوه‌های آماده و بسته‌بندی شده که در فروشگاه‌ها و بازار موجود هستند، برای کاهش وزن انتخاب خوبی نیستند؛ زیرا حاوی انواع مواد نگهدارنده، مواد شیمیایی مختلف و مقدار زیادی شکر هستند که این موضوع از کاهش وزن شما جلوگیری خواهد کرد.

نکته مهم

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم، قهوه از نظر علمی با سوزاندن چربی‌های قهوه‌ای بدن و با افزایش تحرک، می‌تواند در کاهش وزن تأثیر زیادی داشته باشد و علاوه‌بر آن برای بدن سودمند و مفید باشد؛ اما همواره باید مراقب میزان مصرف قهوه خود باشید و بیش از دو فنجان در روز ننوشید. چرا که مصرف زیاد قهوه در طولانی‌مدت اثرات مخرب و خطرناکی مثل افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به همراه خواهد داشت. نوشیدن بیش از حد قهوه سبب ایجاد حالت تهوع، گیجی، تحریم اعصاب، کاهش تمرکز و آسیب به ارگان‌های بدن می‌شود.

منبع:

بهترین نوع قهوه برای لاغری کدام قهوه است؟ - سورس کافی

از نظر علم پزشکی، همه افراد در هر سطح از وزن نیازمند استفاده از یک برنامه غذایی مناسب می‌باشند تا بتوانند شرایط بهتری از وزن و سلامت را تجربه کنند و در ایده‌آل‌ترین مدل خود باقی بمانند.

بهترین نوع قهوه برای لاغری چیست؟

بهترین نوع قهوه برای لاغری، قهوه پرکافئین است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقالات زیر را مطالعه کنید:

مطالبی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، عبارتند از:

اثربخشی قهوه برای لاغری به چه دلیل است؟

عدم استفاده از قهوه به تنهایی برای لاغری

شرایط کاهش وزن با استفاده از قهوه

کدام قهوه سرعت کاهش وزن را بیشتر می‌کند؟

افزایش سوخت ‌و ساز بدن با قهوه کافئین‌دار

ویژگی های منحصر به فرد مصرف قهوه

هشدار برای مصرف انواع قهوه ها

بهترین نوع قهوه برای لاغری کدام یک می‌باشد؟

فواید قهوه برای لاغری و کاهش وزن

شناخت بیشتر انواع قهوه پر کافئین

شناخت درصد قهوه های پر کافئین

بهترین هنگام صرف قهوه برای لاغری چه زمانی است؟

صرف قهوه قبل ‌از وعده صبحانه

عوارض خوردن قهوه بعد از غذا

 شرایط مصرف قهوه در طول روز

کاهش وزن با انواع قهوه ها به چه صورت است؟

کاهش وزن و لاغری با قهوه تلخ

کاهش وزن و لاغری با قهوه عربیکا

کاهش وزن و لاغری با قهوه برای شکم

کاهش وزن و لاغری با قهوه و لیمو

کاهش وزن و لاغری با قهوه گانودرما

کاهش وزن و لاغری با قهوه فوری

کاهش وزن و لاغری با قهوه سبز

کاهش وزن و لاغری با قهوه ترک

مزایا و معایب استفاده از بهترین نوع قهوه برای لاغری چیست؟

مصرف قهوه بدون هیچ گونه مواد افزودنی

مزایای استفاده از بهترین نوع قهوه برای لاغری

معایب استفاده از بهترین نوع قهوه برای لاغری

عدم استفاده بیش از حد از قهوه

طرز تهیه بهترین نوع قهوه برای لاغری چگونه است؟

شناخت بهترین نوع قهوه با کافئین زیاد

چگونه بهترین نوع قهوه برای لاغری شکم و پهلو موثر است؟

ویژگی های رژیم لاغری با شیر قهوه

ویژگی های رژیم قهوه کانادایی برای لاغری

جمع بندی مطالب

تأثیر محرک‌ها بر چربی سوزی و لاغری در بین انواع مواد غذایی ثابت شده ‌است

تأثیر محرک‌ها بر چربی سوزی و لاغری در بین انواع مواد غذایی ثابت شده ‌است و تعداد بسیار زیادی از مکمل ها مورد استفاده قرار می‌گیرند تا افراد را به هدف چربی سوزی و کاهش وزن برسانند.

یکی از این محرک‌ها کافئین می‌باشد که خواص بسیار زیادی دارد. همان ‌طور که همه ما می‌دانیم، وجود کافئین به ‌وفور در دانه‌های قهوه یافت می‌گردد و به جای این ‌که افراد از مکمل‌های شیمیایی با عوارض بسیار زیاد استفاده کنند، می‌توانند از دانه‌های قهوه به صورت طبیعی بهره‌مند شوند.

تأثیر محرک‌ها بر چربی سوزی و لاغری در بین انواع مواد غذایی ثابت شده ‌است

قهوه فوری سوپريم همراه با پودر قارچ گانودرما و جینسینگ دکتر بیز نوشیدنی بسیار انرژی زا برای شروع روز شما خواهد بود. قهوه سوپریم فوری دکتر بیز یکی از نوشیدنی های پرطرفدار دنیا می‎باشد.

قهوه قادر است تاثیر مثبتی بر سرعت کاهش وزن و لاغری بگذارد و افراد را به نتیجه دلخواه برساند. اما این‌ که بدانید کدام یک از آن‌ها به‌ عنوان بهترین نوع قهوه برای لاغری شناخته می‌شود، به شما کمک می‌کند تا با مصرف آن اتفاقات بهتری را تجربه کنید و زیبایی اندام و سلامت بدن خود را حفظ کنید.

در راستای کاهش وزن اصوصلی، می توانید از تجربیات دکتر سلیمی بهره ببرید. دکتر سلیمی، معتبرترین متخصص گوارش و بهترین جراح لاغری به شمار می آید. برای این‌ که بدانید کدام یک از قهوه بهترین آن‌ها برای کاهش وزن است، در ادامه این مطلب با ما باشید.

اثربخشی قهوه برای لاغری به چه دلیل است؟

قبل ‌از این ‌که به بررسی و شناخت بهترین نوع قهوه برای لاغری بپردازیم، بهتر است بگوییم که تا چه اندازه این ادعا درست است که استفاده از قهوه می‌تواند افراد را برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری کمک کند.

در پاسخ به این سوال لازم است بگوییم که در برخی از شرایط، قهوه امکان کاهش وزن و لاغری را برای افراد در بر خواهد داشت. اما در برخی مواقع دیگر ممکن است کارساز نباشد.

اثربخشی قهوه برای لاغری به چه دلیل است؟

مهم‌ترین ویژگی که در درون قهوه وجود دارد، کافئین است. کافئین می‌تواند میزان سوخت ‌و ساز و متابولیسم بدن را افزایش بدهد و همین‌طور نقش مؤثر و مفیدی در راستای کاهش دادن اشتها خواهد داشت.

همه ما می‌دانیم که برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری باید متابولیسم و سوخت ‌و ساز بدن افزایش پیدا کند. حال با توجه به این ‌که این ویژگی در درون قهوه نهفته می‌باشد، استفاده از آن در بازه‌های زمانی مشخص ‌شده در طول روز می‌تواند باعث کاهش وزن افراد گردد.

به همین دلیل است که مصرف قهوه برای کاهش وزن تأکید می‌شود و ثابت شده ‌است که این ماده پر از خاصیت قادر است که افراد را به کاهش وزن برساند.

پیشنهاد می کنیم از پست دیدن کنید.

عدم استفاده از قهوه به تنهایی برای لاغری

اما دلیل دیگری که باعث می‌شود برخی از افراد نتوانند نتیجه درستی از مصرف قهوه بگیرند، این است که استفاده از قهوه به ‌تنهایی معجزه‌آسا نیست و نمی‌تواند کاهش وزن و لاغری را در بر داشته باشد. فردی که قصد کاهش وزن و لاغری دارد، فقط نمی‌تواند به مصرف قهوه اتکا کند.

در کنار آن نیاز است که حتما به تغییر سبک زندگی خود بپردازد و از رژیم‌های غذایی منحصر به ‌فرد استفاده کند. همین‌طور برای این‌ که میزان متابولیسم بدن او بیشتر شود، باید از فعالیت‌های جسمانی و ورزش نیز بهره‌مند شود.

قهوه به ‌عنوان یک محرک کمکی بسیار خوب، نقش مؤثر و مفیدی در راستای کاهش وزن و لاغری خواهد داشت

در حالت کلی می‌توان گفت که قهوه به ‌عنوان یک محرک کمکی بسیار خوب، نقش مؤثر و مفیدی در راستای کاهش وزن و لاغری خواهد داشت. اما اگر فردی قصد دارد از طریق مصرف آن به کاهش وزن برسد، باید حتما در کنار آن از رژیم و ورزش بهره‌مند شود تا بتواند نتایج خوبی از کاهش وزن دریافت کند.

پس نتیجه خواهیم گرفت که قهوه ماده‌ای مناسب برای رسیدن به کاهش وزن است. البته در بسیاری از رژیم‌های لاغری امکان استفاده از قهوه وجود دارد و ممکن است فرد به دلیل اضافه وزن‌های جزئی، فقط با استفاده از قهوه به وزن ایده‌آل خود برسد.

اما رژیم‌های لاغری که در رابطه با قهوه وجود دارد، کاملاً مفصل است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

البته اگر شخصی درگیر اضافه‌ وزن های افراطی می‌باشد، روش‌های غیر قابل بازگشتی همچون جراحی‌های چاقی که تحت نظر دکتر سلیمی انجام می‌گیرد، قطعا به نسبت استفاده از قهوه فواید بیشتری را در بر خواهد داشت.

در کل ماهیت اصلی قهوه این است که امکان کاهش وزن بر اثر مصرف آن وجود خواهد داشت، اما میزان کاهش وزن افراد براساس وزن و اضافه ‌وزن آن‌ها صورت خواهد گرفت.

شرایط کاهش وزن با استفاده از قهوه

همان ‌طور که گفتیم، ارتباط مصرف قهوه با لاغری مستقیم می‌باشد و مهم‌ترین دلیل آن چربی سوزی است که با مصرف قهوه در بدن اتفاق می‌افتد و باعث افزایش یافتن میزان سوخت ‌و ساز بدن نخواهد شد.

هنگامی ‌که بحث کاهش وزن بر اثر مصرف قهوه به میان می‌آید، دو مزیت اصلی مصرف قهوه که شامل کاهش اشتها و افزایش یافتن سوخت‌ و ساز بدن می‌باشد، در چشم افراد پررنگ خواهد شد. زیرا این دو نکته تاثیر بسیاری بر کاهش وزن خواهد داشت. در یک نگاه کلی، اثربخشی قهوه برای لاغری در موارد زیر خواهد بود.

  • مصرف قهوه باعث جلوگیری از جذب کالری غذاها خواهد شد.
  • مصرف قهوه باعث سوزاندن چربی بیشتر در بدن خواهد شد.
  • مصرف قهوه میزان متابولیسم بدن را تقویت خواهد کرد.
  • مصرف قهوه باعث کاهش اشتها خواهد شد.

شرایط کاهش وزن با استفاده از قهوه

کدام قهوه سرعت کاهش وزن را بیشتر می‌کند؟

مهم‌ترین مواردی که برای بررسی و شناخت بهترین نوع قهوه برای لاغری باید بدانید، این است که کدام یک از آن‌ها با سرعت بیشتری قادر به کاهش وزن می‌باشد. مهم‌ترین مواردی که برای کاهش وزن در نظر گرفته می‌شوند، انواع محرک‌هایی است که در درون قهوه وجود دارد.

به‌ عنوان نمونه محرک‌هایی همچون کافئین، تئوفیلین، تئوبرومین و اسید کلروژنیک در درون قهوه وجود دارد که امکان دارد در برخی از مواد غذایی دیگر یافت گردد. اما در بین تمامی آن‌ها، چربی سوزترین ماده کافئین می‌باشد که محرک اصلی برای رسیدن به لاغری توسط قهوه می‌باشد.

کدام قهوه سرعت کاهش وزن را بیشتر می‌کند؟

بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان در زمینه دانه‌های قهوه صورت داده‌اند، می‌توان گفت کافئین به‌ وفور در آن یافت می‌گردد. حال قهوه به‌ عنوان یک ماده غذایی و نوشیدنی مفید با داشتن بیشترین حد از میزان کافئین اثربخشی بسیار بالایی بر افزایش سوخت ‌و ساز بدن و تجزیه بافت‌های چربی خواهد داشت.

پس مصرف این نوشیدنی خوب به‌ سادگی می‌تواند باعث بالا بردن سطح سوخت ‌و ساز بدن گردد و انرژی افراد در طول روزمره نیز بیشتر خواهد شد.

در مقابل دریافت انرژی‌های دیگر از مواد غذایی مصرف قهوه می‌تواند اثربخشی بیشتری برای کاهش وزن داشته باشد. زیرا سرعت کافئین موجود در بدن آن می‌تواند میزان متابولیسم را بیشتر از هر ماده غذایی دیگر افزایش دهد.

افزایش سوخت ‌و ساز بدن با قهوه کافئین‌دار

در هنگام استراحت، افراد کالری‌هایی می‌سوزانند که به آن میزان متابولیسم در هنگام استراحت گفته می‌شود. نکته مهم در راستای رسیدن به کاهش وزن و لاغری این است که هر چه که میزان متابولیسم استراحت برای افراد بیشتر شود، کاهش وزن و لاغری آسان‌تری پیش روی آن‌ها خواهد بود.

حال برای این‌ که به شناخت کلی از بهترین نوع قهوه برای لاغری برسید، باید بدانید کافئین موجود در قهوه تاثیر مستقیم بر میزان متابولیسم استراحت خواهد داشت.

تحقیقاتی در این راستا صورت ‌گرفته است که نشان می‌دهد مصرف کافئین موجود در قهوه می‌تواند بین ۳ تا ۱۱ درصد باعث افزایش متابولیسم استراحت گردد. افزایش چربی سوزی افراد با مصرف کافئین صورت می‌گیرد. البته مقدار چربی سوزی در افراد لاغر به نسبت افراد چاق بیشتر می‌باشد.

ویژگی های منحصر به فرد مصرف قهوه

تعداد بسیار زیادی از افراد به دلیل ویژگی‌های منحصر به ‌فردی که درون قهوه‌های کافئین‌دار وجود دارد، آن‌ها را در رژیم‌های غذایی خود می‌گنجانند. زیرا تأثیرات متابولیسم بدن بر اثر کافئین موجود در قهوه صورت خواهد گرفت.

نکته مهم این است که استفاده از قهوه چرب و چربی سوزی که بر اثر مصرف آن صورت می‌گیرد، کمک می‌کند با انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش، میزان چربی بیشتری از افراد سوزانده شود و به‌ مرور زمان کاهش وزن و لاغری بیشتری را تجربه کنند.

البته بهتر است بدانید که مصرف قهوه به ‌تنهایی عامل مناسبی برای رسیدن به لاغری نیست، بلکه فرد باید حتما فعالیت‌های بدنی مختلفی داشته باشد تا بتواند به نتایج خوبی از چربی سوزی برسد.

ویژگی های منحصر به فرد مصرف قهوه

هر چند که اگر فردی دچار چاقی‌های افراطی باشد، این روش برای او کارساز نیست و بهتر است از جراحی‌های چاقی که تحت نظر دکتر سلیمی انجام می‌گیرد، بهترین نتیجه را برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری داشته باشد. دکتر سلیمی، با توجه به شرایط شما، مناسب ترین روش جراحی را انتخاب می کند.

هشدار برای مصرف انواع قهوه ها

درست است که استفاده از بهترین نوع قهوه برای لاغری کاربردی و ضروری می‌باشد، اما بهتر است حد اعتدال را در راستای مصرف انواع قهوه و کافئین موجود در آن رعایت کنید.

زیرا در صورتی‌ که بیش‌ از اندازه از قهوه استفاده داشته باشید، ممکن است مشکلات متعددی در بدن شما اتفاق بیفتد.

مهم‌ترین آن بالا رفتن فشار خون، دفع آب بدن، بی‌خوابی یا افسردگی می‌باشد. البته در کنار آن نباید غافل از حملات قلبی شد. پس بهتر است به این نکته دقت داشته باشید که مصرف قهوه را در حد اعتدال رعایت کنید.

هشدار برای مصرف انواع قهوه ها

اگر مصرف قهوه باعث اختلال در خواب برای شما شود، بهتر است بیش ‌از ۲ فنجان استفاده نداشته باشید و بعد از ساعت 2 عصر دیگر به مصرف قهوه نپردازید. کافئین موجود در درون قهوه باعث می‌شود تا مایعات بیشتری از طریق ادرار از بدن دفع شود که در نهایت میزان آب بدن کاهش پیدا می‌کند.

پس در صورتی‌ که قصد دارید از رژیم قهوه استفاده کنید، بهتر است به حد کافی آب بنوشید تا مایعات بدن شما به حد اعتدال برسد.

بهترین نوع قهوه برای لاغری کدام یک می‌باشد؟

برای شناخت بهترین نوع قهوه برای لاغری باید بگوییم که دو نوع اصلی از دانه‌های قهوه با نام عربیکا و روبوستا کشت خواهد شد.

به‌ عنوان مرغوب‌ترین نوع قهوه می‌توان از دانه‌های قهوه عربیکا نام برد که طعم و عطر آن‌بسیار خاص و منحصر به‌ فرد می‌باشد. در کل جهان حدوداً ۷۵ درصد از تمامی کشت قهوه‌ها شامل دانه‌های عربیکا خواهد شد.

اما برای شناخت بیشتر باید اطلاعات کافی در رابطه با دانه‌های قهوه دیگر با نام روبوستا برای شما داشته باشیم.

برای معرفی آن‌ها بهتر است به ویژگی اصلی آن‌ها یعنی عطر و طعم آن‌ها بپردازیم. البته تفاوت‌های بسیار زیادی بین این دو دانه قهوه با یکدیگر وجود دارد. میزان درصد کشت قهوه‌های روبوستا درکل جهان فقط ۲۵ درصد می‌باشد.

همان ‌طور که در تمامی این مطلب به این ‌موضوع اشاره داشتیم، لاغری و کاهش وزن ارتباط مستقیمی با میزان کافئین موجود در درون قهوه خواهد داشت.

یعنی هر چقدر میزان کافئین موجود درون قهوه بیشتر باشد، قطعا چربی سوزی و لاغری بیشتری برای افراد اتفاق خواهد افتاد. به‌ همین دلیل است که با شناخت هر دو نوع قهوه، بهتر می‌توانید برای رسیدن به کاهش وزن تلاش کنید.

فواید قهوه برای لاغری و کاهش وزن

از بین دو نوع قهوه‌ای که در مطلب بالا به نام‌های آن‌ها اشاره داشتیم، میزان کافئینی که درون دانه‌های روبوستا وجود دارد، حدوداً دو برابر دانه‌های قهوه عربیکا می‌باشد.

فواید قهوه برای لاغری و کاهش وزن

دانه‌های روبوستا به‌ حدی مرغوبیت دارد که اغلب آن‌ها برای تهیه قهوه اسپرسو به کار خواهد رفت که بهترین نوع قهوه برای لاغری شمرده می‌شود. در دسته‌بندی قهوه‌های پر کافئین، قهوه روبوستا حرف اول را می‌زند که میزان کافئین موجود در درون آن طی بررسی‌های انجام‌ شده ۲ درصد می‌باشد.

مصرف این نوشیدنی در بازه‌های زمانی روز می‌تواند باعث تقویت متابولیسم بدن گردد و سوزاندن چربی بیشتری را در بدن افراد در بر خواهد داشت. نکته مهم دیگر این است که مصرف این قهوه مانع از جذب کالری می‌شود و در نهایت می‌تواند کاهش وزن و کاهش اشتها را برای افراد به دنبال داشته باشد.

شناخت بیشتر انواع قهوه پر کافئین

برای این که به بررسی بهترین نوع قهوه برای لاغری بپردازیم، باید بگوییم در کل دو نوع دانه برای قهوه وجود دارد که با نام عربیکا و روبوستا شناخته می‌شود. در بسیاری از مواقع برای این ‌که قهوه حاصل گردد، این دو نوع دانه را با یکدیگر ترکیب خواهند کرد.

به خصوص در قهوه اسپرسو این نتیجه را مشاهده می‌کنیم که ترکیبی از قهوه عربیکا و روبوستا وجود دارد. به ‌عنوان نمونه ممکن است قهوه‌های مختلف، ترکیباتی بدین ‌صورت داشته باشند که ۵۰ درصد آن‌ها از عربیکا، ۵۰ درصد دیگر از روبوستا تشکیل‌ شده باشد.

کافئین کمتری در دانه‌های قهوه عربیکا به نسبت دانه‌های قهوه روبوستا وجود دارد. پس در کل می‌توان گفت که میزان کافئین موجود در قهوه‌های روبوستا بیشتر است.

اگر فردی قصد دارد برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری، میزان کافئین بیشتری را به بدن خود برساند، قهوه‌ای که در آن درصد روبوستا بیشتر باشد، قطعا نتیجه بهتری را برای او در بر خواهد داشت.

شناخت درصد قهوه های پر کافئین

در حالت کلی تعریف اصلی قهوه‌های پر کافئین قهوه هایی است که درصد روبوستای آن‌ها از ۷۰ درصد بیشتر می‌باشد. برای مثال ترکیباتی که در ادامه خواهیم گفت، به‌ عنوان قهوه‌های پر کافئین شناخته می‌شوند.

  • قهوه‌ای که ۷۰ درصد از دانه‌های آن را روبوستا تشکیل داده باشد.
  • قهوه‌ای که ۹۰ درصد از دانه‌های آن را روبوستا تشکیل داده باشد.
  • قهوه‌ای که صددرصد آن را دانه‌های روبوستا تشکیل داده باشد، بیشترین کافئین را خواهد داشت.

پس تا این بخش از مبحث دریافتیم برای این ‌که چربی سوزی بیشتری به‌ منظور کاهش وزن و لاغری داشته باشید، باید از قهوه‌های پر کافئین استفاده کنید. پس بهترین نوع قهوه برای لاغری، قهوه هایی است که کافئین آن‌ها بیش ‌از اندازه می‌باشد.

یعنی اگر از قهوه‌هایی که روبوستای آن‌ها بالای ۷۰ درصد باشد استفاده کنید، قطعا نتیجه بهتری از کاهش وزن دریافت خواهید کرد. البته ناگفته نماند که این کاهش وزن بر اثر فعالیت‌های بدنی و رژیم‌های غذایی بیشتر خواهد شد. پس بهتر است حتما به این اصول پای‌بند باشید.

در صورتی‌ که شاخص توده بدنی بسیار بالایی دارید و امکان کاهش وزن با استفاده از قهوه برای شما وجود ندارد، بهتر است از روش‌های معقول‌تری همچون جراحی‌های چاقی که به‌ عنوان تکنولوژی نوین به ‌عنوان بهترین روش پزشکی نوین شناخته‌ شده اند، برای رسیدن به کاهش وزن تحت نظر دکتر سلیمی اقدام کنید.

شناخت درصد قهوه های پر کافئین

بهترین هنگام صرف قهوه برای لاغری چه زمانی است؟

برای این که بتوانید از بهترین نوع قهوه برای لاغری استفاده داشته باشید، بهتر است شناخت دقیق برای بهترین زمان مصرف آن کسب کنید. طبق بررسی محققین، بهترین زمان برای صرف قهوه صبح‌ها یک ساعت بعد از بیدار شدن می‌باشد.

در صورتی که بلافاصله بعد از بیدار شدن قهوه میل کنید، امکان دارد بدن شما در برابر کافئین موجود در درون قهوه مقاومت کند و اثر آن را برای کاهش وزن از بین ببرد. ایده‌آل‌ترین زمان ممکن برای استفاده از قهوه بین بازه ساعتی ۹ تا ۱۱ صبح می باشد.

اگر علاقه مند مصرف قهوه هستید و بعد از غذا خوردن نیز همچنان تمایل به مصرف قهوه دارید، بهتر است فقط تا ساعت ۲ ظهر به مصرف قهوه بپردازید.

زیرا اثر قهوه تا ۶ ساعت در بدن باقی خواهد ماند و در صورتی‌ که بعد از این بازه زمانی از قهوه استفاده داشته باشید، باعث بروز اختلالات خواب خواهد شد و بی‌خوابی ممکن است اثرات منفی را در بدن شما به‌ همراه داشته باشد.

بهترین حالت ممکن برای استفاده از قهوه هنگامی است که هورمون‌های کورتیزول باعث کنترل هوشیاری گردند و در پایین‌ترین درجه از خود باشند. در بین بازه ساعت ۹ تا ۱۱ صبح، هورمون‌های بدن شروع به ترشح می‌کنند.

همین امر باعث می‌شود تا مصرف قهوه ۱ ساعت قبل ‌از ورزش و خسته شدن باعث می‌شود تا انرژی بدن افزایش پیدا کند و زمان بیشتری صرف سوزاندن کالری نمایید و کاهش وزن بیشتری در بدن شما از این روش اتفاق بیفتد.

صرف قهوه قبل ‌از وعده صبحانه

استفاده از ترشح هورمون کورتیزول در درون بدن بعد از خواب شبانه کمک می‌کند تا هوشیاری افراد بیشتر گردد. بنابراین در صورتی ‌که در صبح زود قبل ‌از صرف صبحانه به استفاده از قهوه بپردازید، امکان استرس و اضطراب در بدن شما افزایش پیدا می‌کند.

مسئله مهم دیگر این است که اگر در دراز مدت قبل ‌از صرف صبحانه به صرف قهوه بپردازید، امکان به وجود آمدن مشکلاتی در ناحیه معده همچون زخم معده، سوزش معده و ورم معده وجود خواهد داشت.

صرف قهوه قبل ‌از وعده صبحانه

عوارض خوردن قهوه بعد از غذا

افرادی که هیچ‌ گونه مشکل خاصی در بدن خود ندارند، می‌توانند از قهوه بعد از صرف غذا نیز استفاده داشته باشند. اما امکان دارد کافئینی که در درون قهوه نهفته می‌باشد، تاثیر بسیاری بر جذب آهن و کلسیم موجود در غذاها داشته باشد.

نکته مهم این است که اگر فردی دچار پوکی استخوان یا کم‌خونی می‌باشد، با مصرف قهوه بعد از غذا درگیر مشکلات بسیار زیادی خواهد شد. این افراد بهتر است ۱ یا ۲ ساعت قبل ‌از استفاده از غذا، قهوه مصرف نکنند تا بتوانند نتایج بهتری از قهوه برای درمان چاقی‌ها و کاهش وزن دریافت کنند.

شرایط مصرف قهوه در طول روز

طبق توصیه متخصصان تغذیه، برنامه‌هایی که برای صرف بهترین نوع قهوه برای لاغری وجود دارد، شامل نکات زیر خواهد شد.

  • بهتر است قهوه را بدون استفاده از شکر، شکلات یا شیر به ‌صورت تلخ میل کنید.
  • مصرف روزانه ۲ فنجان و حداکثر ۴ فنجان قهوه برای کاهش وزن مؤثر است.
  • بهتر است قهوه قبل ‌از شروع به ورزش میل شود.
  • فاصله‌ مشخص ‌شده ای بین زمان‌های خوردن قهوه در طول روز داشته باشید.

شرایط مصرف قهوه در طول روز

در صورتی‌ که قصد دارید ۴ فنجان در طول روز قهوه استفاده کنید، آن را در بازه‌های زمانی مشخص‌ شده همچون موارد زیر استفاده داشته باشید.

  • ساعت ۹ صبح ۱ فنجان
  • ساعت ۲ بعدازظهر ۱ فنجان
  • ساعت ۵ عصر ۱ فنجان
  • ساعت ۸ شب ۱ فنجان

البته نکته مهم این است که اگر قهوه باعث بی‌خوابی شما شود، نمی‌توانید بیشتر از ۲ فنجان استفاده داشته باشید و تلاش کنید تا ساعت ۲ بعدازظهر به بعد دیگر به مصرف قهوه نپردازید. خوردن هر روزه قهوه عوارض ندارد.

زیرا به ‌عنوان یک نوشیدنی سالم به حساب می‌آید. اما در صورتی ‌که زیاده‌روی در هنگام مصرف قهوه صورت بگیرد، امکان بروز عوارض وجود خواهد داشت. هر چند که استفاده از بهترین نوع قهوه برای لاغری کاربردی ضروری می‌باشد،

اما برای این‌ که بتوانید میزان زیادی از وزن خود را کاهش دهید، راه‌های اصولی‌تری همچون جراحی‌های چاقی می‌تواند به دست دکتر سلیمی برای شما انجام بگیرد تا بتوانید به  اندام ایده‌آل برسید و تناسب اندام خود را حفظ کنید.

کاهش وزن با انواع قهوه ها به چه صورت است؟

برای این ‌که بهترین نتیجه را با مصرف قهوه از لاغری دریافت کنید، می‌توان طعم‌دهنده هایی برای شیرین کردن آن استفاده کرد. مهم‌ترین طعم‌دهنده ها همچون دارچین، پودر کاکائو، خامه، شیر شناخته می‌شوند.

اما دقت کنید اگر هدف شما از مصرف قهوه کاهش وزن می‌باشد، بهتر است هیچ‌ گونه شیرین ‌کننده‌ای به آن اضافه نکنید. زیرا این کار می‌تواند میزان کالری مصرفی قهوه را افزایش بدهد و تأثیری بر متابولیسم بدن شما نخواهد داشت.

البته بهتر است مجدداً به این موضوع بپردازیم که هیچ ماده غذایی یا نوشیدنی به ‌تنهایی قادر نیست تا باعث کاهش وزن و لاغری برای افراد گردد و چربی سوزی بسیاری داشته باشد.

کاهش وزن با انواع قهوه ها به چه صورت است؟

فرد موظف است در کنار مصرف بهترین نوع قهوه برای لاغری، از رژیم‌ها و فعالیت‌های ورزشی نیز استفاده داشته باشد. یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌هایی که قبل ‌از انجام فعالیت‌های ورزشی بهتر است نوشیده شود، قهوه است.

مصرف قهوه قبل ‌از انجام فعالیت‌های بدنی می‌تواند میزان سوخت‌ و ساز بدن را افزایش بدهد

زیرا مصرف قهوه قبل ‌از انجام فعالیت‌های بدنی می‌تواند میزان سوخت‌ و ساز بدن را افزایش بدهد و به‌ جای این ‌که بدن از ماهیچه‌ها استفاده کند، سلول‌های چربی آن حذف خواهند شد.

همان‌طور که قبلاً گفتیم، کافئین موجود در قهوه باعث افزایش یافتن میزان سوخت‌ و ساز بدن می‌شود و مصرف آن قبل ‌از ورزش باعث می‌شود کالری بیشتری بسوزانید و چربی سوزی بیشتر برای شما اتفاق بیفتد.

اما برای این ‌که بدانید کاهش وزن با انواع قهوه‌ها به چه صورت است و کدام یک از آن‌ها به‌ عنوان بهترین نوع قهوه برای لاغری شناخته می‌شود، در ادامه این مبحث توضیحاتی برای شما خواهیم داشت.

هر چند که اضافه وزن افراطی که فقط با استفاده از جراحی چاقی تحت نظر دکتر سلیمی انجام می‌گیرد، می‌تواند برطرف شود. در صورت نیاز می‌توانید از مزیت‌های این نوع از جراحی‌ها نیز با استفاده از تخصص‌های دکتر سلمی بهره‌مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید.

کاهش وزن و لاغری با قهوه تلخ

یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی که برای لاغری و کاهش وزن شناخته می‌شود، مصرف قهوه به ‌صورت تلخ می‌باشد. یکی از تلخ‌ترین انواع قهوه‌ها که به‌ عنوان بهترین نوع قهوه برای لاغری شناخته می‌شود و حاوی کافئین بسیار زیادی است، قهوه اسپرسو می‌باشد.

برای ‌این که این نوع از قهوه تهیه گردد، آب داغ پرفشار از میان دانه‌های قهوه‌ی آسیاب شده‌ روبوستا عبور خواهد کرد تا فرایند تولید قهوه اسپرسو صورت بگیرد. به دلیل این‌ که کالری بسیار پایینی در هنگام مصرف این نوشیدنی به بدن انسان وارد می‌شود، قبل ‌از ورزش و فعالیت‌های جسمانی استفاده از آن گزینه بسیار مناسبی برای رسیدن به لاغری و کاهش وزن می‌باشد. زیرا استفاده از این قهوه قبل ‌از ورزش باعث تولید گرما در بدن و افزایش چربی سوزی خواهد شد.

کاهش وزن و لاغری با قهوه تلخ

ناگفته نماند که مصرف قهوه ترک تلخ یا همان قهوه اسپرسو باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می‌گردد و در نهایت در حین انجام حرکات ورزشی، عملکرد بهتری برای سوزاندن کالری‌ها اتفاق خواهد افتاد. پس بعد از هر بار تمرین ورزشی میزان زیادی از کالری‌ها دفع خواهد شد.

در کنار این دسته از مسائل استفاده از قهوه تلخ همانند اسپرسو در طول روز به دفعات مجاز باعث می‌شود تا وعده‌های مصرفی شما در طول روز کاهش پیدا کند و اشتها را کمتر خواهد کرد.

البته بسیار بهتر است که این قهوه را به ‌صورت تلخ و بدون هیچ‌ گونه شکر و شکلات و افزودنی‌های دیگر استفاده داشته باشید تا نتیجه بهتری از کاهش وزن با آن دریافت کنید.

کاهش وزن و لاغری با قهوه عربیکا

یکی دیگر از مهم‌ترین قهوه هایی که بسیار معروف است، عربیکا می‌باشد. این‌ گونه از قهوه، دانه‌های روشنی دارد و کشت آن اغلب در مناطق جنوب آسیا و جنوب شرقی آسیا صورت می‌گیرد.

مشخصات اصلی که برای این نوع قهوه وجود دارد، این است که قیمت آن به نسبت قهوه روبوستا بیشتر می‌باشد و میزان کافئین آن نیز کمتر است. البته ناگفته نماند که قهوه عربیکا دارای عطر ملایم‌تر و طعم دل‌نشین تری نسبت ‌به قهوه روبوستا می‌باشد

و البته همچنان استفاده از این قهوه با ماهیت افزایش سوخت ‌و ساز بدن و متابولیسم بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا در کنار ورزش‌های منظم روزانه بتوانید تاثیر خوبی از بهترین نوع قهوه برای لاغری و کاهش وزن بگیرید. به دلیل این‌ که کافئین کافی در این نوع نوشیدنی وجود دارد، باعث می‌شود اشتهای افراد کنترل گردد و مانع تمایل افراد به مصرف تنقلات و مواد غذایی مختلف می‌باشد.

کاهش وزن و لاغری با قهوه عربیکا

اگر بتوانید از این قهوه در طول روز با فاصله زمانی مناسب استفاده داشته باشید، تاثیر مثبتی از مصرف آن برای تناسب اندام دریافت خواهید کرد.

در صورتی‌ که قصد دارید حداکثر میزان بهره را از این نوع قهوه به‌ منظور کاهش وزن دریافت کنید، بهتر است هیچ ‌گونه افزودنی همچون شکر و خامه به آن اضافه نکنید. زیرا هر کدام از این موارد، کالری قهوه را بیشتر می‌کند و باعث احساس سیری خواهد شد.

هر چند که استفاده از این نوع قهوه در کنار رژیم‌های غذایی و ورزش توصیه می‌شود، اما اگر قصد دارید به کاهش وزن اصولی‌تر دست بیابید، بهتر است از روش‌های تحت نظر دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین پزشک برای انجام جراحی چاقی بهره‌مند شوید.

کاهش وزن و لاغری با قهوه برای شکم

طی تحقیقات گسترده‌ای که در رابطه با مصرف انواع قهوه صورت‌ گرفته است، می‌توان گفت افرادی که قصد حفظ رژیم‌های لاغری را دارند و دارای اضافه ‌وزن می‌باشند،  استفاده از قهوه می‌تواند برای آن‌ها کارساز و مفید بوده و باعث کنترل و مدیریت وزن آن‌ها خواهد شد و در بسیاری از مواقع با انجام ورزش‌های متنوع و رعایت رژیم‌های غذایی، باعث کاهش وزن خواهد شد.

حقیقت امر بر این است که استفاده از قهوه سرعت سوزاندن انرژی در بدن را بیشتر می‌کند و باعث جلوگیری از تجمع چربی‌ها در شکم خواهد شد. اما فوایدی که در درون قهوه و رژیم‌های لاغری آن وجود دارد، نتیجه بسیار مثبتی را در پی خواهد داشت.

به دلیل این ‌که کافئین یکی از مهم‌ترین محرک‌هایی است که در درون قهوه وجود دارد و باعث تحریک شدن کالری‌ها و سوزاندن آن‌ها خواهد شد. بنابراین چربی‌های دور شکمی با مصرف قهوه از بین خواهد رفت. طبق تحقیقات دریافتیم حدوداً 2 کیلوکالری در راستای استفاده از هر یک فنجان قهوه خالص تلخ وجود دارد و هیچ ‌گونه چربی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

کاهش وزن و لاغری با قهوه برای شکم

البته اگر از قهوه‌ها بدون طعم‌دهنده ها و افزودنی‌ها استفاده کنید، منجر به لاغری خواهد شد. در غیر این صورت ممکن است نتیجه چندان مناسبی از مصرف بهترین نوع قهوه برای لاغری شکم دریافت نکنید.

کاهش وزن و لاغری با قهوه و لیمو

ترکیب کردن قهوه با انواع مواد خوراکی دیگر می‌تواند تاثیر آن را دوچندان کند تا بتواند مزایایی همچون کاهش وزن در بر داشته باشد. یکی از مهم‌ترین موادی که می‌توان با اضافه کردن آن به قهوه اثربخشی آن را دوچندان کرد، لیمو می‌باشد.

به دلیل خواص شگفت انگیزی که در درون لیمو نهفته ‌است، اضافه کردن آن به قهوه می‌تواند میزان متابولیسم بدن را افزایش دهد. در صورتی ‌که استفاده از این نوشیدنی به حد تعادل صورت بگیرد، تاثیر بسیار مثبتی بر کاهش وزن و سلامتی خواهد داشت و ترکیب کردن قهوه با لیمو می‌تواند باعث دریافت بیشتر آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن شود.

کاهش وزن و لاغری با قهوه و لیمو

زیرا ویتامین C که در درون لیمو وجود دارد، با فلوئورئیت‌های موجود در درون قهوه ترکیب خواهند شد که اثربخشی بسیار بیشتری بر رادیکال‌های آزاد فعال می‌گذارند. هنگامی افزایش چربی سوزی در بدن افراد صورت می‌گیرد که ویتامین C موجود در درون لیمو با کافئین موجود در درون قهوه با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

برای این ‌که بتوانید از تهیه این نوشیدنی بهترین بهره را ببرید و نتیجه کافی از کنترل وزن و لاغری را دریافت کنید، می‌توانید به یک فنجان قهوه اسپرسوی تلخ که هیچ‌ گونه شیرین‌ کننده‌ای به آن اضافه نشده‌ است، یک لیموی تازه ترکیب کنید. این کار باعث رها شدن بدن شما از چربی‌های زائد خواهد شد و تاثیر دوچندانی بر کاهش وزن خواهد داشت.

به این نکته توجه داشته باشید که نوشیدن این نوشیدنی به‌ صورت ناشتا توصیه نمی‌شود. به دلیل این‌ که لیمو خاصیت اسیدی دارد و ممکن است نوشیدن آن به‌ صورت ناشتا مشکلاتی برای معده خالی ایجاد کند. بنابراین بهتر است در مدت ‌زمان مشخص ‌شده قبل ‌از صرف ناهار، از آن استفاده داشته باشید.

کاهش وزن و لاغری با قهوه گانودرما

یکی دیگر از گیاهان بسیار مهم و مفیدی که به‌ صورت معجزه‌آسا از فواید بسیار زیادی برخوردار می‌باشد، گیاه گانودرما است که در برخی از زمینه‌های مختلف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از فواید منحصر به ‌فرد آن استفاده داشت.

نکته مهم این است که محصولات مهمی از طریق این گیاه تهیه می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها قهوه گانودرما می‌باشد که ماهیت اصلی آن ترکیبی از پودر خالص قهوه و پودر قارچ گانودرمای سرخ می‌باشد. برای شناخت بهترین نوع قهوه برای لاغری، لازم است نام این نوع قهوه را نیز به میان بیاوریم.

زیرا این محصول دارای کافئین، جینسینگ و دیگر ترکیبات مؤثر می‌باشد و کمک بسیار زیادی به چربی سوزی بدن و بالا بردن سوخت ‌و ساز خواهد کرد. ترکیب کردن قهوه‌ گانودرما می‌تواند خواص مغذی و مواد مغذی بسیار زیادی را برای بدن به دنبال داشته باشد و فوایدی همچون کاهش اشتها و احساس سیری را در بر داشته باشد.

مصرف این نوشیدنی می‌تواند میزان خواص قهوه را افزایش دهد و همین‌طور منجر به افزایش انرژی بدن و تحرک بیشتر می‌شود. بنابراین فرد با داشتن تحرک بیشتر می‌تواند میزان بافت‌های چربی موجود در بدن خود را کاهش دهد و با تحلیل رفتن این بافت‌ها، لاغری و کاهش وزن برای فرد صورت خواهد گرفت.

مهم‌ترین عملکرد این نوشیدنی بر مبنای چربی سوزی می‌باشد

مهم‌ترین عملکرد این نوشیدنی بر مبنای چربی سوزی می‌باشد. اما برای این که نتیجه بهتری از آن دریافت کنید، بهترین زمان استفاده از آن ۳۰ دقیقه قبل‌ از مصرف هر وعده غذایی می‌باشد.

مهم‌ترین عملکرد این نوشیدنی بر مبنای چربی سوزی می‌باشد

پس بهتر است در طول روز در ۲ نوبت صبح و عصر از این نوشیدنی بهره‌مند شوید تا بتوانید به کاهش وزن برسید. هر چند که استفاده از این نوشیدنی به ‌تنهایی نمی‌تواند معجزه‌آسا باشد و کاهش وزن بسیار زیادی را در بر داشته باشد.

برای این ‌که از چاقی‌های افراطی خود رهایی یابید و شاخص توده بدنی خود را کاهش دهید، می‌توانید از روش‌های معقول‌تری همچون جراحی‌های چاقی که به واسطه دکتر سلیمی به‌ عنوان یک پزشک حاذق صورت می‌گیرد، بهره‌مند شوید.

کاهش وزن و لاغری با قهوه فوری

همه ما می‌دانیم که وجود چاقی و اضافه ‌وزن به چه اندازه می‌تواند برای بدن مضر باشد. در کنار این‌ که باعث از بین بردن فرم بدن و عدم اعتماد به ‌نفس خواهد شد، بدن افراد را مستعد مبتلا شدن به بیماری‌های مختلف خواهد کرد.

مهم‌ترین بیماری‌هایی که در پی بروز چاقی‌ها و اضافه ‌وزن صورت می‌گیرد، مواردی همچون کلسترول بالا، فشار خون، چربی خون، دیابت، کبد چرب و دیگر موارد شمرده می‌شوند که از عوارض چاقی هستند. به همین دلیل است که افراد باید هر چه سریع‌تر از روش‌های معقولی برای رسیدن به کاهش وزن استفاده داشته باشند.

فردی که درگیر چاقی و اضافه ‌وزن است، دارای طبع بدنی سردی می‌باشد. بنابراین به‌ صورت مکرر در طول روز دچار خواب ‌آلودگی خواهد شد و تمایلی به ورزش، انجام حرکات کششی و اجرای برنامه، فعالیت‌های روزانه و دیگر موارد را نخواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین شرایطی که بهترین نوع قهوه برای لاغری دارد، قهوه‌های فوری می‌باشند که تلخ بودن آن‌ها می‌تواند میزان انرژی افراد را دو برابر کند تا بتوانند با چاقی موجود در بدن خود مبارزه کنند.

استفاده از قهوه فوری برای لاغری هنگامی کارساز و مفید می‌باشد

استفاده از قهوه فوری برای لاغری هنگامی کارساز و مفید می‌باشد که همراه با یک رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی روزانه باشد. در صورتی که این موارد در کنار یکدیگر رعایت گردد، شاهد تاثیرگذاری چشمگیری در کاهش وزن خواهیم بود.

به دلیل این ‌که این قهوه بسیار فوری است، امکان درست کردن آن در مکان‌های مختلفی همچون محل کار، سفر و دیگر موارد وجود خواهد داشت و به‌ عنوان یک همراه همیشگی برای کاهش وزن افراد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استفاده از قهوه فوری برای لاغری هنگامی کارساز و مفید می‌باشد

زیرا مصرف این نوع از قهوه نیازی به قهوه‌ساز و یا دم کشیدن نخواهد داشت و در ساده‌ترین حالت ممکن و به ‌صورت فوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته به این نکته دقت کنید که در هنگام خرید انواع قهوه فوری، از قهوه‌هایی استفاده داشته باشید که فاقد طعم ‌دهنده و شکر می‌باشند.

زیرا مزایای بیشتری در راستای کاهش وزن با مصرف این نوع قهوه‌ها وجود خواهد داشت که می‌توانید در کنار برنامه‌های غذایی خود به نتیجه خوبی از کاهش وزن برسید. اطلاعات تکمیلی در خصوص کاهش وزن اصولیرا از دکتر سلیمی کسب نمایید.

کاهش وزن و لاغری با قهوه سبز

یکی دیگر از بهترین نوع قهوه برای لاغری، قهوه سبز می‌باشد. قهوه سبز همان قهوه هایی می‌باشند که از گیاه کشت می‌شود، اما به آن‌ها گرما وارد نشده ‌است. در حالت طبیعی تمامی قهوه هایی که در طول روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم، به‌ صورت دانه‌های سبزی می‌باشند و بر اثر گرما و تفت داده شدن به رنگ قهوه‌ای تبدیل خواهند شد.

قهوه سبز و یا قهوه خام که رنگ اصلی آن به ‌صورت سبز می‌باشد، دارای دو ماده‌ بسیار مهم اسید کلروژنیک و کافئین می‌باشد. طی بررسی‌ها دریافتیم در اثر گرمایی که روی قهوه خام صورت می‌گیرد، پیوندهای اسید کلروژنیک  شکسته خواهد شد. به‌ همین دلیل دانه‌های قهوه‌ای که تفت‌ داده می‌شوند، فاقد اسید کلروژنیک می‌باشند و فقط کافئین موجود در قهوه را خواهند داشت.

محققین و دانشمندان دریافته‌اند اسید کلروژنیک یک عنصر بسیار حیاتی و در درون قهوه سبز و خام می‌باشد که کاهش وزن و لاغری را به نسبت قهوه تفت ‌داده شده بسیار بیشتر خواهد کرد.

کاهش وزن و لاغری با قهوه سبز

به ‌همین دلیل مصرف این نوشیدنی می‌تواند میزان گلوکزهای موجود در بدن را آزاد کند و باعث بالا رفتن میزان سوخت‌ و ساز بدن شود. همه محققین تاکید می‌کنند که استفاده از قهوه سبز اثربخشی بسیار بالایی روی سوزاندن چربی‌های موجود در بدن به خصوص در ناحیه پهلو و شکم خواهد داشت

و تمرکز آن بر این نواحی باعث می‌شود تا فرد نتیجه بهتری از کاهش وزن دریافت کند. در صورتی ‌که فرد از قهوه سبز در کنار یک رژیم غذایی سالم و فعالیت‌های جسمانی بهره‌مند شود، تاثیر بسیار بالایی از کاهش وزن دریافت خواهد کرد.

کاهش وزن و لاغری با قهوه ترک

یکی دیگر از بهترین نوع قهوه برای لاغری، قهوه ترک می‌باشد. تهیه این نوع از قهوه از دانه‌های برشته شده قهوه صورت می‌گیرد. سپس لازم است با درجه آسیاب بسیار بالایی خرد شوند.

عطر و طعم دل‌چسب و مناسبی در قهوه‌ی ترک وجود دارد که باعث شده ‌است تا به ‌عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع قهوه‌های دنیا شناخته شود و تعداد بسیار زیادی از افراد از نوشیدن آن لذت خواهند برد.

ترکیبات منحصر به‌ فردی که در درون قهوه ترک‌ها وجود دارد، باعث تنظیم شدن میزان انسولین و قند خون خواهد شد و کمک می‌کند افرادی که علاقه‌مند به مصرف انواع تنقلات، نشاسته، شیرینی‌جات و دیگر موارد در طول روز می‌باشند، اشتهای خود را کنترل کنند و دیگر تمایلی برای مصرف این‌ دست از موارد نداشته باشند.

کافئین بسیار بالایی در درون قهوه‌ی ترک وجود دارد

کافئین بسیار بالایی در درون قهوه‌ی ترک وجود دارد که باعث می‌شود افراد با نوشیدن آن از سلول‌های چربی بدن به‌ عنوان یک منبع انرژی استفاده کنند. به ‌همین دلیل سوخت و ساز موجود بر اثر مصرف قهوه ترک باعث می‌شود که چربی‌های موجود در بدن دفع شود.

اگر شما نیز قصد دارید کاهش وزن را تجربه کنید و به‌ دنبال بهترین نوع قهوه برای لاغری هستید، لازم است بگوییم که حتما مصرف هر کدام از قهوه‌های مورد نظر را در کنار فعالیت‌های ورزشی روزانه داشته باشید. اگر ۳۰ دقیقه قبل‌ از شروع حرکات ورزشی قهوه بنوشید، در بازه زمانی کمی شاید حدود ۶۰ روز بتوانید به لاغری و کاهش وزن برسید.

کافئین بسیار بالایی در درون قهوه‌ی ترک وجود دارد

هر چند که اگر فردی درگیر چاقی‌های بسیار افراطی باشد و شاخص توده بدنی بالایی داشته باشد، تنها استفاده از قهوه برای او کارساز نیست و بهتر است از روش‌های درمانی همچون جراحی‌های چاقی که تحت نظر دکتر سلیمی به بهترین نحو ممکن انجام می‌گیرد، بهره‌مند شود تا به یک کاهش وزن اصولی برسد و از داشتن اندامی زیبا لذت ببرد. دکتر سلیمی بهترین متخصص انواع جراحی های لاغری شناخته می شود.

مزایا و معایب استفاده از بهترین نوع قهوه برای لاغری

با شناخت بهترین نوع قهوه برای لاغری، قطعا ممکن است شما نیز به این فکر افتاده باشید که از قهوه در کنار استفاده از رژیم‌های غذایی خود استفاده داشته باشید. اما لازم است بدانید برنامه‌های مختلف غذایی وجود دارند که باعث تغییر سبک زندگی افراد خواهند شد و می‌تواند در روند کاهش وزن افراد تاثیر زیادی داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین آن‌ها گنجاندن انواع قهوه در رژیم‌های لاغری می‌باشد که با نام رژیم قهوه در بین عموم شناخته می‌شود. در صورتی ‌که فرد در برنامه‌های غذایی روزانه خود این نوشیدنی فوق‌ العاده مؤثر را نیز بگنجاند، می‌تواند در راستای کنترل و کاهش وزن خود موفق‌تر باشد.

کاملاً طبیعی است که با مصرف روزانه چندین لیوان قهوه، امکان بالا رفتن متابولیسم بدن بیشتر خواهد شد و باعث کاهش وزن افراد می‌گردد. هر چقدر میزان سوخت ‌و ساز بدن افزایش پیدا کند، باعث از دست دادن چربی‌های اشباع و کاهش وزن می‌گردد. بنابراین فرد در اندام خود تعادل بهتری را احساس خواهد کرد.

مصرف قهوه بدون هیچ گونه مواد افزودنی

دستورالعمل‌هایی که درون رژیم قهوه وجود دارد، به افراد نشان می‌دهد که در طول روز باید حداقل ۲ فنجان قهوه خالص بدون وجود هیچ‌ گونه اضافه کننده‌ای استفاده داشته باشند. هر چه که میزان خالصی قهوه بیشتر باشد، قطعا خاصیت آنتی ‌اکسیدانی و کافئینی بیشتری را در بر خواهد داشت که می‌تواند برای کاهش وزن مؤثرتر واقع شود.

مسئله دیگری که در راستای رژیم قهوه وجود دارد این است که هیچ‌ گونه مواد غذایی دیگر از رژیم افراد حذف نخواهد شد. فقط تاکید اصلی این رژیم روی سالم خوری و استفاده از مواد غذایی مفید می‌باشد.

مصرف قهوه بدون هیچ گونه مواد افزودنی

به ‌گونه‌ای که فرد باید در کنار استفاده از رژیم قهوه از مواد غذایی فاقد چربی، فاقد قند و کالری کمتر استفاده داشته باشد.

در هنگام رعایت رژیم قهوه، میزان کالری‌های دریافتی فرد باید کنترل‌ شده باشد و میزان کالری‌های دریافتی باید براساس قد، وزن، جنسیت فرد تعیین گردد. قطعا مزایا و معایب بسیار زیادی در پی استفاده از رژیم قهوه وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از بهترین نوع قهوه برای لاغری

در تمامی این مطلب گفتیم که به چه اندازه کافئین موجود در درون قهوه برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری حیاتی و مهم می‌باشد. ترکیبات مؤثر و مفیدی که در درون قهوه وجود دارد، شامل پلی فنول، کافئین و دیگر موارد خواهد شد.

اما ویژگی‌ها و مزایایی که در پی استفاده از قهوه با این دسته ترکیبات وجود دارد، کاهش دادن التهابات موجود در بدن، افزایش یافتن سوخت‌ و ساز بدن، چربی سوزی بیشتر، کاهش دادن شاخص توده بدنی، افزایش تمایل به حرکت و تحرک، کاهش دادن اشتها برای مصرف غذاها خواهد بود که در نهایت تمامی این مجموعه در کنار یکدیگر با مصرف قهوه باعث می‌شود تا فرد، میزان کالری کمتری در طول روز مصرف کند.

همه این موارد در کنار یکدیگر باعث می شود تا برای رسیدن به لاغری و کاهش وزن، اثربخشی بسیار بالایی داشته باشید.

از دیگر مزایایی که برای استفاده از رژیم قهوه می‌توان نام برد، این است که باعث می‌شود عملکردهای اجزای داخلی بدن همچون کبد، کلیه، قلب و عروق تحت تاثیر قرار بگیرد و روی سالم سازی و عملکردهای آن‌ها نقش مثبت خواهد داشت.

دلیل اصلی این است که مصرف قهوه می‌تواند باعث تجزیه چربی‌های موجود در بدن گردد و به دلیل بالا بردن میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن، باعث می‌شود عملکردهای صحیح بدن بهتر صورت بگیرد.

مزایای استفاده از بهترین نوع قهوه برای لاغری

معایب استفاده از بهترین نوع قهوه برای لاغری

در کنار این‌ که قهوه دارای مزایای منحصر به‌ فردی برای رسیدن به کاهش وزن می‌باشد، ممکن است برای برخی از افراد معایبی را به ‌دنبال داشته باشد که با بررسی این موضوع، قصد داریم اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بدهیم. مهم‌ترین نکاتی که در زمینه معایب رژیم قهوه وجود دارد، موارد زیر می‌باشند:

اگر فردی در راستای استفاده از قهوه و نوشیدن آن زیاده‌روی کند و تعداد دفعات مصرف قهوه در طول روز برای او به بیش ‌از حد خاصی برسد، امکان بالا رفتن فشار خون وجود خواهد داشت که می‌تواند مسئله‌ای نگران ‌کننده باشد و سلامتی افراد را به خطر بیندازد. برای این ‌که از این‌ موضوع در امان باشید، بهتر است استفاده از قهوه را کنترل کنید و فقط برای بهره بردن از فواید آن از این نوشیدنی مفید استفاده داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین ترکیبات اصلی درون انواع قهوه، کافئین می‌باشد. اما خاصیت دیگری که کافئین برای بدن به ‌همراه خواهد داشت، مسئله تکرر ادرار می‌باشد. به دلیل این ‌که فرد با مصرف کافئین ادرار بیشتری را احساس خواهد کرد.

این‌ موضوع باعث کاهش یافتن سطح آب بدن انسان می‌گردد. به‌ همین دلیل فردی که میزان زیادی قهوه در طول روز مصرف می‌کند، موظف است تا روزانه ۸ لیوان آب استفاده کند تا بدن خود را هیدراته نموده تا هیچ‌ گاه بدن دچار کم‌آبی نشود.

عدم استفاده بیش از حد از قهوه

استفاده بیش ‌از اندازه از قهوه در طول روز می‌تواند باعث بروز اختلالات خواب گردد و تاثیر منفی بر کیفیت خواب افراد بگذارد. به ‌همین دلیل بهتر است فواصل زمانی استفاده از قهوه را تا زمان خواب افزایش دهید تا هیچ ‌گاه دچار اختلالات خواب براثر مصرف قهوه نشوید.

درست است که استفاده از قهوه می‌تواند عملکرد مفیدی برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری داشته باشد، اما قطعا افرادی که دچار چاقی‌های افراطی می‌باشند، به ‌تنهایی با استفاده از مصرف قهوه نمی‌توانند به نتیجه دلخواه از کاهش وزن برسند.

عدم استفاده بیش از حد از قهوه

این افراد نیازمند استفاده از روش‌های اصولی‌تری همچون جراحی‌های چاقی می‌باشند تا بتوانند چاقی‌های موجود در بدن خود را درمان کنند. برای این ‌که از جراحی‌های چاقی بهترین نتیجه را بگیرید، می‌توانید روی تخصص‌های دکتر سلیمی به عنوان یک پزشک حاذق در این زمینه حساب باز کنید.

طرز تهیه بهترین نوع قهوه برای لاغری چگونه است؟

تعداد بسیار زیادی از افراد برای صرف قهوه ترجیح می‌دهند به کافه‌های موجود در سطح شهر مراجعه کنند. در صورتی ‌که فردی که با هدف کاهش وزن اقدام به مصرف قهوه تلخ می کند، باید چندین روز در طول روز به نوشیدن قهوه بپردازد.

به دلیل این ‌که مراجعه مکرر به کافی‌شاپ‌ها نمی‌تواند مقرون ‌به‌ صرفه باشد، به‌ همین دلیل بهتر است طرز تهیه انواع قهوه را در منزل یاد بگیرید تا با تهیه آن بتوانید در کمترین زمان ممکن از نوشیدن قهوه لذت ببرید.

وسایل بسیار زیادی همچون قهوه‌جوش، اسپرسو ساز و دیگر موارد برای تهیه انواع قهوه مورد نیاز می‌باشد که با خرید آن‌ها به راحتی می‌توانید اقدام به تهیه انواع قهوه هایی همچون اسپرسو، فرانسه، ترک و دیگر موارد کنید.

برای ‌این که بهترین نتیجه را با مصرف بهترین نوع قهوه برای لاغری دریافت کنید، نیاز دارید حداقل ۲ و حداکثر ۴ بار در طول روز از قهوه استفاده داشته باشید. این کار باعث می‌شود فواید موجود در درون قهوه به بدن شما برسد و افزایش متابولیسم در بدن شما اتفاق بیفتد.

استفاده از قهوه‌های تلخ فوری

در صورتی ‌که فاقد هر گونه دستگاه قهوه‌ساز یا وسایل مختلف برای دم کردن قهوه می‌باشید، استفاده از قهوه‌های تلخ فوری به شما کمک می‌کند تا نتیجه کاهش وزن را نیز با مصرف آن‌ها دریافت کنید.

تهیه این نوع از قهوه‌ها به ‌قدری راحت است که هر فردی قادر به استفاده از آن می‌باشد. زیرا به‌ سادگی می‌توانید پودر قهوه آماده را در آب جوش ریخته هم بزنید و نوش ‌جان کنید.

شرایط تهیه قهوه ترک نیز به صورتی است که می‌توانید پودر آن را به قهوه جوشی که دارای آب می‌باشد اضافه کنید و با گذشتن چندین دقیقه از نوشیدن این قهوه لذت ببرید.

شناخت بهترین نوع قهوه با کافئین زیاد

برای درک بهتر این مطلب لازم است بگوییم که در ایران ۳ نوع قهوه رایج وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

  • قهوه فرانسه
  • قهوه ترک
  • قهوه اسپرسو و خانواده‌اش (آمریکن، کاپوچینو، لاته)

در بین این دسته‌بندی‌های قهوه برای کاهش وزن، مناسب‌ترین آن‌ها مصرف مداوم قهوه اسپرسو و فرانسه می‌باشد. در صورتی ‌که استفاده از قهوه ترک همچنان برای لاغری پیشنهاد خواهد شد.

البته همان ‌طور که گفتیم، طرز تهیه قهوه با دستگاه‌های مختلفی در منزل صورت می‌گیرد که اگر یکی از این دستگاه‌ها را داشته باشید، امکان درست کردن قهوه برای شما میسر خواهد بود.

دستگاه‌های مربوط برای تهیه قهوه شامل موارد زیر خواهند شد.

  • اسپرسو ساز
  • قهوه‌جوش روی گاز (موکا پات)
  • قهوه‌ساز برقی
  • فرنچ پرس

در صورت عدم وجود هر کدام از این موارد، امکان استفاده از قهوه‌های فوری برای شما وجود خواهد داشت. هر چند که نمی‌توان قطع به یقین گفت که مصرف قهوه می‌تواند برای افرادی که چاقی بسیار زیادی دارند، مؤثر واقع شود. اما باعث افزایش سطح میزان متابولیسم بدن خواهد شد.

برای این ‌که فردی نتیجه بهتری از کاهش وزن بگیرد، می‌تواند از جراحی‌های چاقی که تحت نظر دکتر سلیمی انجام می‌گیرد، بهترین نتیجه دلخواه را از اندام خود کسب کند.

دستگاه‌های مربوط برای تهیه قهوه شامل موارد زیر خواهند شد.

چگونه بهترین نوع قهوه برای لاغری شکم و پهلو موثر است؟

به دلیل این ‌که امروزه تقاضای استفاده از مواد غذایی ناسالم همچون فست فودها بسیار بیشتر شده‌ است و با پیشرفت تکنولوژی، زندگی ماشینی و بدون تحرک بیشتر مرسوم شده ‌است، بروز چاقی و اضافه ‌وزن در افراد امری طبیعی است.

اما همین موضوع باعث شد تا محققان اطلاعات کافی در زمینه چربی سوزی انواع مواد غذایی کسب کنند. طبق این مطلب دریافتیم که یکی از بهترین مواد غذایی که کمک بسیار زیادی به کاهش وزن می‌کند، مصرف قهوه می‌باشد.

اگر بتوانید در طول روز حدوداً ۴ فنجان قهوه میل کنید، در یک بازه زمانی به مدت ۲۴ هفته می‌توانید حدوداً ۱۴ درصد از چربی‌های دور شکم و پهلوی خود را از بین ببرید.

چگونه بهترین نوع قهوه برای لاغری شکم و پهلو موثر است؟

به خصوص اگر این نوشیدنی قبل از انجام ورزش‌های مخصوص در ناحیه شکم و پهلو مورد استفاده قرار بگیرد، اثربخشی بیشتری خواهد داشت و می‌توانید میزان بیشتری از چربی‌های موجود در ناحیه پهلو و شکم را دفع کنید.

در حالت کلی کاتالیزور که در درون قهوه وجود دارد، باعث سرعت بخشیدن به لاغری در ناحیه پهلو و شکم خواهد شد و میزان چربی سوزی در این بخش‌ها را بیشتر می‌کند.

ویژگی های رژیم لاغری با شیر قهوه

بهترین نوع قهوه برای لاغری، مصرف قهوه‌ی خالص و تلخ می‌باشد. قهوه‌ای که با هیچ‌ گونه مواد افزودنی همراه نشده ‌است، کمترین کالری ممکن را برای بدن دارد. اما ممکن است برخی از افراد، مشکلات مربوط به اسید معده داشته باشند.

این افراد در هنگام نوشیدن قهوه دچار مشکلات گوارشی و  ناراحتی‌های معده خواهند شد. بنابراین می‌توانند به قهوه تلخ خود کمی شیر ساده اضافه کنند تا باعث کاهش یافتن میزان اسیدی قهوه شود. به دلیل این ‌که ترکیبات موجود در شیر، کمک بالایی به کاهش خاصیت اسیدی قهوه خواهد کرد.

از سویی دیگر، فردی که قصد دارد از طریق مصرف قهوه برای لاغری اقدام کند، باید به مصرف روزانه چندین ‌بار قهوه بپردازد. در صورتی ‌که مصرف قهوه با بدن شما سازگاری ندارد، با استفاده از ۳ الی ۴ لیوان قهوه در طول روز دچار مشکلات تغییر در خلق‌ و خو، اضطراب، بی‌خوابی و دیگر موارد مشابه می‌شوید.

اضافه کردن شیر به قهوه

بهترین روش ممکن برای شما اضافه کردن شیر به قهوه می‌باشد تا بتوانید از خواص منحصر به‌ فرد آن برای رسیدن به لاغری استفاده داشته باشید. به دلیل این‌ که لبنیات دارای طبع سردی می‌باشد، احساس آرامش بیشتری در کنار قهوه برای بدن به وجود می‌آورد و باعث کاهش دادن تحریک‌پذیری گیرنده‌های عصبی می‌گردد.

بنابراین مصرف شیر قهوه تأثیرات مثبت و فراوانی روی لاغری خواهد داشت و عملکرد اصلی آن همانند قهوه‌ی تلخ می‌باشد. اما در صورتی می‌توان از مصرف شیر قهوه نتایج خوبی از کاهش وزن گرفت که فاقد هر گونه مواد شیرینی همچون مواد کالری زا همچون چربی، شکلات، خامه، شکر و دیگر موارد این‌ چنینی باشند.

قهوه دکتر بیز برای ترک اعتیاد یک نوع از قهوه گانودرما است که از قارچ گانودرما لوسیدوم تهیه می‌شود و به عنوان یک مکمل غذایی با خواص بهداشتی معرفی می‌شود.

در صورتی ‌که از شیر فاقد چربی یا کم‌چرب در درون قهوه استفاده کنید، می‌توانید از فواید آن برای لاغری نیز بهره‌مند شوید. در خصوص کاهش وزن اصولی، با دکتر سلیمی در ارتباط باشید.

ویژگی های رژیم قهوه کانادایی برای لاغری

برنامه‌های غذایی بسیار متنوعی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، در نظر گرفته می‌شود که یکی دیگر از آن‌ها رژیم قهوه کانادایی می‌باشد. این نوع رژیم، یک برنامه منحصر به‌ فرد برای کاهش وزن و لاغری دارد و تعداد بسیار زیادی از افراد توانستند از این رژیم به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برای کاهش وزن برسند.

اصولاً ۱۲ الی ۱۵ روز باید به رژیم قهوه کانادایی پای‌بند باشید و بعد از اجرای آن، در ۱۲ روز پشت سر هم، ۳ روز باقیمانده آن برای کاهش وزن و تثبیت وزن قدم بردارید.

براساس این برنامه برای استفاده از رژیم قهوه کانادایی می‌توانید در بازه زمانی کوتاهی به کاهش وزن مناسبی برسید. ممنوعیت خاصی در این نوع رژیم لاغری از مصرف انواع سس، روغن، شکر، شیرینی‌جات، الکل و آدامس وجود دارد.

ویژگی های رژیم قهوه کانادایی برای لاغری

مهم‌ترین عنصر اصلی که در این نوع رژیم رعایت می‌گردد، مصرف قهوه است که فرد موظف است در هر ۱۲ روز در وعده صبحانه قهوه استفاده کند و این شرایط از اولین روز تا پایان روز دوازدهم برقرار خواهد بود. سپس شرایط استفاده از این رژیم بعد از روز چهارم با مصرف ۱ عدد نان تست به‌ همراه قهوه تغییر خواهد کرد.

مصرف ناهار در این نوع رژیم نیز با استفاده از سینه مرغ پخته‌ شده یا ماهی صورت می‌گیرد

مصرف ناهار در این نوع رژیم نیز با استفاده از سینه مرغ پخته‌ شده یا ماهی صورت می‌گیرد و وعده‌های شام اغلب با مصرف تخم ‌مرغ آب‌پز و سبزیجات سپری خواهد شد. بعد از گذشت ۱۲ روز در رژیم قهوه آمریکایی و کانادایی، به ۳ روز باقی‌مانده به ‌جای استفاده از قهوه، شیر میل می‌شود تا شرایط تثبیت وزن به‌خوبی سپری گردد.

هر چند که در تمامی این مطلب اشاره کافی به استفاده از قهوه برای لاغری و کاهش وزن داشتیم، اما اگر فردی نتواند با مصرف قهوه و روش‌های دیگر این ‌چنینی به کاهش وزن برسد، کاندید مناسبی برای استفاده از جراحی چاقی است که می‌تواند برای بهره بردن از مزایای آن تحت نظر دکتر سلیمی، می‌تواند از مزایای بی‌نظیر این جراحی‌ها بهره‌مند شود.

جمع بندی مطالب

در این مطلب به بررسی بهترین نوع قهوه برای لاغری پرداختیم و در رابطه با خواص لاغر کنندگی انواع قهوه‌های مختلف، اطلاعاتی را برای شما داشتیم.

با توجه به مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی که درون کافئین نهفته است، استفاده از قهوه به ‌عنوان یک نوشیدنی مؤثر و مفید برای افزایش یافتن سطح متابولیسم بدن مناسب می‌باشد که کمک بسیار زیادی برای رسیدن به کاهش وزن خواهد کرد.

درست است که این‌ موضوع به اثبات رسیده که مصرف قهوه در بازه‌های زمانی مختلف روز می‌تواند کمک بسیار زیادی به کاهش وزن و لاغری داشته باشد و از فواید بسیار زیادی برخوردار است، اما باید جوانب احتیاط را در راستای مصرف قهوه نیز رعایت کنید. زیرا در صورت مصرف طولانی ‌مدت و مصرف بیش ‌از اندازه قهوه، امکان این ‌که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی، درگیر فشار خون بالا و … شوید نیز بسیار زیاد می‌باشد.

استفاده بیش‌ از اندازه از قهوه

استفاده بیش‌ از اندازه از قهوه می‌تواند باعث تهوع، گیجی، کاهش تمرکز، تحریک اعصاب و دیگر موارد مشابه شود. اگر هدف اصلی شما از مصرف قهوه، رسیدن به کاهش وزن و لاغری می‌باشد، روش‌های دیگری امروزه توانستند به ‌عنوان بهترین راه ‌حل‌های ممکن برای رسیدن به کاهش وزن شناخته شوند.

یکی از مهم‌ترین آن‌ها استفاده از است که به دست دکتر سلیمی به ‌عنوان یک جراح حاذق صورت می‌گیرد. افرادی که نمی‌توانند از روش‌های دیگری به تناسب اندام دلخواه خود برسند، قطعا با استفاده از این روش می‌توانند از عوارض چاقی و اضافه ‌وزن رها شوند و به تناسب اندام ایده‌آل خود برسند.

 

 

عناوین مطلب بستن
1 قهوه چربی سوز چیست؟ 2 نوع اصلی قهوه چربی‌سوز کدام‌اند؟
دکمه بازگشت به بالا